2020-03-12, 18:38
Medlem
SeanAverys avatar
Pressträff 20:00 ska vi gissa något i stil med att "i nuläget finns ingen anledning att stänga skolor, vi är inte där än" efter helgen kommer säkert 3-4 till vara döda
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast det enda jag är riktigt intresserad av nu är antalet döda då mörkertalet bland smittade säkerligen är gigantiskt. Det spekuleras väl i över 100 000 smittade bara i Italien men att det är svårt att fånga upp alla med tester. Om dödstalet slutar öka i samma takt och kanske t o m kan sjunka något så borde dom vara på rätt väg.

Jag var livrädd för att det skulle vara 400-500 rapporterade dödsfall från Italien idag.

Japp, Italien verkar hålla undan rätt bra ändå.
Blir det inte värre dödstakt än såhär är viruset snart ett minne blott.
Känns ändå skönt.
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Migal påskynda ert vaccin är ni snälla, vi kan inte vänta 2 månader till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle

Länk till blogginlägget (på italienska). Finns kartor där som bl a visar PM10-koncentrationen.
Vi i Norden har väldigt låg koncentration (den lägsta i Europa), vilket ur det perspektivet låter hoppingivande för vår del (balanseras väl dock upp av de styrandes handfallenhet ...).

Jag tror det är falskt. PM10-koncentration oavsett vilket nivå vi ligger på har korrelation med hur tät folk bor, och hur tät dom bor har korrelation med hur virusen sprids.
Citera
Avslutad
Har inte Stockholms sjukvårdsansvariga politiker varit märkligt osynliga på senare tid? Nu när sjukvården inom kort stresstestas maximalt så får vi se om omstyrningen av resurser till vårdvalen varit en framgångsrik strategi. Spännande.
Citera
Medlem
solo-112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Nej inte sålt, men de har rasat totalt idag sen igår, jag följer börsen varje dag..

Jag hoppas du sitter på en branch som kan få statligt stöd, annars är det snart risk för fritt fall.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Var på gymmet idag och det var fan fullt. Varenda springband vad ockuperad och fick skippa några maskinövningar då den alltid var upptagen. Gick sedan till Hemköp där det stod en dåre och delade ut smakprover för ostar.. Detta är alltså i Stockholm. Verka som folk generellt skiter i Corona
Var i vår näst största stads huvudstad. Pratade lite med butiksanställda i en galleria som sa att de kommer ha öppet halva dagen nästa vecka. Det var inte en jävel där så jag förstår dem.
Citera
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Grattis alla invandringskramare kompisen var på Sahlgrenska sjukhuset för ett benbrott.
Där är fullt med Ytlänningar som skriker att dom skall bli kollade för att det rinner lite från näsan.Hoppas det är mest Invandrarkramare
som avlider i Influensan.Guldläge för Sd nästa val.

Beroende på hur detta slutar, så kan det mycket väl finnas läge för radikalare partier. Det beror som sagt på hur illa det går för oss.
Citera
2020-03-12, 18:39
Medlem
LordHamleighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruuners123
Tack för tipsen! Jag antar att man inte kan använda masken igen ?
Jo, om du desinficerar den.
Beror på typ av mask, på några går det att desinficera även filtret, och då kan du använda den väldigt länge med oförsämrat skydd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Pressträff 20:00 ska vi gissa något i stil med att "i nuläget finns ingen anledning att stänga skolor, vi är inte där än" efter helgen kommer säkert 3-4 till vara döda

... och de 3-4 döda hade räddats med stängda skolor?
Hänger inte med i ditt resonemang.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Om man går in på affären idag och hamstrar så är man en egoistisk hamster som förstör våra normala flöden av livsmedel

Eller smart och inte vill röra sig i offentliga miljöer för ofta. Trots allt där smittorisken finns.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Så här går det när media får köpa fritt. Säljer med rädsla och skräck.

Återigen: om du inte är i riskzonen och bara har lite förkylningssymptom - gå inte till sjukhuset. Sjukhus är till för sjuka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in