2020-03-13, 17:09
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
OK, ska kolla upp det. Men eftersom jag tänkte främst på ytorna i köket, där man bereder och äter mat, så får det inte vara något som är giftigt för människan. Men man kanske kan torka bort det med mycket vatten när det har gjort sin verkan?

Alltså, jag använde den där fettlösande kökssprayen för över en timme sedan, och jag känner fortfarande lukten av den inne i näsan (fast allt är sköljt och borttorkat i köket)! Det kan inte vara bra!

Det är nog inget farligt även om det luktar en timme efteråt. Det är ju spray som är avsedd att städa med i ett kök, och speciellt att lösa fett. Har man städat med såpa luktar det också länge efteråt, och såpa är väldigt miljövänligt. Men du ska såklart torka med fuktig trasa efteråt, både för köksspray och såpa.

Man kan annars använda rödsprit, det rekommenderas dessutom för fönster och speglar i vanliga fall. Nu har det ju kommit fram att man kan blanda egen handsprit av rödsprit, och då passar det nog bra att städa andra ytor än fönster med rödsprit i dessa dagar.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Uppmaningen var ju att alla skulle stanna hemma. Har du redan glömt det?

Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Jag trodde att du var så pass klok att du skulle förstå att jag inte menade folk inom vården.
Så du menar att det ska gälla en moral för vårdanställda, och en annan moral för dig?
Citera
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Lustigt hur många kring har fått corona men inte han själv. Märkligt hur Vita huset påstår att man heller inte testat Trump för corona. En annan kunde ju tro att han redan har corona och är medveten om det men att Vita huset försöker lägga locket på för att förhindra "paniken".

Det är tänkbart, men rätt förståeligt också. Ser inte hur ett offentliggörande av att Trump har corona hade hjälpt nu när han gjort en 180 och tar viruset på allvar
Citera
2020-03-13, 17:10
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Europas har blivit epicentrum för coronaviruset, enligt WHO.

Från Kina till Europa...
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
27 kritiska i Norge. Vad hände?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
De flesta länderna vill undvika kris. Sverige väntar på krisen - då ska man sätta in åtgärder... Men då är det försent..

Den här regeringen är precis lika handlingsförlamad som befarat. Bristen på konkreta åtgärder är slående. Otroligt illa skött.
Citera
2020-03-13, 17:11
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Även mellanstadiet måste vara ok under dessa omständigheter. Såvida barnen inte är efterblivna på något sätt.

Det verkar som nästan alla barn är det numera. Eller så är många så pk att barnen ska passas tills de är 12, för att man slutar få fritids då, och det betyder att barnen är tillräckligt stora. Typ.
Citera
2020-03-13, 17:11
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Han har förstått nu att den lugnande information han tidigare fått från Folkhälsomyndigheten inte var helt korrekt.

Jag hoppas så är fallet! Även om han verkar lite bakom flötet normalt så hoppas jag han kommit till insikt att FHM haft fel från dag 1.
Citera
2020-03-13, 17:12
Medlem
Samuel332s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Erkänn nu!
Hur många av er tycker att detta är spännande?

Förra veckan:

Förra veckan levde vi ett grått trist Sverige.
Varje dag densamma.
Pendla till ditt meningslösa kontor.
Bli beordrad av en annan man (chef) vad du skall göra.
Lyssna på kollegors tråkiga pk-snack på jobbet.
Pendla hem.
Kör barnen till träning.
Värm din pirog i mickron endam för frugan som ”gör karriär” jobbar över med chefen på kontoret.
Runka lite till Xhamster innan du hämtar ungarna från träningen.
Frugan kommer hem.
Alla trötta.
Frugan tittar på Netflix. Du tycker hon börjat lägga på sig några kilon, men säger inget.
Lite näthat på FB innan du somnar och imorgon ser exakt likadan ut.

Idag:

Ingen dag är lik den andra.
Ovissheten ligger som en våt filt över oss.
Vi kan ha Digerdöden 2.0 runt hörnet med totalt kaoz. Ingen vet.
Vi talar zombie apokalyps.
Du börjar fetta in jaktgeväret och tänker på att det kanske kan komma till användning.
Du har varit på Willys och fyllt på matförrådet.
Frugan och barnen är hemma för första gången på åratal.
Du känner dig som pater familias.
Du känner ett ansvar.
Frugan börjar bli lite orolig och du tröstar henne. Du känner hur du för första gången i ditt liv växer som man.

Börserna rasar världen över.

Framtiden är oviss.

Äntligen! Äntligen känner du att du lever för första gången i ditt liv.
Tack Corona! Nu kör vi!

Håller med dig till fullt detta är spännande
Citera
Medlem
Bryssel avsätter 370 miljarder mot corona.

Citat:
Miljardstöd mot viruset från Bryssel

EU-kommissionen skapar en fond på mer
än 370 miljarder svenska kronor till
kampen mot spridningen av corona-
viruset.

Det finns i dag stora skillnader i hur
medlemsländerna har agerat för att
hejda pandemin. Nu trycker ordförande
Ursula von der Leyen på behovet av
samordning och samarbete.

Bland annat föreslås att gemensamma
riktlinjer införs för hälsokontroller
vid medlemsländernas gränser.
-Låt oss titta tillsammans på vad vi
kan göra. Alla åtgärder måste vara
proportionerliga, säger von der Leyen.
Citera
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Att de mäter temperaturen på folk i Asien är verkningslöst och bara ett sätt för myndigheterna att visa att de gör nåt. En man berättade vad som hände när han blev sjuk. Han hade inga symptom, men bara timmar senare fick han feber. Efter ungefär 8 timmars sömn vaknade han upp utan feber. Han var inte helt frisk eter det, men det visar hur ineffektivt det verkar vara att ta tempen för hos vissa försvinner febern efter bara några timmar.
Oklart om det är effektivt, men din anekdot räcker knappast för att visa attinte några fall kan upptäckas på det sättet.
Citera
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Om vi inte har 800 döda nästa helg så är det uppenbart att vi alla blivit blåsta av globalisterna för att de skulle kunna krossa världsekonomin.
Annars är det den mildaste och bästa influensaepidemin vi haft någonsin.
1 död hittills.
Ge mig fler döda! Ge mig bevis! Ge mig Digerdöden 2.0 eller så blåser vi av det och går tillbaka till våra meningslösa kontorsjobb, meningslösa dagliga 2 timmars pendling, meningslösa politiskt korrekta klimat, meningslösa mångkultur.

Ge mig Ragnarök och totalt kaoz!
Ni har en vecka på er! Hör ni det globalisterna om ni läser FB.
Ge mig bodybags! Masssor!
Annars var det bara en global blåsning av eliten för att krascha ekonomin och skylla på ett virus.
En slagkraftig och mustig beskrivning av hur man kan se på läget!

Du kommer att bli besviken. Tyvärr.
Det enda som kort- och långsiktigt skadar kommer paradoxalt nog att bli alla åtgärderna för att hindra smittspridningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in