2020-03-12, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
...Krånglar du inte till det lite nu

Nej.
Att överväga hemundervisning pga dålig kunskap i Svenska skolan har ingenting med nuvarande pandemi att göra.
Lämna frågan.
Citera
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Titta på aktuellt på SVT play och bedöm trovärdigheten själv!

Det ska jag göra. Det jag är ute efter är renodlad statistik. Finns det med i programmet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-skalman
Nu har man officiellt gått ut med att det är påväg att ta slut på testkit, och att detta är anledningen till att man dragit ner på testningarna.

//Skalman

Det var officiellt redan igår, de har inte beställt nya heller utan inväntar EU upphandlingen....
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Titta på aktuellt på SVT play och bedöm trovärdigheten själv!

Ja det är helsnurrigt
Citera
Medlem
Schleswig-Holsteins avatar
http://i.4cdn.org/pol/1584037625644.jpg

Inlägg av en person på det stora internationella forumet 4chan, publicerat den 31 Januari 2020. Inlägget är på engelska, personen har bekanta som arbetar inom WHO och inlägget som är nästan 1.5 månad gammalt förutspår sådant som skett nu de senaste dagarna/veckorna.

Intressant läsning.
Citera
2020-03-12, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-skalman
Nu har man officiellt gått ut med att det är påväg att ta slut på testkit, och att detta är anledningen till att man dragit ner på testningarna.

//Skalman

Bra. Bättre o va ärliga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Tyvärr verkar detta virus trivas bra i värmen.

Medeltemperaturen i Spanien idag är 20 grader på dagen, men där verkar spridningen bara öka. De ligger nu på 5:e plats.

Det är ju ungefär vad vi kommer ha här i Sverige i sommar när det ser bra ut, så sommaren är nog inte så mycket att hoppas på tyvärr.
Den i Spanien ökar snabbt. Och inom 1-2 mån kommer den nå mycket högre temperaturer.

Vi i Sverige kommer dock behöva dras med detta.

Dock så finns det ju ännu inga bevis för att viruset inte kommer hänga kvar jättelänge. Det är ju ett nytt virus och vi vet inte hur just detta kommer bete sig
Citera
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Huddinge rapporterade 15-17 inlagda men så pass uttalade symptom att de krävde sjukhusvård.

Ja. Men vart kom de ifrån? Om det är äldre personer från olika vårdhem säger den infon inte särskilt mycket.
Citera
Medlem
Många plan på Arlanda.se är inställda men inte till Vietnam och dubai
Citera
Medlem
Timeouts avatar
Brist på tester för nya viruset är en anledning till att man inte testar alla nu.
Varför mörkar dom det?

Brist på tester för nya viruset: ”Extraordinärt”
Publicerad 12 mar 2020 kl 21.27
Testkit och reagenser till prover för det nya coronaviruset är på väg att ta slut.
Laboratoriet i Stockholm har gått ut och frågat forskare om de har reagenser att avvara.
– Det är en av anledningarna till att man nu minskar testningen, säger Anders Vahlne, professor emeritus på Karolinska institutet.

Det är även brist på en mängd ingredienser som används i tester för att upptäcka coronaviruset.
– En massa reagenser är restnoterade. Labbet gick ut internt på virologiska på universitetet och frågade forskarna på KI om de hade reagenser att avvara, säger Anders Vahne och fortsätter:

– Det är ett av skälen till att man minskar på testningen, även om Folkhälsomyndigheten inte gått ut med det.
https://www.expressen.se/nyheter/brist-pa-tester-for-nya-viruset-extraordinart/
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Sverige kan inte stänga skolan eftersom då måste personal på sjukhus vara hemma med sitt barn.

Då kan man fixa det genom att låta denna grupp barn gå till skolan.

Om det behövs! De flesta kan säkert fixa barnpassning själv.

Hur är detta ett argument?

Undrar hur de kan stänga skolor i andra länder.
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisReynolds
Jag har en resa till varmare breddgrader som är tänkt att gå av stabeln om en halv vecka, har samtidigt börjat bli lite hostig och har lätt feber. Känns direkt respektlöst att resa i det tillståndet och har satt mig själv i karantän sen jag började märka av det.

Gav upp efter 2h idag att komma fram till vårdguiden, men då jag fortfarande är i mina bästa dagar finns det inte en chans att jag kommer få testa mig ändå.

Min fråga är hur fungerar det här med försäkring? Har en klassisk "blir du akut sjuk får du pengarna tillbaka"-reseförsäkring. Men hur ska jag få tag på ett läkarintyg om jag inte kan testa mig? Måste ju finnas nån form av praxis runt det här men kan inte hitta det.

Praxis hur menar du? Detta är ju en helt ny situation. Jag tror inte det har hunnit skapats något praxis kring detta än.

Det normala är ju att man får testa sig när man är sjuk. Mycket är ju beroende av detta, såsom sjukintyg för det ena och det andra. Här får man inte testa sig, så då faller hela kedjan. Det är mycket idioterna som styr inte tänkt på, trots att de haft gott om tid i det här fallet. Istället har de setat och rullat tummarna ser det ut som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in