Citat:
Precis. Livsluft och energi såfort kärleksrivalen var tillintetgjord. Hur stört psyke har vi inte då att göra med... Men att inte ens kunna SPELA berörd? Om man nu förövrigt har gjort en "masterplan". Hur förklarar vi den psykologin?
Är MH UWs ex? Har missat att hon kände så starkt hat mot LW... Känns lite väl långsökt att även hon är inblandad. Finns det andra tecken på det?
17 slag... 17 loggar... Är mordet i sig en gåta / en cache att genomföra... exakt på platsen Home Soft Home...
Håller med om jag inte skulle bli förvånad om det i själva verket var HD som var GM. Å andra sidan får man väl förmoda att Hiding skulle ställt henne inför rätta då och inte enbart SD.
Är MH UWs ex? Har missat att hon kände så starkt hat mot LW... Känns lite väl långsökt att även hon är inblandad. Finns det andra tecken på det?
17 slag... 17 loggar... Är mordet i sig en gåta / en cache att genomföra... exakt på platsen Home Soft Home...
Håller med om jag inte skulle bli förvånad om det i själva verket var HD som var GM. Å andra sidan får man väl förmoda att Hiding skulle ställt henne inför rätta då och inte enbart SD.
Man skulle kunna tänka att de har en "masterplan" men att hatet är så starkt att hon inte förstår att omgivningen reagerar på att de inte ens visar en klädsam sorg utåt.
MH är UWs ex som jag såg att Cocinella hann svara dig före mig. MH hade en blogg där hon spydde galla över LW, UW och även hängde ut barnen W på det mest förfärliga sätt samtidigt som hon hycklade och påstod sig vara den enda kloka vuxna för dem, ungefär (minns inte exakta formuleringar men Honan6 och någon fler har sparat skärmdumpar).
Samme postare som tipsade tråden om den bloggen tipsade även om en påstådd UW-blogg men av språk och trolig bakdatering på inlägg (finns diskussion i tråden om detta och olika åsikter) så var det troligtvis MH bakom även denna blogg. Jag och andra har spekulerat att denna fejkblogg i UWs namn kan ha utgjort sista droppen för UW och varit en anledning att han fick nog av MH och hur hon la sig i hans barnuppfostran och relation till sin exfru LW.
MH är förhörd och finns med i FUP men där ger hon en mycket städad version av den ensidiga beskyllning och bitterhet hon tämligen gränslöst gav utlopp för på sin numera låsta blogg. Många som läste bloggen fann den obehaglig och tecken på möjlig psykisk sjukdom. Det finns tecken på att MH, vad hon än ljuger om i FUP fortsätter sitt verk i tråden. Utifrån det kan man undra om hon har ett finger med i spelet trots allt. I FUP anger hon att hon kontaktat HD. Det framgår ej när i tid, om jag minns rätt.
I de flesta andra fall hade en sådan tanke som att mordet skulle vara en gåta, en cache, varit befängd. Men i detta fall så har ju allt redan passerat vad som är rimligt. Och SD, HD, LW, JG... Järngänget allihopa... verkar ju bara ha tänkt på GC dygnet runt i ur och skur. Kanske kunde någon som hatade nog mycket tycka att det var en rolig tvist att göra en gåta av det hela. Eller så är GM så inkörd på GC så att hen helt enkelt bara tänker i sådana banor.
Citat:
Instämmer. Hon är inte så j-a dum som det kan verka. Omöjligt. Håller med - kanske SD är imbecillen här. Men klart HD tjänar på att vi tror hon är manipulerad, svag etc. Vilken fantastisk burk att författa gåtan på! HD har kanske suttit och spånat på denna "cache" eller vad fan de kallar det i flera år. SD kanske utför det, som en soldat i plikt. För han TROR att HD är offret, den svagare. Men eg är det han. En korkad egoman som tänkt lite för mycket med pitten. Fy fan vilka obehagliga personer.
Ja, jag hör till de som tror att HD vet vad hon tjänar på. Skulle HD en dag dömas för anstiftan och medhjälp kanske man kunde se det som så att hon lyckats (förutom att åka fast då) rätt bra med att hämnas. LW -älskarinnan, mördas och försvinner samt det är fritt att håna och svärta ner henne inför alla online här i tråden. SD - exmaken, får skulden och blir dömd som gärningsman för mord samt förlorar för gott sitt sidointresse. HD själv får allas sympati, huset och kan fortsätta med sin burkjakt ihop med de karlar som LW tidigare haft ihop det med. Bara en spekulation ska sägas. Och ja, jag får intrycket att SD skulle vara lätt att manipulera med det egot och de hjältedrömmarna. Särskilt av någon som levt i tjugo år med honom och kan honom innan och utan. Men jag kan ha fel och HD är ett offer, då ber jag om ursäkt.
Såg att någon annan skrev att den inte kan vara aktuell längre, om den nu inte diskats. Men hade varit kusligt och i linje med så mycket annat tyvärr.
Citat:
Helt sjukt. Ja, hans reaktioner är så extremt konstiga. Kan han vara lite autistisk...? Lär sig olika beteeenden men förstår egentligen inte saker.
En annan sak jag har tänkt på är SPRÅKBRUKET både han och LW använt sig av i sina konversationer. De har ett ganska rikt ordförråd och ett till synes utvecklat språk men det låter så himla KONSTIGT och ONATURLIGT alla dessa ord och fraser de slängt sig med. Tycker själv jag har en hög språklig nivå men sådär ser absolut inte mina konversationer ut. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men det låter som två robotar som chattar. Ngn som håller med?
En annan sak jag har tänkt på är SPRÅKBRUKET både han och LW använt sig av i sina konversationer. De har ett ganska rikt ordförråd och ett till synes utvecklat språk men det låter så himla KONSTIGT och ONATURLIGT alla dessa ord och fraser de slängt sig med. Tycker själv jag har en hög språklig nivå men sådär ser absolut inte mina konversationer ut. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men det låter som två robotar som chattar. Ngn som håller med?
Jo, det är väl en del som spekulerat om det. Panzer klistrade in en lista på vad som kännetecknar en narcissist och det var många som menade att den gick att fylla i bock på varenda ruta. Förvisso är diagnoser på de man inte mött vanskliga, men vi kan ju spekulera. Får också intrycket av att SD inte förstår vad som är olämpligt beteende alla gånger, det kommer inte naturligt utan måste ha lärts in intellektuellt snarare än emotionellt.
Språkbruket! Har också noterat det men inte kunnat sätta fingret heller på vad som känns underligt. Håller med om att de har en tämligen utvecklad språknivå båda två. Det är inget snutteplutt-språk utan ett kallt förhandlingsspråk. Jag tror att jag har reagerat på hur hårt och kallt det verkar för två människor som ändå, trots det destruktiva, ska ha haft någon form av positiv känslomässig anknytning ändå också i perioder. Termer som "kommer i fred" och "mörker och död inom lätt räckvidd" är extrema. Och båda använder sig av den terminologin även om LW aldrig mordhotar eller nämner död som SD gör.
Kan tänka mig att det tyder på att deras relation är så destruktiv sedan gammalt att de utvecklat en hård jargong sinsemellan som med friska ögon utifrån ser helt galen ut. Det är ord som signalerar krav, distans och förhandlingar snarare än ett ömsesidigt utbyte av känslor. Kanske, om spekulationerna om SD stämmer, kanske inte SD kan förstå sig på känslosnack och kanske gjort klart för LW att han inte vill att hon skriver så då det inte ger honom något? Han klarar däremot av att leverera lagoma saftiga köttben åt henne att locka henne med emellanåt, saker som han lärt sig fungerar på henne (som i videosnuttarna som någon kvällstidning la upp där SD förklarar sin kärlek för LW).
Men när vi spekulerar om språk så slår det mig än en gång att det är en enda röra om när SD och LW ska haft en relation och när det ska ha varit dött. Det gör allt svårtolkat. När började de deras kärlekshistoria? När började den sexuella affären? När var de bara vänner? När var de ovänner? När blev LW bara ett hinder för SD (om nu hon någonsin blev det och det inte var HD som styrde upp allt möjligen med MH hejandes på i bakgrunden?)? En planerad förlovning på Kilimanjaro våren 2018. LW dör våren 2018. Men de hade inte umgåtts som ett par på flera år? Eller på flera månader? Men de hade sex samma vår? Eller hade de slutat med det 2017? Ingenting går ihop.