2020-03-13, 12:31
Medlem
coronakontots avatar
Uppdatering från Dr. John Campbell.

Vital Global Information Please watch
Citera
2020-03-13, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Det finns ett gäng härinne som inte är intresserade av fakta utan verkar ha det som nån slags uppgift att skrämma andra till den rädda nivån de själva är på.
Ja, jag tror det. Man har redan bestämt sig för att domedagen har kommit, så man försöker försvara det till varje pris. Istället för att objektivt presentera fakta och diskutera.

Nu kommer säkert nån kalla mig ”virusförnekare” eller ”it’s just s flu bro”.
Citera
2020-03-13, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Finnes det forskere el.l kan kan bekrefte denne påstanden om at man kan bli immun mot corona-viruset?
Jeg har ikke lest noe slikt.

Mig veterligen finns inga riktiga undersökningar på viruset som orsakar C-19. Det finns en hel del studier på andra kända coronavirus som smittar mellan människor. Där verkar en temporär immunitet uppstå som kan vara mellan 1-2 år. Ibland kortare. Mer info och länkar till studier Finns här:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK7782/
Citera
Medlem
Folk som praktiserar på sjukhus kommer de fortfarande få praktisera pga coronaviruset?
Citera
Bannlyst
En sak som inte riktigt går ihop är, experter och läkare sitter i TV och berättar gång på gång om hur ”ofarlig” denna sjukdom är för friska människor under 60.
Ändå reagerar alla länder och människor i panik, som om dödligheten vore 10-20% bland vanligt folk!
Om dödligheten bland friska under 60 år är mindre än 1%, varför denna enorma hysteri?
Det är något som inte stämmer!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Det handlar om att tysta ner siffrorna här i Sverige.. Folk kan ju få för sig att regeringen är svag och inkompetent..

I första hand vill vår valda regering se till att ha så få kostnader som möjligt..rädda sin egna ekonomi då sågott som alla i regeringen har stora börsinnehav liksom många andra politiker..Ekonomin först..Sedan så länge det är mestadels 60+ som dör och enbart 20-30% under 60 så är det ingen fara på taket.. Man blir ju av med diabetiker och astmatiker som kostar samhället en massa pengar varje år i fria läkemedel.

Allergiker är en annan drabbad grupp. tydligen har flera av de yngre som dött i Italien haft olika former av allergier som påverkar andningsorganen.. Så försvinner det dessutom allergiker så är ju vinsten desto högre.. Att man nu på sin höjd testar de allvarligast sjuka kommer också att upphöra eftersom det påverkar siffrorna av andelen smittade negativt..

De som mister anhöriga i denna kris. borde SAMTLIGA begära att det tas prov på de som dött för att få svart på vitt hur pass smittspridningen varit. Nu är jag tämligen säker på att många smittade döda kommer att begravas utan att sanningen kommer fram eftersom det skulle kunna påverka sosseregeringens makt över zombie människorna som röstat på dem i många generationer..
Ja då lär man stryka med till våren..när man har allergi mot en hel del..men de skriver väl allergichock som dödsorsak.
Citera
2020-03-13, 12:33
Medlem
Om något så är det intressant att se hur det här viruset fullständigt drar ner byxorna på Sveriges myndigheter och totalt visar hur handlingsfattiga vi faktiskt är här i landet. Och det kommer bli mer och mer uppenbart de närmaste veckorna.
Citera
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jolex
Hittills har italienimporten inte talat för det du säger. Viruset har spridits i en förväntad takt.

Sedan får du också tänka på att wuhan har en lägre folkdensitet än Stockholm. Stockholms folkdensitet är 3 gånger större. Man kan jämföra wuhan med Göteborg. Och även Göteborg har lite mer densitet.
Ja men vad jag menar att det kanske inte drabbar riskgrupperna som gamla och sjuka i lika hög omfattning i Sverige.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Öh, nej. Jag skrev att 100 000 var min gissning. Dett betyder att ungefär 50 % kommer smittas, och 2 % dö. Eller ungefär 30 % smittas och 3 % dö. Men att jag uttryckligen skrev att det var en gissning betyder också att jag inte gjorde anspråk på att det skulle vara någon sanning.

Men upplys oss gärna om på vilket sätt är det en orimlig gissning. Du kanske föredrar att vi inte alls försöker förutspå framtiden? Hur ska vi då kunna förbereda oss för något?

Varför skulle dödligheten vara så hög? Räknar man in alla som smittats så är dödligheten betydligt lägre än så. Kanske är den så hög för de som uppsöker sjukvård, men det gör ju långt ifrån alla.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canada-Goose
Jag har en resa till Marseille inplanerad i nästa vecka för att hälsa på en vän.

Jag åker kollektivtrafik (via centralstationer fyllda med folk) varje dag i Sverige, jag jobbar som vanligt och jag är ute bland folk. Är riskerna oerhört mycket större för mig att jag tar ett flyg över dit en helg och sedan tillbaka?

Hade ni slopat det?

Ja. Ingen vet ju vad som kommer att hända, och det kan gå fort. Rätt som det är, är gränsen stängd, och du kommer inte ut därifrån. Om du blir sjuk, är det mycket möjligt att Frankrike prioriterar så att deras egna medborgare får vård, men inte du. Det är inte säkert att du kommer att ha tillgång till pengar heller, om det systemet bryter ihop så att bankkorten inte fungerar, och inga pengar finns i bankomaterna. Då kan du inte betala för dig på hotellet, blir utkastad... Nä. Sådana risker skulle jag inte ta om inte syftet med resan var extraordinärt viktigt.
Citera
2020-03-13, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baltazr
Ja man kan undra hur mycket desinformation som egentligen sprider sig i tråden.

Finns också bra fakta och info här. Gäller att använda sina grå som alltid.
Citera
2020-03-13, 12:34
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Vad är en betydande andel?

Den enda skillnaden är att svensk sjukvård är värdelös och staten är skurkar som inte ger något värde för skatteintäkterna. Det är inte viruset i sig som är det stora problemet utan snarare att svenska staten är en lekstuga.

Sverige är en skurkstat som stjäl från skattebetalarna men trots våra höga skatter har de inget att ge tillbaka. Om folk dör här är det endast för att det inte finns beredskap, pengar, ork eller resurser. Inte för att covid-19 är domedagsparasiten som kommit för att utrota oss.

Men även om vi når så många som 200-300 dödsoffer under året så är det rent statistiskt inte värre än alla de som förolyckas i trafiken.

1/5 (edit) av inlagda patienter mellan 19 och 50 (sorry jag skrev 40) år.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)

Expertisen tror på ca 70 % smittade och dödlighet 2 %. Siffran 200-300 sket du ur röven va? 140 000 enligt experterna. (Multiplicera med 2 vid vårdkollaps?)
Senast redigerad av ankademiker 2020-03-13 kl. 12:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in