Citat:
Ursprungligen postat av
Dbloods
Jag är helt med dig! Om något händer mitt barn pga av deras jävla inkompetens så ska jag göra allt för att komma åt flertalet av dem
Detta snack om att stänga skolor hit och dit för att skydda barnen. Det är ju i första hand inte för barnens skull man i så fall stänger skolorna utan snarare för att barnen inte ska fungera som små smittspridare. I stort allt pekar på att barn drabbas av mycket lindriga symtom av Covid-19 så sluta tramsa om ”att om något händer mitt barn pga av att skolan inte stängt så då jävlar”. Det är en åtgärd för att skydda gamla mormor från smitta.
Tegnell m fl har också lyft en viktig fråga: de barn vars föräldrar jobbar i vården hur ska vi göra med dom? Ska jag, som jobbar inom intensivvård, vara hemma och passa mina fullt friska barn istället för att vara på jobbet och ta hand om kritiskt sjuka patienter. Och då menar jag inte enbart patienter med Covid-19 (just nu utgör en försvinnande liten minoritet på våra sjukhus) utan ALLA ANDRA PATIENTER som utgör bulken av alla sjukhusvårdade i Sverige just nu.
Tänker efter.