2020-03-13, 07:43
Medlem
Covids avatar
Regimtelevisionen är som namnet antyder en myndifierad propagandakanal, vars syfte är att propagera myndigheters kungörelser, inte att ifrågasätta dem.

Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Medborgarna:

Regim-media:

Nonsens-svar, som vanligt. Myndigheterna mörkar och media gör inget för att syna dem eller ställa dem till svars
Citera
2020-03-13, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prismatix
Satan vad förtroendet måste rasa på svensk media och regering (för de som hade någon form av förtroende innan dvs):

Sjukvården krisar
Regeringen: "Allt är luuuugnt, vår beredskap är god"
Media: "Masker hjälper inte så strunta i att köpa"
Sjukvården krisar
Sjukvården krisar lite till
Media: "Alltså kan ni sluta köpa masker och handsprit, sjukvården behöver dem för att fightas mot viruset"

Vad hände med den goda beredskapen???
Ge fan i att skylla på privatpersoner som (med all rätt) inte litar på ovanstående lögner och vill skydda sig själv.
Det är upp till regeringen att se till att sjukvården har vad den behöver och vad privatpersoner väljer att införskaffa för det som blir kvar av lönen efter att staten fått sitt i form av skatt, det ska de ge blanka fan i.

Världens högsta skatteindrivning har vi och har ni inte lyckats används det till att säkra folkets överlevnad i kris då får ni fan lämna in avskedsansökan på en gång.

Tror vi får se censur i väst snart och att Internet stängs ner
Citera
2020-03-13, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
1. Mörkertal i smittspridningen. Bör vara runt 75000 smittade för att motsvara dödstalen.
2. Äldre befolkning.
3. Överbelastad sjukvård.

Lär vara mycket fler än 75 000 smittade. Minst ett par smittade kom ju från Italien till Sverige, och det för en och halv vecka sedan. Och då är det ändå en försvinnande liten del av alla som befinner sig i Italien som är svenskar eller sverigebesökare.
Citera
2020-03-13, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Ursäkta en kanske redan besvarad fråga men hur är det möjligt att Italien har 1000 döda.

Var har du läst/hört det? Rykte eller?
Citera
2020-03-13, 07:45
Medlem
OvissFramtids avatar
TV4 just nu:

"Jag är rädd för höger-populismen som växer" - någon okänd fjant, som samtalar om Corona.
Citera
2020-03-13, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasoki
Testa sig kanske ? Tycker alla som har varit på en resa och visar såna symtom ska testa sig.
De har inte testkit så det räcker, de har inte skyddsutrustning så det räcker, skulle du vara positiv så har de ändå inga vårdresurser till att ta hand om dig, och förresten vill de ändå inte veta för de vill inte att folk skall veta hur stor spridningen är, för då kanske det uppstår panik.

Dessutom: Deras plan är att låta smittan spridas så mycket att tillräckligt många skall bli immuna för att "flockimmunitet" uppstår, då en stor andel av befolkningen är immun och smittan dör ut. Detta framgår klart och tydligt av vad Anders Tårtan Tegnell säger 23 minuter in i gårdagens Aktuellt-sändning:

Citat:
Ja, det är ju, liksom, kanske det scenariot vi ser framför oss nu, när vi börjar få så stor spridning ... då måste man ju komma till det här som vi kallar för flockimmunitet ... och det kommer att antingen stoppa spridningen eller bromsa ned den...
https://www.svtplay.se/video/24741398/aktuellt/aktuellt-12-mars-21-00?start=auto
Citera
2020-03-13, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasoki
Ringde 1177 pga jag har feber och svettas och hostar, sa till käringen att jag kom precis från en resa och vill bli testad. Hon sa stanna hemma och avvakta jag tror hon menade tills det blir värre, hennes tips låsa in mig hemma med familjen tills jag visar mer symtom. Blir så jävlas irriterande när jag har spädbarn hemma och deras tips att låsa in mig hemma.

Vad vill du dom ska göra då? Finns ingen medecin. Ska dom lägga dig i en respirator när du inte har allvarliga symptom? Härda ut, med största sannolikhet får du inga större besvär.
Citera
Medlem
Senaste nytt För att spara på tester kommer bara Personer i riskyrken testas så som Sjukvård Transport Matbutiker och andra Samhällsnyttiga yrken.Privatpersoner kommer inte testas.Från möte i sjukvården idag.Kommer inte att kunngöras pga hysteri hos allmänheten.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av krosh

Sverige skiljer sig glädjande nog tack vare att vi inte har ministerstyre. Något som t.ex. Danmark och Norge har. Jag tycker det är jävligt skönt att Tegnell som är expert kan sitta i rutan och säga att det inte finns evidens för att nedstängning av skolor skulle ge effekt. Jag vill inte ha någon statsminister eller hälsominister som tar sådana beslut.

Folk vill invaggas i sin falska trygghet genom politikernas betryggande handlingskraft även om den bara har symbolvärde. Politiskt tyckande hör inte hemma i en sådan här situation.

Jag vill snarare påstå att du ska vara jävligt otrygg i vad Tegnell påstår. Han var för fan övertygad redan från start om att viruset inte skulle ta sig utanför Kina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Var har du läst/hört det? Rykte eller?

Bara en ur många källor nedan

https://www.bbc.com/news/world-europe-51852320
Citera
2020-03-13, 07:48
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
1. Mörkertal i smittspridningen. Bör vara runt 75000 smittade för att motsvara dödstalen.
2. Äldre befolkning.
3. Överbelastad sjukvård.

Mörkertalet vet man ingen om det är därföt det heter mörkertal. Mörkertal kan inte uppskattas.

Bland den äldre befolkningen är sannolikt inte i mörkertalet stort. De blir snabbt sjuka och tas förhoppningsvis till vården.

Det är bland yngre som smittspridarna kan öka i antal obemärkt. Varning för barn!
Citera
2020-03-13, 07:48
Medlem
Italien 827 avlidna i skrivande stund.

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in