2020-03-13, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Ecakt vi som följt tråden från början och lyssnat på folk som postat med källhämvisningar vi har varit oerhört välinformerade

De som lyssnat på svensk massmedia och svenska myndigjheerr har blivit grundlurade
Japp, vi är de nya EXPERTERNA! Tack vare Flashback!!
Citera
2020-03-13, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crudel
Varför all denna panik?
Det är ju bara som vanlig influensa, fast lite mer dödligt för äldre och redan sjuka. Så varför denna panik? Det är helt oproportionerligt. Har världen blivit galen/hypokondrisk?
Jag syftar inte bara på paniken bland allmänheten utan även på paniken bland myndigheter.

Ja, det är väldigt överdrivet. Det är fel att skrämma upp människor i onödan.
Citera
2020-03-13, 07:30
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Fast i förlängningen så kommer företag att konka, människor världen över att gå ut i arbetslöshet och kundunderlaget för Volvos produkter att minska så jag skulle nog inte jubla allt för mycket. Hoppas att uppgifterna från Kina stämmer iallafall.

Risken är att det tar ny fart när folk börjar röra på sig igen. Lite som att kasta bensin på elden
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
För tidigt att svara på uppgifterna. Det finns de som säger att de aldrig han bli friska när de blev sjuka igen. Svenska experter tror inte på livslång immunitet bara några månader.

Svaret är att det är för tidigt att kunna svara på

Grattis, Om det bara är några månader så kommer viruset bli en säsongsinfluensa.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Den nyheten var väldigt stor när superspridaren startade det första utbrottet i franska alperna.

Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
Någon som kan svara om man kan bli smittade två gång?

Första gången blir man helt frisk, kan man sedan bli sjuk med Corona igen?
Det finns ett fall i Japan som har insjuknat en gång till efter friskförklaring från Corona, men vi kan väl än så länge säga att en gång är ingen gång.
Vi vet alltså inte.

Om man inte blir immun efter ett insjuknande så funkar inte heller Tegnells taktik öht.

Min man har bommat igen infarten. Fyra personer till väntar vi till vårt "näste", och efter det kommer ingen vare sig ut eller in på länge.
Plocka fram din Bibel och ropa till Gud, är min rekommendation.

Fader bevara de dina! Tillkomme Ditt rike! Amen
Citera
2020-03-13, 07:31
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Sedan tidigare är det nästan slut på testkits.

Alltså, det går antagligen inte att testa folk längre för COVID-19!

Nu börjar det även bli snålare i Norge :

Nye kriterier for testing

De som er i hjemmekarantene vil ikke lenger bli testet og skal heller ikke kontakte helsevesenet - med mindre de har behov for helsehjelp, skriver Folkehelseinstituttet (FHI) i en oppdatering på hjemmesiden.

Testing er nå forbeholdt visse pasientgrupper og helsepersonell som får luftveissymptomer.

https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/5e6b224da9a21e0011fa1659
Citera
2020-03-13, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasoki
Ringde 1177 pga jag har feber och svettas och hostar, sa till käringen att jag kom precis från en resa och vill bli testad. Hon sa stanna hemma och avvakta jag tror hon menade tills det blir värre, hennes tips låsa in mig hemma med familjen tills jag visar mer symtom. Blir så jävlas irriterande när jag har spädbarn hemma och deras tips att låsa in mig hemma.
Finns tusentals som dej, lös din situation och vila så mycket det går. Skarpt läge! Lycka till!
Citera
2020-03-13, 07:33
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Frankrike stänger SAMTLIGA skolor!
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
Det gjorde Belgien och Norge även Danmark.
Och Irland.

Inte UK eller Tyskland än.

Jag tror det är PK i Tyskland kl 09 om eventuella skolstängningar.
Citera
2020-03-13, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasoki
Du måste vara dumhuvudet läste du vad jag skrev? Jag kom precis från en resa och och jag visar all symtom på Corona virus. Såna som dig som får andra smittade istället att vara steg framme testa sig och försöka undvika smitta andra.

Handlar nog mera om vad är alternativet.

Du vet att du mår kasst. Det logiska blir alltså att stanna hemma med familjen. Att lägga resurser på dej i det här läger är inte logiskt. Så länge ingen i familjen blir allvarligt sjuk kommer ni inte behöva mera vård än vid en vanlig influensa. Däremot är det viktigt att ni inte sprider varken influense eller ev Corona vidare.

Visst kan det vara jobbigt att inte veta. Men även om du får Vera förändrar det inte läget avsevärt.
Citera
Medlem
Askregns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Jag har alltid sagt så i de tio år eller så jag använt Flashback. Och för 1½ år sedan gav samtliga svenskar detta perfekt godkänt och beställde mer av samma.

Så ingen i Sverige kommer någonsin att ställa de ansvariga till ansvar. Vänstern anser bara att det är rättvist att det går dåligt för svenskar, för att det finns andra i världen som också har det dåligt. Vänsterns hela enda vilja är att förstöra allt som är bra så att alla har det lika dåligt. Lika är viktigare än bra för dem. Det säger de ju själva.

Det är ju högerns visa, sälja ut, privatisera och nedrusta. Tar ett tag att bygga upp det nedmonterade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeThinker
Det är INTE en vanlig influensa. Den mycket dödligare.

Nej det är en influensa som är lite värre.Men när Feminismen förstört många män och gjort dom till rädda mesar så uppstår sådana här situationer.Stå upp som en man ta hand om Kvinnor och Barn.Du själv är förbrukningsmatrial och förfan sluta lipa och darra .
Citera
2020-03-13, 07:35
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nu börjar det även bli snålare i Norge :

Nye kriterier for testing

De som er i hjemmekarantene vil ikke lenger bli testet og skal heller ikke kontakte helsevesenet - med mindre de har behov for helsehjelp, skriver Folkehelseinstituttet (FHI) i en oppdatering på hjemmesiden.

Testing er nå forbeholdt visse pasientgrupper og helsepersonell som får luftveissymptomer.

https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/5e6b224da9a21e0011fa1659
Det är djupt ironiskt när Stefan Borg i Nyhetsmorgon TV4 raljerar över Trump att USA saknar resurser när sedan följande nyhetsinslag rapporterar om akut brist på både test- och skyddsutrustning i Stockholm och snart hela landet.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in