2020-03-13, 07:18
Medlem
TonyBergmans avatar
https://www.gp.se/ekonomi/volvobolagen-ser-ljusning-i-coronakrisen-1.25298294?fbclid=IwAR3x8yKD9O5KdLP75f8zJuMygNiRea c52DItmFs J0WX6fB64Ijd5owEr1OM

Lite positiva nyheter i detta elände.
Volvo är igång med alla fabriker i Kina(öppnar sista på måndag).
Nettoeffekten är positiv i kina, nya fall minskar och tillfrisknande ökar.
Citera
2020-03-13, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Du kan även isolera dig i ett tält i skogen om du tycker det är bättre, jävla hypokondriker! Sluta belasta vården med vanliga jävla förkylningar. Om du inte kan andas kan du ringa 112 så kör dom dig till sjukhuset.

Du måste vara dumhuvudet läste du vad jag skrev? Jag kom precis från en resa och och jag visar all symtom på Corona virus. Såna som dig som får andra smittade istället att vara steg framme testa sig och försöka undvika smitta andra.
Citera
2020-03-13, 07:20
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Tillhör du riskgrupp så testar de dig

Nej! Bara om du samtidigt är sjuk kommer till ett sjukhus har andningsbesvär hög feber. Riskgruppen är ca 2 miljoner människor de flesta på grund av ålder.
Citera
2020-03-13, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Vad menar du att de skulle göra då?
Testa sig kanske ? Tycker alla som har varit på en resa och visar såna symtom ska testa sig.
Citera
2020-03-13, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Nej! Bara om du samtidigt är sjuk kommer till ett sjukhus har andningsbesvär hög feber. Riskgruppen är ca 2 miljoner människor de flesta på grund av ålder.
Det sa det på tv i morse!
Citera
2020-03-13, 07:22
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Känner man sig risig så får man åka över till Finland eller Norge och bli testad och får vård. Skylla på att man är turist.

Låter omständigt. Bättre stanna hemma som man gör normalt när man är sjuk.
Citera
2020-03-13, 07:24
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasoki
Du måste vara dumhuvudet läste du vad jag skrev? Jag kom precis från en resa och och jag visar all symtom på Corona virus. Såna som dig som får andra smittade istället att vara steg framme testa sig och försöka undvika smitta andra.

utgå från att du har viruset, ingen har tid eller intresse av att testa dig, finns viktigare saker ...håll dig hemma.
Citera
Medlem
-AIR-s avatar
Nu måste vi alla harden the fuck up! VI måste kriga oss igenom detta. Fuck corona!!
Citera
Medlem
Once you have the infection, it could remain dormant and with minimal symptoms, and then you can get an exacerbation if it finds its way into the lungs,” he said.

Asked how long immunity should last for those who have been infected with COVID-19 but have recovered, Perlman said it’s something we don’t know yet.

“We would hope those people would be protected, but we do not know,” he said.

But, Perlman said in a study conducted on another human coronavirus known as Middle East Respiratory Syndrome (MERS), researchers found the antibodies were gone in as little as six months.

Så desto snabbare alla blir smittade, desto effektivare blir taktiken att utveckla herd immunity,.då immuniteten kanske bara är på max 6 månader
Citera
2020-03-13, 07:26
Medlem
FreeThinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crudel
Varför all denna panik?
Det är ju bara som vanlig influensa, fast lite mer dödligt för äldre och redan sjuka. Så varför denna panik? Det är helt oproportionerligt. Har världen blivit galen/hypokondrisk?
Jag syftar inte bara på paniken bland allmänheten utan även på paniken bland myndigheter.

Det är INTE en vanlig influensa. Den mycket dödligare.
Citera
2020-03-13, 07:26
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
Någon som kan svara om man kan bli smittade två gång?

Första gången blir man helt frisk, kan man sedan bli sjuk med Corona igen?

För tidigt att svara på uppgifterna. Det finns de som säger att de aldrig han bli friska när de blev sjuka igen. Svenska experter tror inte på livslång immunitet bara några månader.

Svaret är att det är för tidigt att kunna svara på
Citera
2020-03-13, 07:27
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
https://www.gp.se/ekonomi/volvobolagen-ser-ljusning-i-coronakrisen-1.25298294?fbclid=IwAR3x8yKD9O5KdLP75f8zJuMygNiRea c52DItmFs J0WX6fB64Ijd5owEr1OM

Lite positiva nyheter i detta elände.
Volvo är igång med alla fabriker i Kina(öppnar sista på måndag).
Nettoeffekten är positiv i kina, nya fall minskar och tillfrisknande ökar.

Fast i förlängningen så kommer företag att konka, människor världen över att gå ut i arbetslöshet och kundunderlaget för Volvos produkter att minska så jag skulle nog inte jubla allt för mycket. Hoppas att uppgifterna från Kina stämmer iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in