2020-03-12, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
De personerna som inte fattade ett beslut om att vidta åtgärder direkt i samband med att planen landade, borde straffas. De är orsaken till varför viruset nu sprids i varenda region i hela Sverige. Jag kan inte förstå hur det inte kan vara brottsligt att agera som de har gjort. Varför lyfter inte media den här frågan överhuvudtaget?
Ja, Anders Tegnell satt i flera intervjuer och viftade bort sådana åtgärder som "ineffektiva" precis samtidigt som en del andra länder införde samma åtgärder. De länderna har klarat att bromsa smittan som nu exploderar utom kontroll i Sverige. Det handlar om katastrofala felbeslut och inaktivitet som redan orsakat dödsfall. Rimligen borde de ansvariga så småningom ställas till svars.
Citera
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Det var rätt intressant att han och frugan fick Corona i Australien. Där det nu är över 40+ grader.
Det bekräftar vad läkaren på Joe Rogan podcast häromdagen sa att det finns inga bevis för att Corona inte trivs i varmt klimat och att viruset kommer försvinna till sommaren.
Detsamma gällde Spanska sjukan. Den andra vågen tog till och med fart under sommaren 1918 och var då ända dödligare än första vågen.

Det är runt +20C i Sydney. Frågade polarn som är där. Makarna Hanks varav hans fru Rita är på turné behöver ej ha smittats i Australien. Det är en inkubationstid på upp till 14 dagar.
Citera
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudanz
Frågar igen. Detta är ju förvånande att inte fler undrar.

Om man inte får bli testad längre i Sverige.

Hur kan man då vara hemma 14 dagar från jobb?
Behöver intyg efter 7 dagar.

På samma sätt som tidigare om man är sjuk mer än en vecka. Man skaffar ett intyg. Vilken apptjänst som helst kan ordna det. Tar bara några minuter. Du säger: jag är jättesjuk i infuensa och de säger "stackare, här är ett intyg".
Citera
2020-03-12, 11:39
Medlem
Kaptenkirks avatar
Varför inte dela/tvinga ut andningsskydd till alla som vistas ute bland folk.
Då borde ju viruset dö ut ganska så fort eftersom ingen kan smitta den andra...
Bara en tanke jag har.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AleksejRomanov
Har bord bokat på restaurang ikväll.. Hur skulle ni gjort? Måste dessutom lämna mitt barn hos barnvakt där en jobbar på sjukhus, inte som vårdpersonal men ändå som personal som ofta vistas på olika avdelningar etc.

Varför skulle du inte gå på restaurang? Du går väl till affären? Där utsätter du dig för en klart större risk..
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Det dör 300 personer varje år i trafiken, ska vi kanske förbjuda bilar då? Folk får panik för nått som för dom allra flesta blir som en vanlig förkylning.

Din intelligens är skrämmande låg
Jämför INTE detta med annan statiskt.

Det dör 300 i snitt i trafik det kommer troligen dö i snitt 300 nästa år och nästa år.

"200 dör i vanlig influensa" så kommer det fortsätta.

Denna skiten har precis börjat och dödsiffran är 1. Det kommer snart ta fart på riktigt. Och om du lär dig matte kan du räkna ut hur gångertabellen fungerar.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Det dör 300 personer varje år i trafiken, ska vi kanske förbjuda bilar då? Folk får panik för nått som för dom allra flesta blir som en vanlig förkylning.
Men, hm Aj. Ja det har du helt rätt i. Kan inte du visa din empiriska forskning till de politikerna i alla länder där de stänger ner skolor och låter de som kan jobba hemifrån. Tror inte de har tänkt lika långt som du.
Citera
2020-03-12, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vieniqua
Nu frågade jag faktiskt en seriös fråga, har faktiskt tre små barn att tänka på o få ut dom ur landet innan något krig bryter ut.

Ni är mer rädda för ett fjuttit virus än dom 30000 soldaterna som sprids ut i hela Europa just nu.
Allt är kopplat vakna för i helvete

Nu ska jag försöka se om jag kan ta båten till Grekland och därifrån ta ett flyg till Sverige.
Och ni behöver inte vara oroliga. Jag har mask o handskar sen håller jag mig hemma instängd i 14 dagar när jag är i Sverige.

Men ta dina barn och åk någonstans till någon stad i Uruguay eller nått där det inte finns något virus. Vad fan ska du här och göra? Norden är på väg att bli som Italien. Här kommer ni inte få någon bättre hjälp eller minsk risken att bli sjuka.
Tvärt om kommer några av er som kommer förvärra situationen här.
Citera
2020-03-12, 11:40
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AleksejRomanov
Har bord bokat på restaurang ikväll.. Hur skulle ni gjort? Måste dessutom lämna mitt barn hos barnvakt där en jobbar på sjukhus, inte som vårdpersonal men ändå som personal som ofta vistas på olika avdelningar etc.

Trollar du??
Citera
2020-03-12, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenkirk
Bara en tanke jag har.

För att andningsskydd inte filtrerar luftburna virus. Så enkelt är det.
De kan endast minska spridning någorlunda genom att du inte kan projektilnysa.
Är du fast i en hiss med en coronasmittad så spelar det ingen roll om ni båda har gasmasker från Soviet, du är körd.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenkirk
Bara en tanke jag har.
Tyvärr, det finns inga andingsskydd att tillgå. Sverige har inga beredskapslager för något längre... tacka dina puckade politiker för det.
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Om en månad är hysterin över och de som dött av viruset hade gått bort av vilket annat influensavirus som helst som florerar år efter år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in