2020-03-10, 10:10
Medlem
Så igår var det världens undergång på börsen, 24 timmar senare är världen ett paradis.
Citera
2020-03-10, 10:11
Medlem
Det är annorlunda denna gången

Kim Henriksson handlar EQT för 2,6 miljoner
Citera
2020-03-10, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Självklart. Han har mer insyn i hur verksamheten fortskrider än en tönt på flashback.

Förstår idioterna här på forumet inte att denna nedgång har varit en av de brantaste på kortast tid på 140 år?

Tror ni att dessa tillfällen kommer ofta och fortsätter ner än mer?

KÖP. Varför? För att Saudi och Ryssland kan komma överens imorgon och då går vi direkt upp 10 % och vi kommer att ha vaccin alternativt botemedel inom något år. Och då kommer ni att ångra att ni inte köpte utan väntade på -50% - som för övrigt ej kommer att ske. Hela världen kommer att stimulera ekonomin.

Instämmer.

Det finns inget idag som talar om att det skulle bli -50%. För det krävs att ekonomin går i nedåtspin dramatiskt.

Man kan spekulera om det såklart, men jag har börjat handla för min stridskassa idag. Ca 1/5 av likvid, med möjlighet att öka på med superlån ytterligare.

Jag skall dutta in efterhand. Superlånet kanske om jag tycker vi ser ut att få en stadig uppgång.

Nu kör vi. Jag gick in i LUPE. Lite nerv måste det vara ibland i en för övrigt ganska tråkig portfölj.
Citera
2020-03-10, 10:24
Medlem
Nu
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Självklart. Han har mer insyn i hur verksamheten fortskrider än en tönt på flashback.

Förstår idioterna här på forumet inte att denna nedgång har varit en av de brantaste på kortast tid på 140 år?

Tror ni att dessa tillfällen kommer ofta och fortsätter ner än mer?

KÖP. Varför? För att Saudi och Ryssland kan komma överens imorgon och då går vi direkt upp 10 % och vi kommer att ha vaccin alternativt botemedel inom något år. Och då kommer ni att ångra att ni inte köpte utan väntade på -50% - som för övrigt ej kommer att ske. Hela världen kommer att stimulera ekonomin.
Varför denna stress?
Bara att invänta och inte va så het på gröten, du blir nog rik tids nog i alla fall.. men skall du kasta dig in huvudstupa i varje investering så lär du bli fattig istället.
Citera
2020-03-10, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Nu
Varför denna stress?
Bara att invänta och inte va så het på gröten, du blir nog rik tids nog i alla fall.. men skall du kasta dig in huvudstupa i varje investering så lär du bli fattig istället.

Det är väl en smaksak ändå om man går in 20% över botten på nedgång eller uppgång?

Jag tror det blir billigare jag också. Men jag sprider min ingång över tid. Jag kommer att handla på nedgång och uppgång skulle jag tro. Hoppas få till ett vettigt snitt på det viset.
Citera
2020-03-10, 10:41
Medlem
Jag gör en 180 grader vändning och säger att botten nåddes igår,grattis till er som lyckades pricka botten .
Citera
2020-03-10, 10:50
Medlem
Vad tror ni , blir det handelsstopp i USA när börsen stiger mer än 7% idag
Citera
2020-03-10, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Vad tror ni , blir det handelsstopp i USA när börsen stiger mer än 7% idag

Det hade varit kul
Mindre kul om man sålde igår
Citera
2020-03-10, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Jag gör en 180 grader vändning och säger att botten nåddes igår,grattis till er som lyckades pricka botten .

Det här är antagligen bara en rekyl. Passa på att sälja nu.
Citera
2020-03-10, 11:05
Medlem
ETA2824-2s avatar
https://edition.cnn.com/2020/03/09/politics/donald-trump-economic-response-markets-coronavirus/index.html

Vad tror ni Trump kommer göra mer än att sänka skatten för löntagare? Kommer det få någon långvarig positiv effekt tror ni?
Citera
2020-03-10, 11:13
Medlem
Ni som sålde igår brände er ganska rejält..
Citera
2020-03-10, 11:18
Medlem
Även i sjunkande börs finns ljusglimtar. Det finns börsnoterade företag som kränger och troligen även tillverkar munskydd m.m. med virusklass i sitt dotterbolag Zekler i Ulricehamn. Priset på denna aktie har fortsatt sjunka trots att insider nyligen köpt för 1,3 miljoner.

Jag tror (precis som styrelseordförande) att aktien kommer att stiga i kurs. Vilken den visat sig göra något under dagen.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/02/27/bergman-beving-styrelseordforande-kopt-aktier-for-13-mln-kr.html

https://zekler.com/product/filtering-half-mask-zekler-1403v-ffp3-86466-en/
Senast redigerad av thegreyzone 2020-03-10 kl. 11:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in