2020-03-12, 20:42
Medlem
I Varberg gick en intensivvårds sjuksköterska till jobbet, trots att hon var sjuk i feber och halsont.

Visade sig att hon hade Corona. 5 andra kollegor satta i karantän, och över 70 testade på grund av denna idiotiska persons misstag!

Hur kan man vara så korkad?
Citera
2020-03-12, 20:43
Medlem
magpests avatar
Man får hoppas att de snart inser sitt misstag och stänger skolorna. Till helgen är det troligen total panik och skolan måste stänga.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewew
Men herre gud fattar ni inte vad han säger.. Han säger ju rakt ut att samhället har släppt ansvaret för den allmänna befolkningen. Sjukdomen skall nu ha sin gång, döda de gamla och svaga så att resten av befolkningen kan utveckla en immunitet mot covid-19. The end game is afoot

Hans enda agenda är VACCIN så kan han komma och säga att han räddat oss om några år.
Citera
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
De dör inte. De faktiska dödsfallen är extremt få i förhållande till hur många som blir smittade. Det dör fler av årliga influensavirus, men det har folk vant sig vid så det är det ingen som pratar om.
Nu dödar flunsan omkring 0.1%. Corona 3.5%
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Kanske jobba med det?

Sätta 10 personer som jobbar dygnet runt med det?

Upphandla - bygga ut Sundström - leverera - distribuera.
Ja, man kanske borde gjort det om man hade haft förmågan att se det komma. Nu har vi en statsepidemiolog som hävdade att smittan aldrig ens skulle komma hit och när den kom hit så skulle den gå att begränsa.

Myndigheterna har väl agerat därefter och inte bunkrat för de behövde ju inte det.

Var det dessutom så att Tegnell sade att vi INTE skulle bunkra för då skulle vi beröva andra länder skyddsutrustning de kanske behövde det bättre än oss.

Nu står vi där fem i tolv:
Citat:
I rapporten skriver Socialstyrelsen att flera regioner har rapporterat om brist på skyddsutrustning och provtagningsmaterial. Och när regionerna har försökt beställa mer har beställd utrustning inte levererats eftersom leverantörerna inte får några leveranser från tillverkarna.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6j7KBL/larmet-fran-sjukhusen-allvarlig-bristsituation-pa-kort-och-lang-sikt
Citera
Medlem
En röntgenläkare(och hans fru som också är läkare) som jag känner insisterade på att åka till alperna i Norra Italien förra torsdagen. Vi sa till honom att de definitivt borde stanna. 3 dagar i alperna och hans fru ligger i sängs med feber och halsont med konstaterad COVID-19 samtidigt som han sitter i karantän. Dummaste beslutet man kunde ha tagit.
Senast redigerad av Anaerob 2020-03-12 kl. 20:53.
Citera
Medlem
En tanke.. Om man skulle stänga allt så mycket som möjligt i ca 14 dagar så skulle det ju givetvis kosta en massa pengar.
Men på längre sikt kanske det skulle vara en vinst.
Förhoppningsvis skulle vi få bort viruset rejält..
Eller är detta bara önsketänkande??
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Det är ju inte bara det att de är pensionärer de har levt i ett land som fungerat och är väldigt godtrogna.
Det kan bli ett jävla helvete detta.

Det är inte längre ett vänligt samhälle fullt av medmänniskor utan mer likt ett kallt Mogadishu där människoliv inte betyder något. Den primära valutan består av våldskapital.

Politiker och myndigheter som de i hela sina liv lärt sig att sätta sin tilltro till pissar på dem och låter dem dö i rännstenen.

För de som är naiva och svaga ÄR Sverige redan ett jävla helvete. Troligtvis blir Corona det snabbare avslut många hoppats på. Men ett svek utan dess like är det och jag hoppas innerligt att samtliga ansvariga hittas och straffas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Jag är helt med dig! Om något händer mitt barn pga av deras jävla inkompetens så ska jag göra allt för att komma åt flertalet av dem

Detta snack om att stänga skolor hit och dit för att skydda barnen. Det är ju i första hand inte för barnens skull man i så fall stänger skolorna utan snarare för att barnen inte ska fungera som små smittspridare. I stort allt pekar på att barn drabbas av mycket lindriga symtom av Covid-19 så sluta tramsa om ”att om något händer mitt barn pga av att skolan inte stängt så då jävlar”. Det är en åtgärd för att skydda gamla mormor från smitta.

Tegnell m fl har också lyft en viktig fråga: de barn vars föräldrar jobbar i vården hur ska vi göra med dom? Ska jag, som jobbar inom intensivvård, vara hemma och passa mina fullt friska barn istället för att vara på jobbet och ta hand om kritiskt sjuka patienter. Och då menar jag inte enbart patienter med Covid-19 (just nu utgör en försvinnande liten minoritet på våra sjukhus) utan ALLA ANDRA PATIENTER som utgör bulken av alla sjukhusvårdade i Sverige just nu.

Tänker efter.
Citera
2020-03-12, 20:44
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Om de nu efter en tid tvingas ta beslutet att stänga skolor, hur ska de då förklara det här med vårdpersonal och deras barn?

Man är ju oftast två i ett förhållande och förhoppningsvis är inte bägge vårdpersonal.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av juggovic
Blir nästan mörkrädd av det här?

Läkarna vet inte hur man ska hantera en misstänkt smittad?
http://www.alltomcorona.se/community/corona-senaste-nyheter/ingen-vet-hur-vi-ska-hantera-misstankt-smittade/

Har vi inte haft nog med virus och andra märkliga sjukdomar genom åren där vi bör har rustat för just detta? Jag undrar hur många dödsfall vi får se. Blir det som Italien?

Det kommer bli precis likadant såklart. Vi gör ju inget för att hindra detta. Våra grannländer ligger alltid steget före.

Anders tegnell är politiskt styrd, han står och ljuger för folket.

Inga testas om man inte varit i Kina eller Italien.

Smittspårning har man slutat med för nu smittar det inhemskt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jagheters
I Varberg gick en intensivvårds sjuksköterska till jobbet, trots att hon var sjuk i feber och halsont.

Visade sig att hon hade Corona. 5 andra kollegor satta i karantän, och över 70 testade på grund av denna idiotiska persons misstag!

Hur kan man vara så korkad?

Vid sådana här händelser MÅSTE dessa personer ställas inför rätta. Så allvarligt är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in