2020-03-13, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JukeMyPuke
Sverige som land har agerat helt rätt. Att enskilda individer inte tar det ansvar dem behöver är inte Tegnells fel. Han håller huvudet kallt och jag hyllar honom. Vi har otroligt låg dödlighet hittills och den kommer förbli låg...

Det är alldeles för tidigt att hoppa högt.
Det tar 10-14 dagar för folk att dö. Vi har haft ’allmän spridning’ i kanske en vecka. Fler dödsfall att vänta.

För övrigt hoppas jag att de hittar bromsmediciner för den här skiten så snart som möjligt. Vet att vaccin dröjer minst ett år men beprövad medicin för andra åkommor kan rädda liv. Det forskas för fullt men någon som hört något?
Citera
2020-03-13, 10:56
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannial
DN idag: Vi måste skapa en världsregering. Pusselbitarna ramlar på plats.Kina anklagar US militär att ha spridit Corona i Wuhan enl CNN några timmar sedan och nu det här. Vi måste börja fundera på virusets verkliga spridningssyften.

Här kommer länken:
https://www.dn.se/asikt/varldsregering-behovs-for-att-undvika-nya-kriser/

Citat:
Lokala, nationella beslut är viktiga. Men än viktigare är att vi får en ”världsregering” som kommer att bana väg in i framtiden där utkomsten förhoppningsvis leder till långsiktiga lösningar för framtida generationer.

En insändare, men absolut det pekar på något att den tas med i just DN enligt mig.
Senast redigerad av Sinnersten 2020-03-13 kl. 11:01.
Citera
Medlem
Den svensla kapaciteten för att testa är låg. Vi står i skrivande stund på 688 fall och Danmark och Norge har gått förbi oss. Vi är bara i början på krisen. Glöm inte att detta fortsätter ända till sommaren med mycket allvarliga följder för samhällsekonomin.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Pajas. Det är du som citerar mig. Jag bad inte om att få prata med dig. Så nu är det ordlekar att bry sig om de sjuka? Visst.
Du bara fortsätter att jiddra? Vad gör ditt svammel för skillnad gällande pandemin? Du har noll substans i dina inlägg men tycker ändå att det är livsviktigt att alla får veta det? Bra där, besvära någon annan så är du bussig.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
skyll inte pa allmanheten, vart land och dess myndigheter maste ha lite stake och kunna agera - beslagta nodvandiga produkter, vara lite proaktiva, utfarda undantagstillstand om nu liv star pa spel

nej nu skall val det utredas och diskuteras, agera med bestamdhet inget mer lattjolajban tack😈

Corona Bob brydde sig inte utan lät regionerna fortsätta som vanligt. Man skulle givetvis byggt upp ett nationellt lager o kontaktat Sundström.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColaCuba
Nej runt halv miljon stockholmare har corona NU.

En miljon nästa vecka.

Antalet smittade på 2 veckor är x8 enligt de finska experterna. Så då har vi passerat antalet innevånare i Stockholm..

The good news is: då kan smittan inte spridas mer - I Stockholm ;-)
Citera
2020-03-13, 10:57
Medlem
De flesta av dessa experter som är med i tv och tidningar verkar ha en väldig tilltro till människans allmänna förmåga till logiskt tänkande. "man får ju förutsätta att man inte träffar på någon med förkylningssymtom i tunnelbanan, utan att dessa numera stannar hemma som rekommenderat". Min personliga erfarenhet av detta är dock något bistrare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Är det inte bra att alla gamlingar dör. Måste vara bra före ekonomin på långsikt.

Både ja och nej.
Vart tionde människa i världen jobbar i ett jobb som på något sätt är beroende eller delvis beroende utav turister.

Vilka slösar mest pengar på turism?
Jo, gamlingar.
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Så du menar att medianåldern på båten speglar den i befolkningen. Evidens för det tack.

Nej, jag menar ingenting alls med båten, den representerar inte samhället utan är en speciell omständighet. Statistiken från båten gäller under de omständigheterna.

Det är du som blandar in båten, inte jag.
Citera
2020-03-13, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Har man varit på herrarnas i dessa länder vet man att en minoritet tvättar händerna. Jag brukar skälla på folk i Sverige om de snuskar ner genom att inte tvätta händerna innan de går ut från pissoaren. Det händer ganska sällan dock. En annan skillnad är att man inte har något förtroende för myndigheter och inte ringer in när de är sjuka.

Mmm. Förmodligen anser dessutom en hel del italienare, i alla fall i de lägre samhällsklasserna, att de inte har råd att stanna hemma från jobbet sjuka eller småkrassliga. Samma sak i USA.
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Rädsla är största faran större än sjukdomen.
Ja, så är det. Därför borde folk chilla lite och sluta köpa all pasta i affären.
Citera
Medlem
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7428105

Vi ska inte stänga skolor? Jag köper hennes argument, tror det är vettigt. Vad tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in