2020-03-13, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Med tanke på att hennes promenad är väldigt kort, funderar jag på varför hon måste ha både fleece och rejäla skor. Vet inte om meningen var att hon skulle klättra i trädet?

Och hon skickade ju en bild på en cachelogg till SD innan mordet. En loggremsa hittades i hennes hem, Aktbil 157 A. Överst står FTF HTD.

Om man tittar på den fina bilden av hennes "My real six string" (vilken tjej! Så fin cahe!!) så är detta en hel låda, ganska stor, som kunde öppnas med lucka. Där inne fanns en gitarr (vet inte om det är en leksaksgitarr?) och någon instruktion(?) på insidan av andra luckan. Lådan verkade fastlindad med metalltråd runt trädstammen.

Nu verkade ju inga saker ligga på plats för att ordna en cache, vilket det kanske borde göra annars.

Var det inte tal om ngn låna som skulle transporteras från kalaset hos UW på lördagen? Som föräldrarna körde hem till LW. Detta kanske var cachen som SD skulle hjälpa LW att montera den 14:e. Materialet tog SD med sig sen,kanske brände upp det i sin pelletsbrännare. Eller HD hanterade det i sin lilla skogspromenad?
Citera
2020-03-13, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vad vet du om det?

För att all fakta säger ej 12 år, fråga på det? Du sprider osanning
Citera
2020-03-13, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Verkar som att de sov hos SD eftersom dottern W*lma svarade på morgonen när Noa ringde.

W var för ung för att ha eget abonnemang så det stod på hennes far. N letade reda på numret via internet och trodde det gick till SD (sökte troligen på hitta.se, men där är jag osäker).
Citera
2020-03-13, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Ja tyvärr är det så - och varför jag skriver tyvärr är för att jag tycker samtliga har haft poänger ibland med det de skriver, ok någon i gänget ingår inte i samtliga förresten -- men eftersom deras inlägg genomsyras av ensidiga "analyser", påhopp, ibland totalt onödiga epitet som jag inte förstår behovet av att tillskriva (mord)offret och som sagt endast håller sig till just LW och inte försöker belysa något annat. De eller några av dem har nämnt vikten av att förstå motivet och därigenom argumentera för penetreringen av LW -- men fortfarande så gör man det inte nyanserat och i rimligt förhållande till övriga inblandade.

Håller med, ett motiv är inte enbart en sk granskning av brottsoffret. Befängt kalla det för motivjakt. Men i slutändan får se sitt straff. Jag tror på karma.
Citera
2020-03-13, 00:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
För att all fakta säger ej 12 år, fråga på det? Du sprider osanning

Om du varit i tråden i mer än 5 minuter så skulle du
kanske veta att SD och LW bodde grannar då.
Så det är en möjlighet.
Citera
2020-03-13, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Ja, det är onekligen så att JG går alldeles för långt för att det ska vara en kompisrelation, tycker jag med när du spaltar upp det så här. Bra att du band ihop bitar här och där och kom fram till att de kan vara älskande! Vaket och skarpt!!
Tonen i inläggen, identifiering av användare och radering av telefoninnehåll är ju så katastrofalt illa gjort av JG att det inte finns ord för det när man summerar denne ynkedom till karl.. Normalt så förknippar åtminstone jag amerikaner som "stand up guys", men av det amerikanska ursprunget ser jag inget av hos JG. Och än värre blir det när det gått så lång tid och han inte självmant har vänt sig till polisen för att göra det rätta. Vi är nog ganska många här i tråden som tror att JG vet betydligt mer än vad som framkommit i förhören?

Eller hur?! Jag tänkte först att något av det sekretessbelagda materialet kunde vara sånt som rörde en ev. kärleksrelation mellan SD och JG men det slog jag snabbt ur hågen eftersom det i så fall vore centralt för utredningen och båda är vuxna så det inte finns skäl att sekretessbelägga. Men som smurfen2000 har värkt fram de olika delarna och sammanfogat dem så låter det inte orimligt i mina öron heller att de hade mer än en kompisrelation.
Om vi leker med tanken att SD och JG hade en kärleksrelation så blir fallet än mer mångfacetterat. Det verkar dock saknas skärmdumpar från SD:s telefontömning som stöd för det. Å andra sidan kanske SD var väldigt noga med att radera just sådana spår löpande men att JG inte gjorde det då han inte har en partner som ev. kan ha tillgång till text/bild på telefonen?

Och om SD/JG är älskande så blir ju LW ett ännu större hinder eller hur? Då har ju även JG en rejäl anledning att göra sig kvitt konkurrensen om SD:s gunst.
Och låt säga att HD även visste om eller anade även det förhållandet så blir det ännu mer komplicerat.
Hur tänker ni kring detta? Eller är det inte aktuellt att tänka i de banorna av någon anledning?

Jag är böjd att tro, som flera andra i tråden, att Hiding är för skarp för att göra bort sig i utredningen. Utredningsmässigt så kanske det är helt korrekt att singla in på en person när så mycket indicier pekar åt ett och samma håll. Kanske är det från rättsväsendets sida tvunget att föra åtal efter den här tiden som gått? Sen kan ju polisen återuppta utredningen kring de andra igen. Jag tycker mig se skäl för att återkomma till HD med tanke på de svar hon lämnar i förhören. Det kan aldrig, aldrig vara rimligt att nöja sig med svar som "det har jag svarat på tidigare", "det vill jag inte tala om", "om det tänker jag ingenting" och så vidare.

Jag kan inte se att polisen egentligen brytt sig om att JG raderat media på sin telefon, förutom att de frågat honom under förhöret och att JG själv får förklara vad han raderat (vilket kan vara lögn). Ja kan inte se att polisen ens bett JG om att lämna ifrån sig telefonen på anmodan av polisen efter raderingen, men jag kan ha missat det.

När SD, JG och LW var ute på geo-äventyr så kanske JG trodde att LW var förklädet. Medan det i själva verket, eller kanske främst, var han själv. hahaha. Därav chocken när han får veta att även LW är med i gamet. Skulle absolut förklara varför han unfriendar LW. Detta skulle även kunna förklara varför SD inte tidigare berättar för JG att han faktiskt har LW som älskarinna. Ville han liksom inte skryta om det tidigare!? Kanske inte, för han ville köra lite homo också.
Citera
2020-03-13, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
När HD flyttat berättar hon för Th*erese:

Hon får bestämma vad hon ska äta, vad hon ska göra, hur hon ska inreda och något så banalt att hon får ha en matta under vardagsrumsbordet vilket hon inte fått för Stefan -hon var så glad för det, det var tecken på frihet för henne. Både A*na och Th*rese reagerar på det Hanna säger om mattan, de tänker att det inte är sunt att Stefan kontrollerat henne så mycket att hon inte ens fått ha en matta under bordet.

Alltså, vad ÄR det för fel på SD? Hon fick inte ha en matta under vardagsrumsbordet...

Fast HD kanske inte är så svag. Får inte ihop det med att hon flyttar till eget fastän SD vill ha henne. Var fick hon den kraften ifrån??! Kanske är HD det riktiga, fullblodspsykot här. Spelar en massa men eg hon som manipulerar SD, på sitt sätt?
Citera
2020-03-13, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag har en Maglite modell D-6. Min väger 1530 g (har nåt klistermärke på, annars 1417 g)med batterier och är 49 cm lång.

https://www.trekkinn.com/berg/mag-lite-standard-6d/117949/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&i d_producte=476155&country=se&gclid=CjwKCAjwmKLzBRB eEiwACCVihkf7LWHZvSQXtd_-_McLh2rlbkgTBCxpo7_qU1JKIfyBd8b4LcxXbhoCcOsQAvD_Bw E&gclsrc=aw.ds

Jämför med ett baseballträ i aluminium som väger 500-700 g.

Nu borde bekanta till SD veta om ifall han haft en sån lampa i sin ägo. Den går knappt ner i en ryggsäck för dagsturer. Finns såklart kortare modeller. Kan anta att man pratar rätt mkt prylar när man är i den här skattjaktssvängen.

De är nog vidare lite svåra att köpa (kontant) över disk nu. Förr fanns de på Teknikmagasinet eller motsvarande. På Blocket finns just nu inga Maglite till salu.
Ett köp på nätet skulle väl ha lämnat nåt spår efter sig osv.

Väger man lampan i handen, säkert även en kortare modell t.ex modell D-4, så förstår man vilken fruktansvärd skada 17 slag med en sådan lampa skulle göra. Enligt min mening så skulle en D-6 fullkomligt mosa ett kranium om man slår ursinnigt med full kraft 17 gånger.

Nu är jag inte jättesugen på att testa dra den i en trädstam men är övertygad att den skulle göra samma skada som på bilderna från FUP. Lampan är 40 mm diameter i ena änden och 55 mm i den lysande änden. Då hela ytan inte träffar trädet så skulle skadan mycket väl kunna bli runt 30 mm i diameter.

Kanterna i resp ände är tillräckligt ”vassa” för att göra skadan samtidigt som de är tillräckligt rundade för att inte fläka upp barken resp kambium (den ”inre” barken.

På tal om Maglite och baseballträ så hittade jag det här alternativet men det känns väl långsökt ändå.

https://satana.se/produkt/basebolltra-lampa/?gclid=CjwKCAjwmKLzBRBeEiwACCVihhySJ21vZOFgy4KNTLm IpGwabS8-5k5QiI4OlByFdgMXEbT1m61t8hoCS5MQAvD_BwE

Tänkt som lite uppslag för den som vill fundera vidare på teorin med en ficklampa.

Smidigt också att ta med i mörkret när man ska "hjälpa till med att sätta upp en cache".
Citera
2020-03-13, 00:30
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon berättade inte någonting för sina
vänninor som kunde ses som ofördelaktigt
för henne själv. Förutom när hon beklagade
sig över förhållandet med SD, hur hemskt
han behandlade henne när han vägrade
lämna sin fru.

Jo hon talade ju om för en väninna när hon varit elak och när hon skämdes för sitt beteende.
Citera
2020-03-13, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Då skulle det ju inte vara så omöjligt att de hört mamma / pappa sitta o viska vid köksbordet.

Citerar mig själv nu, slogs av en tanke.
Tänk om SD / HD gett sina egna barn sömnmedel för att de skulle sova tungt just denna natt!?
Citera
2020-03-13, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
De tycks vara mytomaner som är "USA" programmerade.
"MKUltra".. någon utbildad borde träda fram.. eg UW's fd fru MalinH*
och förklara varför blod, sex och färgen blå är utav intresse i Stefan Davidsson fallet.

Detta med färgen blå har jag missat. Vad handlar det om?
Citera
2020-03-13, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte när P7:an visade att han inte är allvarligt psykiskt störd, men begriper vad du menar. Han är fan inte klok som kan skratta när han pratar om Lena just där. Han är klart störd.

Stackars de anhöriga som tvingas höra/läsa om SDs gränslösa respektlöshet mot Lena.

Undrar om inte clownen SD tror i sin enfald att spela pajas kommer ge honom frikort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in