2020-03-12, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Tjena Reimer.
Har äntligen traglat igenom alla 14.000 sidorna. Och slutsatsen av det blir samma jävla fråga:
Hanna Davidsson.....????
Att Stefan har hamnat på en rättegång för mordet är solklart, men vår kära lilla Hanna borde sitta vid samma bord och försvara sin delaktighet.
Läser man mellan raderna så kan man ganska enkelt se Hannas inblandning.
Jag ställde en fråga till Åsa om detta för nån timma sen.
Och just när jag skriver detta så får jag svar från Åsa Hiding............

Hej!

Det finns inga kvarstående misstankar mot Hanna Davidsson.

Mvh Åsa Hiding

Åsa Hiding
Kammaråklagare

Åklagarområde Bergslagen | Åklagarkammaren i Örebro
Box 1634 | 701 16 ÖREBRO
Tel exp 010-562 66 40 | Växel 010-562 66 00
www.aklagare.se

Se där ja, då fick jag det svart på vitt. (precis just nu faktiskt)
I vilket fall som helst så lyser Hannas anstiftan, ev medhjälp och skyddande klart igenom på många punkter.

Är detta ngt Hiding kan ljuga om, av taktiska skäl???
Citera
2020-03-12, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, vad tror du?

Jag gissar på att det är han.
Han kan meckat med inställningen så att han själv kan komma in på ett eller annat vis.
Han kan hennes kod iaf, det förnekar han ju inte.
Men tyckte hon att det var ok?
Ändrade hon sin kod?
Blockade hon hans?

SD orolig för att det loggas i kodlåset vem som har gått in den senaste tiden, kanske morddagen? Därför påstår han att hon använder hans kod (kärleksaktigt)

Jag vet att jag läst att de båda hade varandras koder, frivilligt, hade till och med samma kod till varandra.
Andra i familjen hade andra koder.
Så LW var OK med det.
Citera
2020-03-12, 23:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Hon har dock uttryckt en hel del självkritik (och självkännedom) i sin omfattande digitala historik, så att hon skulle ha hållt på en sådan ENORM hemlighet och aldrig yppat ett ord om den till ngn - inte ens till SD finns det några hintar som talar för det spåret - så jag finner denna teori helt osannolik. Hade dock passat i en spännande deckare, vilket den historia många gånger påminner om.

Självkritiken och självkännedomen har
alltid handlat om att hon vet att hon
borde lämna SD men att hon inte kan.
Citera
2020-03-12, 23:26
Medlem
Citat:
Är detta ngt Hiding kan ljuga om, av taktiska skäl???

Hon uttrycker sig sannolikt på ett rent juridiskt sätt.
Utifrån vedertagna arbetsuppgifter som rätten har, med dess kriterier, ser man inget motiv för anhållan av HD.
Sådant kan ju ändras i och för sig -
Citera
2020-03-12, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Inte heller sett beslag av ficklampa, har ngn annan sett det i FUP?

Kanske läge att höra av dig till åklageriet om detta, tycker det var en intressant iakttagelse!

Mycket intressant!!!
Att han poängterar hur viktigt denna lampa är för att "vinna".
Citera
2020-03-12, 23:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Grabben hörde när hon låste dörren och att hon borstade tänderna. Jag misstänker att SD kom, hon klädde sig och de gick ut. Då hade lillkillen hunnit somna. Sen slog SD ihjäl LW vid bulleplanket, rände nog hem till HD och berättade - det är därför hon vet att LW är "försvunnen" och kunde berätta för chefen tidigt nästa morgon.

Efter besöket hos HD, där han var en bra stund, gick han till LW och hämtade något, det är klurigt där - vad ville han egentligen därinne? Men han vågade inte stänga till dörren eftersom den lät. Och då var klockan runt 4.00 på morgonen - grabben vaknade av "något" och somnade om. Troligen vaknade han av att SD öppnade dörren till bostaden. Sen gick SD hem. Tog en kopp kaffe. Loggade in på hennes mail (det var det va?).

Ja, så kan det ha gått till.
Men varför är det blod på hans tvättmaskin?
Mest tror jag på att han har gått hem först.
Hur vet HD då på morgonen redan att L*ena är borta? Har han gått förbi henne och talat om vad han har gjort för hennes skull?
Nu kommer allt att bli bra?

Och nu kan hon inte hålla sig när hon kommer till jobbet?
Fast det verkar ju idiotiskt? Vem skulle röja sig i den situationen?

Inget verkar logiskt.

Visst hade HD en egen tvättmaskin?
Citera
2020-03-12, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, så kan det ha gått till.
Men varför är det blod på hans tvättmaskin?
Mest tror jag på att han har gått hem först.
Hur vet HD då på morgonen redan att L*ena är borta? Har han gått förbi henne och talat om vad han har gjort för hennes skull?
Nu kommer allt att bli bra?

Och nu kan hon inte hålla sig när hon kommer till jobbet?
Fast det verkar ju idiotiskt? Vem skulle röja sig i den situationen?

Inget verkar logiskt.

Visst hade HD en egen tvättmaskin?
Han stoppade troligen blodig tröja i maskinen. Såg att det kom blod på tvättmaskinen och torkade bort. Men inte tillräckligt väl. Kanske.

Edit. Ja, han kan ju ha gått hem först, innan han gick till HD. mer logiskt.
Senast redigerad av Picasso2 2020-03-12 kl. 23:35.
Citera
2020-03-12, 23:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag vet att jag läst att de båda hade varandras koder, frivilligt, hade till och med samma kod till varandra.
Andra i familjen hade andra koder.
Så LW var OK med det.

Men ända till slutet?

För trött att tänka nu, men med tanke på allt som hade hänt?
Samtidigt är L*ena otroligt ambivalent.

Hon vill lämna, men ändå inte.
Kan inte, hur illa han än behandlar henne.

Att de hade varandras koder, vems historia är det? Är det SDs version?
Vem har L*enas version?

Det finns en del om låset i FUP har jag sett.
Har inte kollat i den delen ännu.
Citera
2020-03-12, 23:32
Medlem
Citat:
Får man inte utfråga SD / HDs barn gällande det här? Mammans och pappans förehavande denna natt.
Hur ska de veta? De sover väl på nätterna?
Citera
2020-03-12, 23:33
Medlem
Citat:
Grabben hörde när hon låste dörren och att hon borstade tänderna. Jag misstänker att SD kom, hon klädde sig och de gick ut. Då hade lillkillen hunnit somna. Sen slog SD ihjäl LW vid bulleplanket, rände nog hem till HD och berättade - det är därför hon vet att LW är "försvunnen" och kunde berätta för chefen tidigt nästa morgon.

Efter besöket hos HD, där han var en bra stund, gick han till LW och hämtade något, det är klurigt där - vad ville han egentligen därinne? Men han vågade inte stänga till dörren eftersom den lät. Och då var klockan runt 4.00 på morgonen - grabben vaknade av "något" och somnade om. Troligen vaknade han av att SD öppnade dörren till bostaden. Sen gick SD hem. Tog en kopp kaffe. Loggade in på hennes mail (det var det va?).

Han kan ha gått tillbaka in för att läsa hennes mailkonversationer och annat, de brukade periodvis läsa varandras
meddelanden med andra, vet inte om de gjorde det vid just denna tidpunkt.
LW skulle ju iväg till Norge på geocaching bara någon dag senare, med på resan skulle en viss man vara ...
Troligt att SD ville veta mer om LW:s och mannens relation.
Norgeresan verkar (i a f delvis) ha varit ett svar på att SD var på väg till en planerad USA-resa med exfru HD.
En del menar att när LW meddelade till honom att hon själv ska åka iväg, då hände något ...
Typ "Åker du med HD på resa, så åker jag också, med en annan man".

Likväl hade de överenskommit att avsluta sin relation, vilket var "upp och ner", något de
inte höll.
Han blev kanske provocerad av att hon också skulle resa, att han upplevde det som ett "drag"
från hennes sida och kände att "nu måste det bli ett slut på vår dragkamp så jag får förenas med HD igen - om möjligt".
Senast redigerad av Moschata 2020-03-12 kl. 23:37.
Citera
2020-03-12, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Ja, jag hör ju till de som tjatat om att granska de runt SD och däribland HD då det alltid funnits så mycket märkliga uppgifter kring henne.

Min spekulation för närvarande bara baserat på tråd och på senare tid FUP är att vi begår ett misstag när vi bedömer paret Ds relation utifrån normala ögon och därmed nog missbedömer hur de reagerat på LW i olika skeenden. Allt mer tycks den här historien vara mer konstig än bara ett vanligt äkta svenssons-par och en älskarinna även om premisserna förenklat ut ser ut så. Snarare är det tre på olika sätt ej fullt fungerande människor i en mycket dålig kombination och i en relation som förändrats dynamiskt över många år. Jag tycker t ex att PoliseniÖrebro beskrev detta så bra och kärnfullt för några sidor sedan i tråden.

Jag kan t ex tänka mig att trådens alla motsägelser om HD och hennes syn på maken och LW existerar parallellt eftersom att HD har svängt fram och tillbaka över åren. Är inte säker att hon och SD har en i grunden normal tvåsamhet heller. Om detta beror på bådas idé eller bara den enas låter jag vara osagt. Får känslan av att LW hade oturen att klampa rakt in i ett getingbo av underlig symbios varpå tre blev för mycket till sist även om det under perioder accepterades. Tror inte heller att LW någonsin begrep hur Ds äktenskap var upplagt, jag gissar att hon trodde att de levde som folk gör mest och att hon snart, uppmuntrad av SDs fagra löften och hundben, kunde kliva in och bli den nya enda i SDs liv.

Vidare spekulerar jag att så som tråden ter sig nu och har så gjort i snart två år, att fler är involverade i kulisserna och att tråden används aktivt för att både ösa ur sig hat mot BO och för att strö villospår, samt försöka sabba tråden så den stängs genom söndra och härska. Det verkar finnas många människor som är gränslösa i sitt hat och sin bitterhet mot BO i detta fall. Det finns en underton av njutning i flera skribenters hån mot offret.

Onekligen får man intrycket att det funnits inte bara en eller ens två gränslösa människor som passerat gränserna för anständighet i sin iver att svärta LW och besvära granskandet av mordet på henne. Och graden av aktivitet tyder på eget hat, egen bitterhet och eget skinn att rädda snarare än att det rör sig om bara dumma nickedockor som är skrämda eller manipulerade av SD. SD framstår faktiskt själv som ganska dum. Frågan är om inte det står någon med mer iskyla och slughet bakom honom. Kanske en kvinna eller rentav två kvinnor som har gemensamt att de båda hatar LW.

Bara spekulationer.

Ja, det finns med någonstans i FUP tror jag. Minns dock ej var det framkom.

Ja, det var jag som var otydlig och använde termerna fel. Sorry!

Alltmer jag läst i förhören med HD, desto mer lutar jag åt att HD inte är bara ett viljelöst, skört offer för SD. Tror nog att hon har en egen vilja. Stark också.

Ja, i sms:konversationerna så är det ganska ensidigt han som är på. HD är mycket mer passiv. Inte helt orimligt att tänka sig att paret D sett till att ha Sillen som ett slags alibi för motiv för HD.

Sedan undrar jag. Hur var det nu? Hade Sillen först en nära relation (vän eller mer?) med LW innan han träffade HD? Har för mig att detta stått någonstans. Om det är sant så är det isåfall intressant om HD just skulle vilja använda denna man som ett slags känslo-alibi och leta burkar i LWs barndomstrakter dagarna innan mordet. Men kanske bara en slump som så mycket annat runt HD?

Instämmer. Hon är inte så j-a dum som det kan verka. Omöjligt. Håller med - kanske SD är imbecillen här. Men klart HD tjänar på att vi tror hon är manipulerad, svag etc. Vilken fantastisk burk att författa gåtan på! HD har kanske suttit och spånat på denna "cache" eller vad fan de kallar det i flera år. SD kanske utför det, som en soldat i plikt. För han TROR att HD är offret, den svagare. Men eg är det han. En korkad egoman som tänkt lite för mycket med pitten. Fy fan vilka obehagliga personer.
Citera
2020-03-12, 23:36
Medlem
Citat:
Hur ska de veta? De sover väl på nätterna?

Ja fast det gjorde Noa också.
Ngt kanske de hört denna natt. Var sov de - hos HD eller SD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in