2020-03-13, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Men för I helvete, om du skriver skit som motsäger all annan expertis, länka för i helvete expertens påstående. Annars blir sån foliehattförviring.
Den finns i min tråd,.bara leta
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Folk verkar inte förstå det här med att vi ligger många dagar efter Italien.

Experter runtom i världen har bekräftat att de flesta länder i Europa kommer att se ut som Italien om några dagar eftersom det kan dröja över en vecka innan folk får symptom.

Ja men det är fortfarande nästan bara gamlingar som kolar vippen. Ska världsekonomin kollapsa för att gamlingar dör lite tidigare? Många av dessa skulle ändå dött inom kort av ålderdom eller andra sjukdomar.

Sedan finns det såklart undantag, några yngre, några medelålders. Men i det stora hela så är bilden tydlig vilka som till stor del far illa.

Jag är den sista som skulle berömma Dr Okun och regeringen för deras agerande, jag tycker liksom alla här att de är totalt inkompetenta och handlingsförlamade. Som de alltid är.

Min fråga är mer huruvida det är värt det i slutändan, denna masshysteri. Skulle man agera borde man ha gjort det redan i inledningsfasen. Som Kina gjorde. Nu finns ingen vits med det, det skapar bara mer hysteri för spridningen går ej att påverka nu och Dr Okun har haft fel på alla punkter hittills. Det är för sent.

Ja gamla kommer dö, några andra på köpet. Men om vi hamnar under 300 dödsfall i år så är det fortfarande i nivå med trafiken. Absolut inget att domedagspredika om.

Sen att hela regeringen måste avgå är en annan sak.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Antagligen tiotusentals smittade i Skandinavien. Fortfarande bara två dödsfall och 4 IVA-fall.

Fjärde dagen i rad som jag skriver det här:

SKULLE VI INTE ALLA DÖ? ENLIGT VISSA VAR IVA-FALLEN 15-20%!!! DÖDLIGHETEN LÅG JU på 8-10%!!! HALLÅ VAD HÄNDE?!

Alarmisterna och foliehattarna är tame fan dumma i huvudet. Snacka om att överdriva en situation.

Hoppas ni alla tittar er själva i spegeln och SKÄMS.
Med tanke på din capslocknoja är det tydligt att din panik börjar ta över. Gå ut i solen en stund, det lugnar.
Citera
2020-03-13, 11:14
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Antagligen tiotusentals smittade i Skandinavien. Fortfarande bara två dödsfall och 4 IVA-fall.

Fjärde dagen i rad som jag skriver det här:

SKULLE VI INTE ALLA DÖ? ENLIGT VISSA VAR IVA-FALLEN 15-20%!!! DÖDLIGHETEN LÅG JU på 8-10%!!! HALLÅ VAD HÄNDE?!

Alarmisterna och foliehattarna är tame fan dumma i huvudet. Snacka om att överdriva en situation.

Hoppas ni alla tittar er själva i spegeln och SKÄMS.
Beror nog på att riskgrupperna inte smittats i någon större omfattning ännu? Om och när det sker, lär dödstalen stiga även i Skandinavien antar jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Det är i vilket fall enormt mycket mer korrekt än att mäta folk som känner sig krassliga. Förstår ni inte att antalet okända fall är enormt stort givet instruktionerna vi följer idag. Stanna hemma vid symptom+riskregioner.

Vi har naturligtvis många tusen smittade i verkligheten i Sverige som aldrig kommer hamna i statistiken som Coronafall, detta är heller ej relevant.

Och garanterat många hundratusentals i världen, snart miljoner!

Det är nog ett 2000-6000 smittade i nuläget. 1/50 testade slumpmässiga förkylda hittills bär på Corona, stor osäkerhetsfaktor naturligtvis med bara ett sådan fall hittills. Nästa vecka blir intressant rörande sentinelövervakningens data.
Citera
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag tänker på hur det blir i sommar när myggorna vaknar till liv. En mygga suger blod hos någon smittad och sen ger sig på en osmittad?

Myggan suger bara blod en gång i sitt liv. Annars hade halva världen lidit av HIV.
Citera
2020-03-13, 11:15
Avslutad
I Sverige krävs det 20 fikapauser innan man fattar beslut och när man väl ska fatta beslut så är det en speciella avdelning som måste fatta det.
Och när den avdelningen ska fatta beslut så har man inte kunskapen/informationen om det som händer.
Kom ihåg Tsunamin när Sverige var det sista landet att skicka hjälp till sina medborgare.
Sverige är extremt dålig rustat vid krishanteringar.
Senast redigerad av BerraSWE 2020-03-13 kl. 11:17.
Citera
Medlem
Trump improvisationer bidrar till de utmaningar som hans administration står inför när det gäller att samordna ett svar på coronaviruset.
President Trump’s rare prime-time speech Wednesday was designed to reassure the nation about his administration’s response to a quickly spreading coronavirus.

Instead, Mr. Trump’s scripted speech included errors about health-insurance payments and European travel restrictions, people involved in the speechwriting said Thursday. He also inserted his own mistakes as he spoke, the people said.
https://www.wsj.com/articles/coronavirus-crisis-tests-trumps-unusual-governing-style-11584060221

Läget verkar inte vara under kontroll i USA
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Tegnell-Minions dyker upp hela tiden. Hur många finns det?

Hittills är det ju så att flashbackare har förstått hur det här kommer utveckla sig ganska länge. Bara kolla bakåt så är det ju "experten" Tegnell som haft fel hela tiden.

Här har vi ingen "faktaresistens" utan kan faktiskt läsa vad andra myndigheter förmedlar. Finns en uppsjö med information o man kan säga att Tegnell har ju hela tiden haft en avvikande inställning.

Att du rapar upp det där med att stänga skolor skulle vara dåligt ur smittspårningssynpunkt visar hur dåligt insatt du är. Sverige har i praktiken slutat smittspåra pga att vi inte har testkit tillräckligt så det kan ju inte användas som argument längre. Nu gäller det att minska social kontakt. Där är det uppenbart att barn som kan klara sig själv under dagen ska vara hemma! Finns tex Microsoft teams, Google hangouts, webex mm som man kan använda för distansundervisning. För mindre barn är det ett svårare beslut. Men redan idag måste många barn ändå hem pga att de hostar o det är nolltolerans på symptom. Många av mina kollegor är hemma pga det.

Smittspårning handlar inte bara om testkit. Det handlar om att man i skolan kan ha uppsikt om det kommer in sjuka elever till skolan. Då kan man ta åtgärder utifrån det. Man vet också bättre vilka som kan vara i riskzonen för att vara smittade när de varit i skolan under hela dagen och inte flängt runt i samhället.

Du agerar utifrån dina förutfattade meningar. Det gör en massa länder också p.g.a de har politiker som blandar sig i besluten, vilket inte är tillåtet i Sverige. Det är inte jag som är oinsatt.

På Flashback råder ingen faktarestistens. Det var fan det roligaste jag läst på länge. Flashback är ju för fan pöbelns högborg nummer ett.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Snygg profilbild haha..
Trevor Phillips. Johan Rheborg som dampÖrjan på steroider

Tack!
Blir snart GTA live när Corona Bob fuckat upp hela landet!
Citera
Medlem
Den sanna anledningen till att man har slutat berätta och mörka antalet smittade är folkets reaktion om vi fick veta. Man vill att ekonomin ska rulla på och om vi kräver riktiga åtgärder kommer ekonomi att drabbas än värre. Hellre offras vi på kapitalismens altare
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det är nog ett 2000-6000 smittade i nuläget. 1/50 testade slumpmässiga förkylda hittills bär på Corona, stor osäkerhetsfaktor naturligtvis med bara ett sådan fall hittills. Nästa vecka blir intressant rörande sentinelövervakningens data.
Ja, sen kan det vara många smittade som är friska igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in