2020-03-12, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Ja fast det gjorde Noa också.
Ngt kanske de hört denna natt. Var sov de - hos HD eller SD?
Hos HD har jag för mig.
Citera
2020-03-12, 23:38
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Förnedrade UW på en släktmiddag?!
Var kan man läsa om det?

Ja, hon verkar ha trott att hon stod över
alla andra och kunde behandla dem hur
som helst. Förakt för andras känslor.
Ingen empati med någon annan än sig själv.

Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 76.
Olika i olika stadier, ibland pratade han gott och positivt om henne och en bit in i vårt
förhållande pratade han inte lika väl om Lena. Han beskrev sin skilsmässa från Lena som ett
desperat rop på hjälp. Deras skilsmässa så som jag fått den berättad av Ulf, den
överensstämmer inte med Lenas version under intervjun. Han hade känt sig utnyttjad och
kränkt av Lena.

Jag tror att det var under en middag och då hade Lena sagt åt Ulf att vara tyst
och att han inte var något kul och det var då han lyfte frågan om skilsmässa och hon höll
med.

Sedan började det där bråkiga åren mellan Lena och Noa, Lena och Ester någon gång och
ibland mellan Lena och Aron.

Aktbilaga 151 vittnesförhör Sid 73
Vi hade haft det tufft under våren och sommaren 2016,
problemet var inte direkt mellan mig och Ulf utan det var snarare så att Ulf och Lena hade det
jobbigt gällande barnen. Ulf gick då på knäna. Det som var tufft var att barnen inte mådde bra
i vissa faser och perioder.

Det var konflikter mellan barnen och Lena och mellan Lena och
Ulf. Sedan var det konflikter mellan mig och Ulf. Jag upplevde det som att Ulf och jag ändå
hade en öppen relation och att vi pratade om allt. Under våren och sommaren 2016 såg jag en
förändring i honom och kände att han började sluta sig mer.

Konflikterna mellan Ulf och Lena tror jag grundade sig i att de hade olika syn i hur de skulle
bemöta ett av deras barn, Noa. Lena kanske stod för mer "tough love" och Ulf stod mer för
den mjukare linjen. Jag som stod utanför det här såg att Noa studsade mellan dem båda. Det
kunde handla om vanliga tonårskonflikter, ex. hur länge man fick sitta vid datorn, hur man
skulle sköta skolan men bråken blev oproportionerliga från bådas håll.

Detta vet jag genom
det Ulf berättade för mig. Ulf berättade att han sedan hade anmält Lena till Socialtjänsten och
det var då det började bli tufft för oss i vårt äktenskap. Vid ett tillfälle var Ulf jätteledsen och
berättade för mig att han ångrade den där anmälan till Socialtjänsten då skuggan även kunde
falla över honom. Rådet de hade fått utifrån utrednigen var att de skulle samarbeta, vilket var
rätt självklart Här är vi framme vid sommaren 2016 och då var Ulf rätt sluten och då kom det
där mailet till mig och sedan tog vårt äktenskap slut.

En annan sak
jag skrev var att ett annat av barnen cyklade på motorvägen efter att ha blivit arg över
Socialförvaltningens beslut om att han måste umgås med sin mamma
. Barnet gjorde detta för
att han ville att Ulf skulle komma och hämta honom. Incidenten om mordhoten handlade om
Ester och cyklande! på motorvägen handlade om Noa.
Sid 75
Det jag reagerade på var att de var
ute sent på kvällar och nätter och det var då vi fick samtal från barnen, att Lena inte var
hemma och att de inte visste var hon var.
Sid 74
Detta skedde mycket på grund av att Lena bytte helger
eller att barnen ringde Ulf och var ledsna och kunde inte sova eller att de hade bråkat med
mamma.
--------------
Till styrkande att mamman var anmäld till socialtjänsten och att hon lämnade barnen ensamma nattetid.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-12 kl. 23:45.
Citera
2020-03-12, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Han kan ha gått tillbaka in för att läsa hennes mailkonversationer och annat, de brukade periodvis läsa varandras
meddelanden med andra, vet inte om de gjorde det vid just denna tidpunkt.
LW skulle ju iväg till Norge på geocaching bara någon dag senare, med på resan skulle en viss man vara ...
Troligt att SD ville veta mer om LW:s och mannens relation.
Norgeresan verkar (i a f delvis) ha varit ett svar på att SD var på väg till en planerad USA-resa med exfru HD.
En del menar att när LW meddelade till honom att hon själv ska åka iväg, då hände något ...

Det är väl en ganska dålig anledning att komma tillbaks till BOs hus, adrenalinstinn för att läsa om en ev pojkvän när man själv mördat en person. Snarare har han kommit tillbaks för att rensa undan bevis.
Citera
2020-03-12, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hos HD har jag för mig.

Då skulle det ju inte vara så omöjligt att de hört mamma / pappa sitta o viska vid köksbordet.
Citera
2020-03-12, 23:39
Medlem
Citat:
Då skulle det ju inte vara så omöjligt att de hört mamma / pappa sitta o viska vid köksbordet.
Sant.
Citera
2020-03-12, 23:41
Medlem
Citat:
Sant.

Varför är inte parets Ds barn hörda då? Förstår inte det. Eller har det med juridiken o göra?
Citera
2020-03-12, 23:42
Medlem
Citat:
Varför är inte parets Ds barn hörda då? Förstår inte det. Eller har det med juridiken o göra?
Det är dom nog. Men ligger kanske i slasken då de inte tillförde något?
Citera
2020-03-12, 23:48
Medlem
Citat:
Instämmer. Hon är inte så j-a dum som det kan verka. Omöjligt. Håller med - kanske SD är imbecillen här. Men klart HD tjänar på att vi tror hon är manipulerad, svag etc. Vilken fantastisk burk att författa gåtan på! HD har kanske suttit och spånat på denna "cache" eller vad fan de kallar det i flera år. SD kanske utför det, som en soldat i plikt. För han TROR att HD är offret, den svagare. Men eg är det han. En korkad egoman som tänkt lite för mycket med pitten. Fy fan vilka obehagliga personer.

HD sa i ett förhör att SD och hon ibland tjafsar om saker men att hon brukar få sin vilja igenom.
Försökte då inte verka som den svaga.
Att hon ger ett svagt intryck kan bero på både mediciner som hon tar och på att hon inte vågar
uttrycka sig själv i just denna specifika (mord)fråga, utan måste agera precis som SD sagt.
Citera
2020-03-12, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men ända till slutet?

För trött att tänka nu, men med tanke på allt som hade hänt?
Samtidigt är L*ena otroligt ambivalent.

Hon vill lämna, men ändå inte.
Kan inte, hur illa han än behandlar henne.

Att de hade varandras koder, vems historia är det? Är det SDs version?
Vem har L*enas version?

Det finns en del om låset i FUP har jag sett.
Har inte kollat i den delen ännu.

Det framkom i förhör att de hade varandras koder, vet inte om de hade det mot slutet också.
Inte helt säker men kan varit en nära arbetskamrat / väninna vid namn Krist*n som sagt detta.
Till henne anförtrodde sig LW väldigt ofta och mycket.
Citera
2020-03-12, 23:56
Medlem
Citat:
Ja fast det gjorde Noa också.
Ngt kanske de hört denna natt. Var sov de - hos HD eller SD?
Verkar som att de sov hos SD eftersom dottern W*lma svarade på morgonen när Noa ringde.
I varje fall hon.
Av LW:s och UW:s barn sov alla hos sin pappa utom Ar*n. som sov över hos LW pga födelsedagsfirande den 15 /5.
Citera
2020-03-12, 23:58
Medlem
Citat:
JG ringde polisen och tipsade om HD och att de måste göra en genomsökning där. Men när i tiden det var har jag missat.

Också skumt att just han ringde o tipsade om sin kompis bostad. Är det ngt SD sagt till honom som fått honom att misstänka HD. Typ "Vad har TG nu gjort.....".
Citera
2020-03-13, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Tack! Också en makaber detalj isåfall. Namnet på LWs cache och där man fann henne.

Gissar att mördaren plockade mobilen ur hennes ficka som låg öppen och var obesudlad (se platsundersökningsprotokoll). Kanske gick in i LWs hem för att ta dator för att kontrollera vilka hon haft kontakt med? Var alla digitala enheter utom en mobil kvar hos LW förresten?

Eller tvättade han av och återlämnade hanteln om det var vapnet? Isåfall, vilken horribel idiot att använda ett barns tänkta födelsedagspresent att bruka våld på barnets mamma!

Har DEN hanteln kollats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in