2020-03-13, 00:22
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggmunkaren
Fick just höra att mina vänner som går på en annan högskola än mig fast i samma stad får göra alla sina kommande tentor hemifrån på distans där alla hjälpmedel är tillåtna medan jag själv skall ta kollektivtrafiken till en salstentamen med 300 personer imorgon förmiddag. Fan asså, detta är vad jag kallar oflyt.

Om du har klarat de andra kurserna så får du ju ändå csn?
Kör på omtenta.... Vid det laget "garanterat" ej salstenta.....
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag tror du missförstår hans poäng med mörkertalen.... Har man haft lite småont i halsen har man inte gått till sjukhus och testat sig. Så därför blir dödsandelen helt fel

Jo jag förstår exakt vad han menar, och sannerligen rubbar det förhållandet en aning. Men jag har svårt att tro att sååå många springer runt med corona utan att ens veta om det, att det gör någon större skillnad.

Samtidigt skall man också ha i åtanke att man kan smittas två gånger av de olika strängarna, varför ju det blir dubbelt så farligt. Skiten börjar om igen. Så de som inte strök med i första omgången kan likväl stryka med i en annan omgång då kroppen redan är rejält försvagad om nu smittan kommer snart efter den första omgången.

Och då är det alltså 2 gånger förutsatt att inte den hinner mutera ytterligare gånger.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Ok tack, netdoktor låter inte 100% övertygad, men det kan ju vara värt att tänka på när man väljer paracetamol-dos; dosera "lagom" istället för max

När frossan sätter in så ska patienten in i bastun eller Ner i ett hett bad.

När patienten tror denne ska förgås av värmeslag så ska denne kylas ned med kallt bad.

Patienten bör under hela förloppet dricka mycket vatten med salt o socker. Klarar inte patienten att dricka så kan vätska ges via lavemang.
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Så är det. Har så det räcker för ett gäng inbrott.

Men matbutiker och andra butiker lär bli utsatta före mitt hem, om det nu går så långt.

Ja, men detta är nya Sverige, du behöver bara bry dig om dig själv. Bunkra i tid så slipper du att alls åka till butiken när du verkligen inte vill.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Samma väg som Italien ja. Snor denna från forumet:
https://postimg.cc/2L8yJgrQ

Och vad gäller 90 000 döda som bäst. Det är förståligt att det låter tramsigt men det är baserat på prognoser galet mycket mer underbyggda än något Tegnell lyckats formulera.
Ja det är inte mig du behöver övertyga, jag har pratat om detta sedan slutet av januari i tråden
Jo, sett de graferna. Även sett statistik från spanska sjukan i USA i olika städer, som visade att 1 dags skillnad på när man satte in karantän, gav 40% färre döda i slutändan.

Detta gör att FHM och regering är direkt ansvariga för extra dödsfall.
Citera
2020-03-13, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag tar inte febernedsättande så länge den är under 40. Feberreaktion är ett bra sätt att veta att man ska vila.
Det tycker jag låter intuitivt rätt.
Undrar om feberobehag kan jämföras med smärta...att ge feedback till vad som är bra och dåligt för oss i ett sjukdomstillstånd
Citera
Medlem
Finland har 111 coronafall. Inga dödsfall. De verkar följa den svenska modellen. Inga stängda skolor. Förbud mot folksamlingar över 500. Regeringen säger att de i nuläget avvaktar men om läget förvärras tänker de införa beredskapslagen vilket i princip innebär undantagstillstånd. De har en plan ! Har vi ingen beredskapslag i Sverige? Vårt läge har ju redan förvärrats.
Citera
Medlem
Är det inte så att immunförsvaret försämras vid nära anhörig död? Ser bara scenariot i led
Citera
2020-03-13, 00:24
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyBeaky
För att utöver de som har blivit bekräftade som smittade så finns det X-gånger fler som är smittade men som inte har fått möjligheten att testas för det.

Ja, och kan någon ge mig en siffra på det? Så länge vi inte har en siffra på det så är det ju bara helt vilda gissningar.

Däremot har vi ju exakta siffror på konstaterade fall och antal kritiska fall.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ansluter mig till spekulationen, 0,1 % inkl. mörkertalet ( om det nu går att uppskatta), men vi c;a halva befolkningen smittad, vilket är en mycket hög siffra, c;a 5.000 döda när denna första våg av Corona dragit över, säg nån gång i höst. Time will tell.....

Det tror jag med. Ingen enorm katastrof
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Hur kan ens Sverige tillåtas agera såhär tafatt - det drabbar ju våra grannländer och hela EU!
Låt EU ta över detta!

Exakt min tanke. Låt EU eller ett annat land ta över, Ryssland, EU, UK, whatever. Det skulle blir ordning på torpet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Hur kan denna tråd helt plötsligt ha fler förnekare än förut nu när det verkligen börjar visa sig att vi haft rätt hela tiden?

Är det statens lakejer som gått loss här nu när den verkliga paniken börjat visa sig och verkligheten börjat hinna ikapp dem?

Ja, vi är många sossar här i tråden som sopar hårt för att få in sanningen under mattan och samtidigt spionerar på Flashbacks fritänkande genier, samhällets intellektuella grädda som riskerar att avslöja att vi står inför en apokalyps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in