2020-03-12, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jag har varit klinisk död en gång....
Men det säger inget ting, om man är riktig sjuk i t.ex influensa med hög feber är inlägg på FB nått man inte orkar hålla på med, så nej, du är inte speciellt sjuk, det bara är så.
Citera
Medlem
LatteImorgonTacks avatar
Kan någon förklara följande för mig:

1. I länder där man stängt grundskolor och förskolor. Vad gör föräldrar som har barn och jobbar inom sjukvård och andra viktiga och samhällsbärande instanser? Stannar de hemma med barnen?

2. Är Sverige nu enda landet som slutat mäta icke-riskgrupper och därmed kommer att få en skev statistik? Testar de andra länderna samtliga fall?

3. När det talas om stängning av skolor, innefattas då högskolor och universitet? Varför stänger man inte dem, vad är förklaringen till det? Kan ju knappast vara att föräldrar då behöver vara hemma.
Citera
Medlem
Blir det aktuellt att Sverige gör bort sig totalt i åtgärderna om Corona viruset så hoppas jag att det blir totalt kaos där folk ställer sig upp mot myndigheterna som ständigt har undertryckt allvarlighetgraden i fråga.
Vi har stått ut med skit så det räcker..när rinner bägaren över?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
99 % av folk i denna tråd är känslostyrda dumskallar. Corona har i princip inte dödat någon som inte varit gammal eller sjuk av något annat. Ändå råder total panik och folk beter sig som om jordens undergång var nära.

Ändå rätt intressant att se hur korkad den stora massan är. Riktiga IQ-befriade lemmings. Börja tänk och sluta drabbas av panik, era stenkorkade fanskap.

Hur vet du att alla som skriver på flashback inte har någon sjukdom som gör att dom tillhör en grupp som riskerar att stryka med när det inte finns plats på sjukhuset? Akutsjukhusen är nedbantade till bristningsgränsen till förmån för vårdvalet, nya karolinska och massinvandringen
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Men nu är läkare inte direkt det vanligaste yrket i Sverige, så även om du har rätt så gäller detta ändå ett litet fåtal familjer och barn, eller hur?

Sen behöver väl inte BÅDA föräldrarna stanna hemma!

Nej exakt, samt att inom vården arbetar man ju alla tider på dygnet. Kan inte de anpassa deras skift istället.
Citera
Medlem
Vilket fruktansvärt svek mot befolkningen i Sverige att inte stänga skolorna med omedelbar verkan.
Detta kommer få stora konsekvenser och vi vet vilka som fattade detta beslut.
I Italien är 5% av de som dör unga. Smittat kommer spridas med barnen.
Citera
2020-03-12, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Vad har ryssarna nu gjort för fel som har med det här att göra?

Hade jag ungar så skulle jag hålla dem hemma om jag ansåg det befogat. Säg att de är sjuka eller något. Man kan inte alltid gå efter vad myndigheter säger och lyda det blint.

Är ryssarnas fel att de inte tog över kungariket och styrde upp det för över 200 år sen.. herregud vilka fega människor till män vi har här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Rättelse: vi SKULLE ha haft möjlighet att hålla undan smittan, eftersom vi hade flera veckors handlingsutrymme i jämförelse med Italien. Men Tegnell och hans anhang valde att inte utnyttja den fristen.

Håller med! Helt absurt att man liksom inte satte folk i karantän som kom från Italien och Kina för typ några veckor sedan och även stängt ner denna rutt för ett tag sedan, så dags nu liksom. Ja, man ville undvika att flyget och turismen blev drabbat då, men nu är de ju istället rökta en bra bit framöver. Frågan nu är hur många hotell och resebolag kommer att lyckas överleva fram till augusti pga detta för sommaren är ju helt rökt för hela turistindustrin i Europa. Man förlorar desto mer just pga detta kortsiktiga tänkandet. Sedan om det väl rättar till sig efter sommaren så kommer turismbranschen garanterat ha ändrat sig rejält pga detta. Det kommer säkert bli högre priser för att få igen denna förlust och sedan helt andra regler vad det gäller avbokningar odyl. vilket kommer att göra att resandet kommer att minska.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Förklara Italien. Varför ligger unga på intensiven?

De flesta har väl underliggande sjukdomar som gör det.
Citera
Medlem
messiasibids avatar
Läste i en bok förut i stil med:

"En idiot är farligare än en bandit. För idioten är oförutsägbar och går ej att direkt motarbeta lika enkelt som med en bandit. En idiot skadar inte bara andra utan även sig själv".

Jag tror jag börjar förstå vad boken syftade på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
99 % av folk i denna tråd är känslostyrda dumskallar. Corona har i princip inte dödat någon som inte varit gammal eller sjuk av något annat. Ändå råder total panik och folk beter sig som om jordens undergång var nära.

Ändå rätt intressant att se hur korkad den stora massan är. Riktiga IQ-befriade lemmings. Börja tänk och sluta drabbas av panik, era stenkorkade fanskap.

Eftersom du blandar in iq kan jag meddela att diskussionerna går heta på mensas fb-grupper. De är oroliga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Sverige tänker inte stänga skolorna innan smittan av Corona är rejält utbredd

Så tänker Svetsaren och hans entourange tyvärr.

Då kan de skylla allt på coronan och smita iväg själva med svansen mellan benen.
Svetsaren tycker som jag, gör inget, bästa sättet att sanera efter 7-klövern. Detta kan bli årtiondets bästa skatteåterbäring, 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in