Citat:
Ursprungligen postat av
Promeneramera
Jag tror att det bara är en tidsfråga innan acceptansen kickar in. Man inser att de allra flesta kommer insjukna med influensaliknande symptom - dock inte alla på en och samma gång. Folk kommer att dö, men folk har dött i alla tider och folk kommer alltid att dö. Tidningarnas rubriker blir mindre och färre. Kvällstidningarna lägger ner sitt live-chattande och slänger sig över något annat, något nytt, något snaskigt.
Antalet smittade tickar på. Livet går vidare med sprängningar och gängrelaterade skjutningar.
All is well.
Har sagt det förut, säger det igen.
Det är strategin, att låta alla smittas sakta, men under kontroll.
Man räknar med att par % dör, därför är fokus endast på just detta antal sjuka. Att hålla kontroll så det håller sig inom ramen för dessa få %
Resten av de smittade bryr de sig inte om då de anser att de kommer klara sig.
Det folk, framförallt äldre, behöver göra är att offentligt gå ut och fråga de som styr detta: tänker ni låta folk bli smittade medvetet, fast under kontrollerade omständigheter? Är detta er strategi?
För vad jag menar är att de nu gör är bestämmer de äldres och sjukas öde, här och nu, utan att de själva får vara med och bestämma.
Det tycker jag är väldigt fult. Folk borde veta vad som egentligen serveras till dem.