Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Det där är ju bara något du plockar för att det överensstämmer med vad du tror. Selektiv bevisföring utan faktaunderlag är värt exakt noll. Ingen vet någonting i det här läget, men många gissar in i helvete mycket och extremt många vill ta i så att de spricker.
Trivs ni med att måla upp katastrofbilder? Du vet det som skrivs i tråden här bidrar inte på något sätt till att avhjälpa något. Tråden innehåller otroligt mycket klagande på svenska myndigheter och skräckbilder om en hemsk utveckling. När någon [exempelvis jag] lägger fram mer modesta beskrivningar och ifrågasätter detta skenande i hemskheter, då är det som att tända en krutdurk. Ni är jävligt pigga på att försvara era katastrofbilder till varje pris och idiotförklara alla som inte håller med.
Det är korrekt att ingen vet i dagsläget. Man kan dock välja vems prognoser man ska tro på och i den processen tänka källkritiskt och försöka läsa mellan raderna. Du är uppenbart källkritisk på en annat sätt än jag och jag hoppas att jag slutar ha rätt from nu.
Det är inte så mycket att idiotförklara utan mer frustration över hur naiva många är.