2020-03-12, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Ja det är det mest allvarliga här. Att denna plan, beredning eller lagtext inte funnits förut.
Mycket märkligt.

Jag tycker i övrigt detta att skolorna får bestämma känns ganska tafatt. Inte så mycket ledning i det. Vilken rektor vill ha det här på sitt ansvar?
Jag säger inte att man ska stänga skolorna. Frågar man här säger alla att man bör stängt hela landet för 6 månader sedan, men så enkelt är det inte.
Men tafattheten från regeringen är märklig. Antingen stänger man eller så stänger man inte.
Lägg inte över ansvaret på enskilda rektorer!
Tafattheten beror på att -då slipper de själva bära huvudansvaret och kan skylla på andra.
Citera
Bannlyst
[quote=f30malmo|70673228]Sedan får ju barn oftast lindriga symptom som det verkar, så hur vet man att de inte är smittsamma. Och kommer hem och smittar sina mammor och pappor som hade så viktiga samhällsfunktioner.[jag /QUOTE]

Det är vad dom säger. Ingen vet nånting. Naiva Sverige ligger alltid 100 steg bakom alla andra.

Alla ska till skolan för att alla ska arbeta så att vi kan upprätthålla bidragslandet.

"barn blir inte sjuka", men smittan sitter på ytor i flera dygn. Men inte på våra barn? Sinnessjukt hur makthavarna leker med oss.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Lite lustigt att Coronaviruset blivit lite av en rikemanssjukdom i Sverige.
En av Umeås rikaste, ägare av Motorcentralen(audi) (notis där hagamannen jobbade) har drabbats av Corona.
https://www.vk.se/

En bit ner..

Kan ju ha viss relation med folk som åker på skidsemester i Italien?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det är brist på skyddsmaterial i vården. Redan. Hur kan du då tro att man skulle kunna få fram masker till människor generellt?

Kanske jobba med det?

Sätta 10 personer som jobbar dygnet runt med det?

Upphandla - bygga ut Sundström - leverera - distribuera.
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frokenoken
det positiva med att barnen går i skolan och käkar varandras snor är ju att dom blir smittade och kan bygga upp immunitet. Det absolut viktigaste är att så många som möjligt blir smittade nu

... och smitta ned sina föräldrar som arbetar inom sjukvården. Grattis Sverige, sjukvården kommer att bli utraderad
Citera
2020-03-12, 20:40
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
99 % av folk i denna tråd är känslostyrda dumskallar. Corona har i princip inte dödat någon som inte varit gammal eller sjuk av något annat. Ändå råder total panik och folk beter sig som om jordens undergång var nära.

Ändå rätt intressant att se hur korkad den stora massan är. Riktiga IQ-befriade lemmings. Börja tänk och sluta drabbas av panik, era stenkorkade fanskap.
"Har I princip inte dödat någon som inte varit gammal eller sjuk av något annat" säger du?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Förklara Italien. Varför ligger unga på intensiven?
De dör inte. De faktiska dödsfallen är extremt få i förhållande till hur många som blir smittade. Det dör fler av årliga influensavirus, men det har folk vant sig vid så det är det ingen som pratar om.
Citera
Medlem
Om de nu efter en tid tvingas ta beslutet att stänga skolor, hur ska de då förklara det här med vårdpersonal och deras barn?
Citera
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juggovic
SD-parasit är vad du är! Sprider massa osanningar.
Tönt. Du sitter och darrar för att du är så jävla rädd.

Vad är jag rädd för?

Sverige är ju handlingsförlamade eller så är de rädda för att avslöjas att betedskapen inte är bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Förstod jag henne rätt att "det som gäller" för skolornas värld ska klubbas o redovisas i morgon?

Från och med i morgon kan skolans huvudman (tror det är kommunen) bestämma vad som gäller i samråd med FHM. Jag gissar på stängning i Gbg och Stockholm
Citera
2020-03-12, 20:41
Avslutad
Någon som vet om coronapatienter går före skjutna kaoskillar?
Citera
2020-03-12, 20:41
Medlem
Någon superdator som har hittat ca 80 läkemedel som kan ha effekt på viruset, håller tummarna att det löser sig snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in