2020-03-12, 22:01
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratorGuden
Köper in mig just nu, kommer köpa regelbundet tills krisen slutar. Jag känner ingen oro, aldrig haft några känslor kopplade till pengar har man det så har man fan inget på börsen o göra och detta är hela anledningen till att jag lyckats på börsen, det är min enda edge.

Med tanke på hur jävla fort detta raset går så vet ni alla att det kommer gå lika jävla fort när vi väl vänder, och då sitter jag redan med ett skönt GAV.

Kommer inte ha några problem att citera detta inlägg om X antal månader, ska vi säga 3?

MVH

Min taktik också.. Det är bra köpläge redan nu. Kanske blir det ännu bättre redan nästa vecka men i så fall köper jag då också, osv osv...
Citera
2020-03-12, 22:06
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Som jag förstått är det just det som Federal Reserve gjort? Man har köpt obligationer för 500 miljarder dollar vilket orsakade kursuppgången strax efter lunchen amerikansk tid. I vilket fall som helst så verkar inte obligationsköpet varit till någon nytta.
Jag tvivlar i sig på att FED redan exekverat. Det var nog snarare så att man uttalade en avsikt.

Att det blippade upp på börsen var nog en ryggmärgsreaktion. Några minuter senare så insåg nog folk att det inte leder till så mycket i den här situationen.
Citera
2020-03-12, 22:07
Medlem
Indikerar på en öppning på -3,5% imorgon. Inte så dåligt hade väntat mig mycket värre.
Citera
2020-03-12, 22:08
Medlem
I spåren av de senaste veckornas börsras har nätmäklaren Nordnet märkt av en ökad nivå överbelåningar och tvångsförsäljningar bland sina kunder.
”Det gäller främst de som har innehav i de sektorer som har gått ner mest de senaste veckorna, till exempel olja och flyg”, skriver Nordnets presschef Johan Tidestad i ett mejl.
Citera
2020-03-12, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Jag vet inte om det är mig du frågar men har satt upp 1000 kr i veckan utspritt på olika fonder. Tänkte öka till 2000 om vi går ner ytterligare en tid.
Ok låter rätt tufft och djärvt men friskt vågat!
Citera
2020-03-12, 22:11
Medlem
Har ni sålt?

Hur mycket pengar har ni förlorat?
Citera
2020-03-12, 22:13
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavssons
Ok låter rätt tufft och djärvt men friskt vågat!
Kan tyckas men har mkt i bankkonto så har väntat på recension ska komma.

Tror börsen kommer falla ytterligare men tänkte börja nu iaf.
Citera
2020-03-12, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Krisen har inte ens börjat. Inte den riktiga krisen, finanskrisen. Det kommer stora svallvågor, tsunamis när stora bolag konkar. Se bara hur flygbolagen, hotellen, hela turistnäringen håller på att braka ihop.

Krisen har bara börjat...

Visst har du rätt i det du säger men det ter sig ganska självklart. Att flygbolag kommer gå skit är ingen nyhet, de går skit även utan corona och finanskriser, det är nästan som en naturlag. Om du kikar min portfölj har jag varken ena eller andra av det du varnar för.

Dock ställer jag mig lite på sidan vad gäller ditt citat "...när stora bolag konkar." Vilka menar du egentligen här? Själv har jag svårt o se att stora industribolag på large cap t.ex. ska konka bara för vi har influensa på G.
Citera
2020-03-12, 22:15
Medlem
ETA2824-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Har ni sålt?

Hur mycket pengar har ni förlorat?

Ca 4000 kr har marknadsvärdet minskat med. Låg likvid vid början av raset men blev lite för ivrig att gå in igen när det var "rea", så gick in med ca 20 tkr i olika fonder. Eftersom dessa köps till okänd kurs fick jag så klart en dålig kurs precis efter en rekyl uppåt. Gråter mig inte till sömns över det, är ju kaffepengar i sammanhanget och särskilt på längre sikt, som jag ju har med mitt sparande.

Känns som ett dåligt läge att sälja på något sätt, men samtidigt vill jag inte falla för sunk cost fallacy. Resonerar som så att det är ganska lite pengar så satsar på att gå in tyngre snart lite successivt.
Citera
2020-03-12, 22:18
Medlem
Århundradets säljsignal precis när börsen toppade och vek ner.
https://imgur.com/a/er0KFRp

Ni vet när taxichaufförer ger aktietips och kvällstidningarna skriver om folk som sadlat om till professionella daytraders.
Citera
2020-03-12, 22:18
Medlem
jack.danielss avatar
F-n det är ju nattsvart på börsen överallt, eller illrött för den sakens skull 🙁
Citera
2020-03-12, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Århundradets säljsignal precis när börsen toppade och vek ner.
https://imgur.com/a/er0KFRp

Ni vet när taxichaufförer ger aktietips och kvällstidningarna skriver om folk som sadlat om till professionella daytraders.

Hahahahahaha, guld!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in