2020-03-12, 19:14
Medlem
tjallepetters avatar
När kommer Frankrikes siffror in?

Jag tror de ligger närmast Italien
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

Är du verkligen säker på att det är så?
Citera
Medlem
peggypugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Jag var och handlade på ICA idag. Jag använde min FFP3-klassade mask, bar glasögon samt tog på mig engångshandskar innan jag gick in i affären.

Jag kände mig rätt trygg.
Framkallade du någon typ av reaktion hos resterande kunder?
Citera
2020-03-12, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Ja, den samlade intelligentian skojar man inte bort.

En sak som jag funderar på är om Boris och hans expertpanel är exakt lika bakom flötet som Tegnell, med trådexperternas logik?

Omni citat;

Johnson sa vidare att det inte i nuläget är aktuellt att stänga skolor eftersom det kan göra mer skada än nytta men att större sammankomster kan förbjudas.

Frågan är om Tegnell och Johnson ingår i någon slags illasinnad sekt eller om de faktiskt bara har har lärt sig att man inte bör springa med fårskocken så fort någon ropar vargen kommer?

Hur kan det komma sig att inte UK och Sverige följer med strömmen?

10.000 smittade tänker man sig att det finns i UK, vad kan man göra med den siffran, kan man uppskatta något om svenska förhållanden?

På hälsocentralen där min bättre hälft arbetar skulle i stort sätt hela läkarkåren försvinna om förskolorna stängde i Sverige. Många kvinnor arbetar i sjukvården och som bekant är kvinnorna oftast hemma med barnen om så krävs.
Citera
Medlem
Detta kit har jag köpt och har på mig ute om det är mycket folk.
https://bit.ly/2TMhpPG
Citera
Medlem
1 person har nu dött i Norge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Trots det har Sverige finanser att klara beredskap inom sjukvård. Jag tror inte för fem öre att, även om vi hade haft bara tre invandrare i landet, våra myndigheter hade rustat bättre för denna kris...

Svaret på den frågan lär komma inom 14 dagar. Vi kan jämföra med Schweiz där finns det gott om guldtackor i byrålådorna Corona per capita är något högre där också, motsvarar 2-3 dagars försprång.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Japp.
10 000 smittade, och ändå traskar folk omkring, helt som vanligt!
Folk arbetar, går i skolan, äter lunch på stan, äter middag på restaurang, träffar vänner och handlar på Ica.
10 000 smittade. Var är apokalypsen?!

Sverige om 14dagar
Ich habe meine tote Schwester hier im Bett
https://www.blick.ch/news/ausland/corona-krise-italiener-veroeffentlicht-verzweifelten-hilferuf-ich-habe-meine-tote-schwester-hier-im- bett-id15788658.html
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Jo precis. Min grundtes är att det finns många som vill att det ska vara ett domedagsvirus (om än undermedvetet), därav piskar de också upp stämningen tillsammans.

Det var en väldigt hemsk sak att skriva.
De som jag som anser att detta är ett domedagsvirus vill ju naturligtvis ha fel. Men enda sättet att skydda sig är att vara informerad. Att måla regnbågar och tänka positivt och stoppa huvudet i sanden, ger inte den informationen man behöver för att skydda sig själv och de sina.
Men information verkar vara för mycket för virusförnekarna här.

Om du tolkar det som att folk piskar upp stämningen, är det din egna tolkning som du får stå för själv. Om du reagerar så på inläggen, är det din egen stämning som piskas upp. Inte den som skrev inlägget.
Citera
Medlem
Jagskatilltuppens avatar
Varför får den där galningen Wold uttala sig om allt? Från amning till samhällsskydd. Lite som att göra radiopratarna på p3 till smittskyddsexperter.
Citera
2020-03-12, 19:16
Medlem
Finlands regering och opposition sitter just nu i möte om man ska tillämpa beredskapslagen. Det har aldrig hänt i fredstid och innebär något slags undantagstillstånd med långtgående ingrepp. Man kan då i princip stänga ned vad man vill. Det pratas om skolor, kollektivtrafik, köpcenter etc. Rubbet, kort sagt.

Får se vad det mynnar ut i. Tuffa åtgärder eller politisk beslutsångest.
Citera
2020-03-12, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Region Skåne hade en PK tidigare idag, sändes på Facebook, kommentarsfältet svämmade över med stäng skolorna NU!

Fanns dock ett par klarsynta som lät meddela att Regionen inte bedriver skolverksamhet.

Antar att det rör sig om föräldrar som skulle dra ner snittet rejält om de fick göra godtyckligt PISA-test och som regelmässigt hellre VAB:ar än är på jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in