2020-03-14, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja. Barn är notoriska smittspidare av infektioner. Det vore märkligt om det inte vore så med SARS-CoV-2.

Ja precis! Bra där!

Här är länken där det står, mycket läsvärt!: https://www.itv.com/news/2020-03-11/italy-doctors-coronavirus-covid-19-quarantine-milan-health/
Citera
2020-03-14, 06:14
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Mer bajsinlägg. Du om någon är ingen expert. Du är en propagandamaskin som njuter av att trissa upp folk, uppenbarligen.

Hur många barn har dött i Italien?

NOLL. Hur många har ens legat på sjukhus? NOLL

Det vet du inte ett enda skit om.
Men bråka i denna tråd och skriva att allas inlägg är skit, det har du hållit på med i flera veckor nu. Så det är DU expert på iallafall.
Citera
2020-03-14, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Det vet du inte ett enda skit om.
Men bråka i denna tråd och skriva att allas inlägg är skit, det har du hållit på med i flera veckor nu. Så det är DU expert på iallafall.

Det har rapporterats noll fall av döda barn i väst , eller noll fall av svårt sjuka barn med för den delen.
Citera
2020-03-14, 06:17
Medlem
Citat:
Du sitter bara och pratar en massa strunt som du inte har varken belägg för eller kunskap om. Du har ingen aning om hur många barn som har dött eller blivit infekterade, för du är inte expert, och du har INTE varit i varken Wuhan eller Italien.
Så ge inte sken av att du vet mer än världens forskare och läkare, för det är bara löjligt.
Visa mig någon källa sa styrker din uppfattning att barn har dött i COVID-19.

Det är bara löjligt av dig att påstå att du är särskilt påläst om SARS-CoV-2.
Citera
2020-03-14, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Ja precis! Bra där!

Här är länken där det står, mycket läsvärt!: https://www.itv.com/news/2020-03-11/italy-doctors-coronavirus-covid-19-quarantine-milan-health/
Tack för länken.
Citera
2020-03-14, 06:20
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Visa mig någon källa sa styrker din uppfattning att barn har dött i COVID-19.

Det är bara löjligt av dig att påstå att du är särskilt påläst om SARS-CoV-2.

Jag har aldrig påstått att jag är en expert. Det jag har påstått är att ingen kan vara HELT SÄKER på något, då det finns fler och andra uppgifter på saker och ting.
Censur för att undvika panik är ett faktum.

Den enda som låtsas vara expert i denna tråd är du.
När du lurar i folk saker som att det finns "botemedel" och det ena med det andra tycker jag att du sätter människor i en risksituation.
Citera
2020-03-14, 06:21
Medlem
NeoVains avatar
Efterssom det är mycket spekulation kring hur stor chans det är att dö av detta virus, och detta verkar skilja sig mycket emellan olika länder, så har jag här komponerat en lista över dödsfrekvensen(hur många som dött i förhållande till hur många som tillfrisknat) av detta virus för de 12 mest drabbade länderna.

China 4.6%
Italy 46.8%
Iran 12.7%
S. Korea 9.16%
Spain 40.7%
Germany 14.8%
France 86.8%
USA 54.9%
Switzerland 73.3%
Norway 50%
Sweden 50%

Siffrorna var hämtade ifrån worlodmeter, och beräknades med formeln delen(döda)/det hela(döda+tillfrisknade).

Som ni kan se är det väldigt olika dödsfrekvens i de olika länderna, vilket beror på sjukvårdskapacitet och kvalité till större delen, men oxå beroende på landets styrelsesätt ser det ut som. Kina hade möjligheten att koncentrera hela landets resurser från 1.4 miljarder människor på ett litet område för att väldigt snabbt få bukt med detta virus, något som andra länder bara kan drömma om. Därav de sämre siffrorna för de flesta västländer, medans rika sydkorea likt kina hade enorma resurser och teknologi att sätta in för att få en nästan lika låg dödsfrekvens.

Slutsatsen måste bli att vi INTE kan räkna med att få så låg dödsfrekvens här som enorma Kina lyckades med, och vi måste därför vara väldigt försiktiga så vi inte blir smittade. Våran sjukvård ska vi inte räkna med här, den går redan på knäna och kommer att totalt slås ut inom en vecka.
Citera
2020-03-14, 06:24
Medlem
Apoteket: Kom inte hit.

Apoteket uppmanar äldre och personer i riskgrupper att hålla sig borta från apoteken, till följd av coronapandemin.

I stället ska man låta yngre personer hämta ut deras läkemedel via fullmakt.

https://www.expressen.se/nyheter/apoteket-vadjar-da-ska-du-inte-komma-hit/
Citera
Medlem
dufrianords avatar
Trodde att Fredagen den 13:e skulle vara riktigt obehaglig.

State of Emergency (undantagstillstånd) i Spanien, Danmark, Frankrike är under någon slags kontinuerlig undantagstillstånd verkar det som, men Macron hade lite mer att tillföra ändå och Donald Trump införde det i USA också (säkert fler) pga. Coronaviruset.

Är det bara jag som fått för mig att de är väldigt allvarligt, eller har jag missförstått det ordet på något vis? (eller är paranoid igen).
När man tittar på #CoronavirusSverige på Twitter så låter de som de allra flesta tycker de är synd att inte att vi också får State of Emergency (undantagstillstånds på svenska)

Förstår de handlar lite om åsikter kanske men vad tycker ni? Vill man ha undantagstillstånd?
Citera
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått att jag är en expert. Det jag har påstått är att ingen kan vara HELT SÄKER på något, då det finns fler och andra uppgifter på saker och ting.
Censur för att undvika panik är ett faktum.

Den enda som låtsas vara expert i denna tråd är du.
När du lurar i folk saker som att det finns "botemedel" och det ena med det andra tycker jag att du sätter människor i en risksituation.
Har jag påstått att det finns botemedel? Knappast. Jag har möjligen påstått att det finns antivirala lkm som har visat god effekt och klorokin också hämmar virus tillväxt.

Hitta inte på mer dumheter. Du gör dig bara mer och mer löjlig.
Senast redigerad av NurseRatched 2020-03-14 kl. 06:26.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Nu börjar det.... Kropparna på marken.... https://twitter.com/RadioSavana/status/1237860422796996608?s=20
Ja det känner man igen sen wuhan filmerna började droppa in. En repris igen, nu i ett annat land. Oh FY Och FY, jag tror många inte fattar vad vi har att vänta oss om bara några dagar!
Senast redigerad av hagelskur 2020-03-14 kl. 06:29.
Citera
2020-03-14, 06:25
Medlem
Sydkorea har en mer proaktiv strategi, vi kanske skulle åtminstone känna oss bättre om vi hade samma här.Någon som gör något aktivt.Men så har de tester och handsprit också.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K391do/sydkoreas-lyckade-mcdonalds-metod-mot-coronasmittan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in