Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Grabben hörde när hon låste dörren och att hon borstade tänderna. Jag misstänker att SD kom, hon klädde sig och de gick ut. Då hade lillkillen hunnit somna. Sen slog SD ihjäl LW vid bulleplanket, rände nog hem till HD och berättade - det är därför hon vet att LW är "försvunnen" och kunde berätta för chefen tidigt nästa morgon.
Efter besöket hos HD, där han var en bra stund, gick han till LW och hämtade något, det är klurigt där - vad ville han egentligen därinne? Men han vågade inte stänga till dörren eftersom den lät. Och då var klockan runt 4.00 på morgonen - grabben vaknade av "något" och somnade om. Troligen vaknade han av att SD öppnade dörren till bostaden. Sen gick SD hem. Tog en kopp kaffe. Loggade in på hennes mail (det var det va?).
Han kan ha gått tillbaka in för att läsa hennes mailkonversationer och annat, de brukade periodvis läsa varandras
meddelanden med andra, vet inte om de gjorde det vid just denna tidpunkt.
LW skulle ju iväg till Norge på geocaching bara någon dag senare, med på resan skulle en viss man vara ...
Troligt att SD ville veta mer om LW:s och mannens relation.
Norgeresan verkar (i a f delvis) ha varit ett svar på att SD var på väg till en planerad USA-resa med exfru HD.
En del menar att när LW meddelade till honom att hon själv ska åka iväg, då hände något ...
Typ "Åker du med HD på resa, så åker jag också, med en annan man".
Likväl hade de överenskommit att avsluta sin relation, vilket var "upp och ner", något de
inte höll.
Han blev kanske provocerad av att hon också skulle resa, att han upplevde det som ett "drag"
från hennes sida och kände att "nu måste det bli ett slut på vår dragkamp så jag får förenas med HD igen - om möjligt".