2020-03-13, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Bara 8 nya fall i Kina, myglar dom?
Nej, det är Sverige som myglar.
Citera
2020-03-13, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasoki
Ringde 1177 pga jag har feber och svettas och hostar, sa till käringen att jag kom precis från en resa och vill bli testad. Hon sa stanna hemma och avvakta jag tror hon menade tills det blir värre, hennes tips låsa in mig hemma med familjen tills jag visar mer symtom. Blir så jävlas irriterande när jag har spädbarn hemma och deras tips att låsa in mig hemma.
Spädbarn tillhör riskgruppen..nämnde du att ni har det?
Citera
2020-03-13, 07:11
Medlem
Varför all denna panik?
Det är ju bara som vanlig influensa, fast lite mer dödligt för äldre och redan sjuka. Så varför denna panik? Det är helt oproportionerligt. Har världen blivit galen/hypokondrisk?
Jag syftar inte bara på paniken bland allmänheten utan även på paniken bland myndigheter.
Citera
2020-03-13, 07:12
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Danmark har skärpt restriktionerna på evenemang till att omfatta högst 100 människor. Hur lång tid ska de ta innan Sverige fattar att samma åtgärder behövs här. Kommer det att ta flera veckor av bortslösad tid innan myndigheterna reagerar?
Citera
2020-03-13, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crudel
Varför all denna panik?
Det är ju bara som vanlig influensa, fast lite mer dödligt för äldre och redan sjuka. Så varför denna panik? Det är helt oproportionerligt. Har världen blivit galen/hypokondrisk?

Tror att staten mörkar riskgrupperna ärligt talat. Verkar som att i Europa är riskgruppen från åldern 40 år (!) och plus.
Citera
2020-03-13, 07:14
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Citat:
Ringde 1177 pga jag har feber och svettas och hostar, sa till käringen att jag kom precis från en resa och vill bli testad. Hon sa stanna hemma och avvakta jag tror hon menade tills det blir värre, hennes tips låsa in mig hemma med familjen tills jag visar mer symtom. Blir så jävlas irriterande när jag har spädbarn hemma och deras tips att låsa in mig hemma.

Du kan även isolera dig i ett tält i skogen om du tycker det är bättre, jävla hypokondriker! Sluta belasta vården med vanliga jävla förkylningar. Om du inte kan andas kan du ringa 112 så kör dom dig till sjukhuset.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Vad menar du att de skulle göra då?
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Medborgarna:

Regim-media:

Nonsens-svar, som vanligt. Myndigheterna mörkar och media gör inget för att syna dem eller ställa dem till svars
Precis exakt så jag säger rent ut hur jag är övertygad om hur läget är:

Sverige saknar för tillfället resurser för att testa människor för COVID-19!

Sprid och ställ ansvariga till svars!
Citera
2020-03-13, 07:15
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Nej, det är Sverige som myglar.

Jo tack. Det är bra när det blir kriser som detta, då ser man sanningen om det här jävla landet.
Citera
2020-03-13, 07:16
Medlem
Satan vad förtroendet måste rasa på svensk media och regering (för de som hade någon form av förtroende innan dvs):

Sjukvården krisar
Regeringen: "Allt är luuuugnt, vår beredskap är god"
Media: "Masker hjälper inte så strunta i att köpa"
Sjukvården krisar
Sjukvården krisar lite till
Media: "Alltså kan ni sluta köpa masker och handsprit, sjukvården behöver dem för att fightas mot viruset"

Vad hände med den goda beredskapen???
Ge fan i att skylla på privatpersoner som (med all rätt) inte litar på ovanstående lögner och vill skydda sig själv.
Det är upp till regeringen att se till att sjukvården har vad den behöver och vad privatpersoner väljer att införskaffa för det som blir kvar av lönen efter att staten fått sitt i form av skatt, det ska de ge blanka fan i.

Världens högsta skatteindrivning har vi och har ni inte lyckats används det till att säkra folkets överlevnad i kris då får ni fan lämna in avskedsansökan på en gång.
Citera
2020-03-13, 07:17
Medlem
Känner man sig risig så får man åka över till Finland eller Norge och bli testad och får vård. Skylla på att man är turist.
Citera
2020-03-13, 07:18
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Precis exakt så jag säger rent ut hur jag är övertygad om hur läget är:

Sverige saknar för tillfället resurser för att testa människor för COVID-19!

Sprid och ställ ansvariga till svars!
Jag har alltid sagt så i de tio år eller så jag använt Flashback. Och för 1½ år sedan gav samtliga svenskar detta perfekt godkänt och beställde mer av samma.

Så ingen i Sverige kommer någonsin att ställa de ansvariga till ansvar. Vänstern anser bara att det är rättvist att det går dåligt för svenskar, för att det finns andra i världen som också har det dåligt. Vänsterns hela enda vilja är att förstöra allt som är bra så att alla har det lika dåligt. Lika är viktigare än bra för dem. Det säger de ju själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in