Citat:
Ursprungligen postat av
OffenDead
Det är skrämmande att folk inte tar viruset på allvar. Inte en enda svensk har mask på sig. Folk skiter ju i hygien och tänker enbart på sig själva, och att "jag är ung så jag dör inte". Hostar i händerna alternativt rakt ut.
I tunnelbanan ser jag dagligen folk som håller i sig i stängerna och sen pillar sig i ansiktet.
Tegnells idé om att stoppa provtagning är så jävla idiotisk så det gör ont. Ingen blir testad. Är dom inte bekräftat smittade så bryr dom sig inte. Om man istället testar alla misstänkta fall får man ju se hur mycket det sprider sig. Folk får reda på att dom + vänner och familj är smittade och kan då isolera sig i hemmet.
Vad hände med Sverige? Varför blev vi idiotins land? Hur kan ett folk vara så fruktansvärt naivt?
R
Tegnell gamblar men ingen kommer förändra sitt beteende förrän de inför karantän. Tror också att coronaproven är slut eller högst begränsade.
Problemet med karantän är dock om man inför det för tidigt. Folk pallar inte sitta inne i 2-4 månader. Därför är det viktigt att tajma det i rätt läge.
Angående att stänga skolor så kan det påverka sjukhuspersonal, att de måste vara hemma och ta hand om sina barn istället. Jag undrar verkligen hur Kina gjorde. Oavsett så behövs alla i sjukvården.
Jävligt svårt läge. Gör vi ingenting kommer det att bli som Italien. Gör vi för mycket för tidigt är inte heller bra.