2020-03-13, 07:35
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Varför plockades mitt inlägg att spädbarn tillhör riskgruppen..de sa ju det på tv t om! (Jag undrar)

Måste vara av annat skäl! Man får skriva vad man vill här, man får ha fel också och man får ljuga vara korkad, det är till och med tillåtet att trolla.
Citera
2020-03-13, 07:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Once you have the infection, it could remain dormant and with minimal symptoms, and then you can get an exacerbation if it finds its way into the lungs,” he said.

Asked how long immunity should last for those who have been infected with COVID-19 but have recovered, Perlman said it’s something we don’t know yet.

“We would hope those people would be protected, but we do not know,” he said.

But, Perlman said in a study conducted on another human coronavirus known as Middle East Respiratory Syndrome (MERS), researchers found the antibodies were gone in as little as six months.

Så desto snabbare alla blir smittade, desto effektivare blir taktiken att utveckla herd immunity,.då immuniteten kanske bara är på max 6 månader

Problemet är bara att vi inte har någon vård som pallar med ett sådant tänk. Det verkar vanligt folk förstå men inte de som styr landet. Hur kan det vara en så stor skillnad i mental kapacitet mellan vanligt folk och politiker?

Redan nu är vården överbelastad och man snackar om att vänta ända in i det sista med att stänga skolor, universitet, industrier osv. Hur fan kan man hindra spridning genom att ha allt öppet? Och stänger man inte så har vi drösvis med människor som är i behov av vård som får stå utanför och självdö?
Citera
2020-03-13, 07:36
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Vart fan kommer ni idioter ifrån egentligen?

Finns alltid par nötter som varje dag ivrigt argumenterar helt tvärtom än vad 99% av folket här säger.

Hur kommer det sig att just NI fåtal tänker så olika? Är ni korkade eller vad är det frågan om?
Hostorien visar alltid samma sak: Det är vi 1% som har rätt. Varje gång.

Jorden visade sig vara rund.

Det är inte bara häxor som flyter i vatten.

Med mera.
Citera
2020-03-13, 07:37
Medlem
Ursäkta en kanske redan besvarad fråga men hur är det möjligt att Italien har 1000 döda.
Citera
2020-03-13, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Problemet är bara att vi inte har någon vård som pallar med ett sådant tänk. Det verkar vanligt folk förstå men inte de som styr landet. Hur kan det vara en så stor skillnad i mental kapacitet mellan vanligt folk och politiker?

Redan nu är vården överbelastad och man snackar om att vänta ända in i det sista med att stänga skolor, universitet, industrier osv. Hur fan kan man hindra spridning genom att ha allt öppet? Och stänger man inte så har vi drösvis med människor som är i behov av vård som får stå utanför och självdö?

Många gamla kommer dö. Första vågen dör 13% av 70+, sen kommer ytterligare dö i nästa våg osv då.man inte blir immun. Gamla.kommer.dö.

Känns som att detta är taktiskt för att rädda pensionsproblemet
Senast redigerad av stroganof 2020-03-13 kl. 07:42.
Citera
2020-03-13, 07:39
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nu börjar det även bli snålare i Norge :

Nye kriterier for testing

De som er i hjemmekarantene vil ikke lenger bli testet og skal heller ikke kontakte helsevesenet - med mindre de har behov for helsehjelp, skriver Folkehelseinstituttet (FHI) i en oppdatering på hjemmesiden.

Testing er nå forbeholdt visse pasientgrupper og helsepersonell som får luftveissymptomer.

https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/5e6b224da9a21e0011fa1659
Jag trodde Norge var mycket bättre förberedda än oss, tydligen inte. Lite bättre har de nog varit. De har ju rapporterat fler smittade, vilket troligen betyder att de haft möjlighet att testa lite mer än i Sverige.
Citera
2020-03-13, 07:41
Medlem
Covids avatar
1. Mörkertal i smittspridningen. Bör vara runt 75000 smittade för att motsvara dödstalen.
2. Äldre befolkning.
3. Överbelastad sjukvård.

Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Ursäkta en kanske redan besvarad fråga men hur är det möjligt att Italien har 1000 döda.
Citera
2020-03-13, 07:42
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Sverige skiljer sig glädjande nog tack vare att vi inte har ministerstyre. Något som t.ex. Danmark och Norge har. Jag tycker det är jävligt skönt att Tegnell som är expert kan sitta i rutan och säga att det inte finns evidens för att nedstängning av skolor skulle ge effekt. Jag vill inte ha någon statsminister eller hälsominister som tar sådana beslut.

Folk vill invaggas i sin falska trygghet genom politikernas betryggande handlingskraft även om den bara har symbolvärde. Politiskt tyckande hör inte hemma i en sådan här situation.
Nej. Folk vill som regel ha sensationer, inte trygg rationalitet. De flesta lever tråkiga liv, och välkomnar denna typ av sensationer.

Resultatet hittills, är att vi har lämnat över kontrollen av det mesta, till några av de minst kloka och kompetenta i landet. Det är skrämmande. Coronavirus i sig självt, som tråden handlar om, är däremot inte mycket mer skrämmande än vanliga influensavirus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
1. Mörkertal i smittspridningen. Bör vara runt 75000 smittade för att motsvara dödstalen.
2. Äldre befolkning.
3. Överbelastad sjukvård.

Ligger säkert mycket i det. Men hur kan så många smittats.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasoki
Ringde 1177 pga jag har feber och svettas och hostar, sa till käringen att jag kom precis från en resa och vill bli testad. Hon sa stanna hemma och avvakta jag tror hon menade tills det blir värre, hennes tips låsa in mig hemma med familjen tills jag visar mer symtom. Blir så jävlas irriterande när jag har spädbarn hemma och deras tips att låsa in mig hemma.

Du har kommit från en resa det förklarar varför du inte vet att de bara testar på sjukhusen och dit får man inte komma om man inte har allvarliga symtom på lunginflammation och andningssvårigheter.

Sverige prioriterar!! Bort med de som kan tänkas överleva smittan i hemmet.

Det ser ut att kunna bli många tragiska fall sådan som ringde vården och sa jag är sjuk men de sa att du är ung vänta tills du blir sjukare. Men då dog hen i sängen ensam ingen fanns hemma att hålla koll på sig!

Sverje banana republica
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Många gamla kommer dö

Javisst, de kommer förr eller senare att dö ändå, men man kan inte tänka på att offra dessa bara för att det finns en möjlighet nu. Det finns även bra många yngre som tillhör riskgruppen som riskerar sina liv i det tänket också.
Citera
2020-03-13, 07:43
Medlem
kredos avatar
Urusel hantering från start till död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in