2020-03-12, 16:24
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Nej, finns inget som talar för att fallet är klart. Jag tror att det bara har börjat. Det här är värre än finanskrisen.

Givetvis har det bara börjat. Skulle inte förvåna mig om Trump skulle göra som efter "9/11", då NASDAQ stängde totalt i någon vecka. Bara för att lugna ner marknaden.
Citera
2020-03-12, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Dom vet att dom har smittan i landet, grejen är dock att gränskontroller stoppar fler potentiella smittbärare vilket hade inneburit ännu större exponentiellt smittade i landet under den närmaste tiden.

Det är just därför man inför flygstopp eller gränskontroller.
USA har redan exporterat smittan till andra länder inklusive Sverige, det tåget har gått liksom, smittan är allmän spridd i hela USA, USA har knappt testa folk, vissa delstater med miljoner invånare har testa typ 37 st.
Citera
2020-03-12, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Ville vara schyst.
Och det uppskattas så klart!
Citera
2020-03-12, 16:36
Medlem
Nu uppges EM förlängas till 2021. Nu bryr jag mej inte om fotboll, och det är väl inte bekräftat. Men det är bara senaste grejen. Trenden är tydlig. Samhället går allt mer emot ett stop. Det här kan ju blotta många andra sår, så som det enorma skuldsamhället vi har i världen. Resultatet kan bli en djup depression, som orsakar bra mycket mer lidande och död än vad detta virus någonsin kommer orsaka. Jag hoppas alla foliehattar och media är nöjda med all hysteri ni skapar.

Nu behöver det inte bli så illa, än är det inte försent att ta ett steg tillbaka och vara lite mer nyanserad i sin förhållning till detta virus.
Citera
2020-03-12, 16:37
Medlem
Kulturmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Givetvis har det bara börjat. Skulle inte förvåna mig om Trump skulle göra som efter "9/11", då NASDAQ stängde totalt i någon vecka. Bara för att lugna ner marknaden.

Tänkte just att det inte är otroligt att de stänger ner några dagar. Kanske kan Trump lugna ner massorna... eller kanske inte? Det kommer att bli kaos i USA.
Citera
2020-03-12, 16:39
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Nu uppges EM förlängas till 2021. Nu bryr jag mej inte om fotboll, och det är väl inte bekräftat. Men det är bara senaste grejen. Trenden är tydlig. Samhället går allt mer emot ett stop. Det här kan ju blotta många andra sår, så som det enorma skuldsamhället vi har i världen. Resultatet kan bli en djup depression, som orsakar bra mycket mer lidande och död än vad detta virus någonsin kommer orsaka. Jag hoppas alla foliehattar och media är nöjda med all hysteri ni skapar.

Nu behöver det inte bli så illa, än är det inte försent att ta ett steg tillbaka och vara lite mer nyanserad i sin förhållning till detta virus.

Haha tror du på allvar att foliehattar och medierna påverkar de mäktigaste i världen att dra till med såna drastiska beslut man har gjort för att få stopp på ett virus? Aldrig.

De gör det för de ser att de ekonomiska konsekvenserna av att inte göra det är STÖRRE långsiktigt. Därför tar man den här ”kortsiktiga” smällen.
Citera
2020-03-12, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Haha tror du på allvar att foliehattar och medierna påverkar de mäktigaste i världen att dra till med såna drastiska beslut man har gjort för att få stopp på ett virus? Aldrig.

De gör det för de ser att de ekonomiska konsekvenserna av att inte göra det är STÖRRE långsiktigt. Därför tar man den här ”kortsiktiga” smällen.

Du påstår på allvar att media inte har inverkan på politiken som förs? Hursomhelst, så finner du foliehattar bland politiker också ibland. Politiker har en tendens att vilja visa handlingskraft, men då de gör det så gör de ofta saken bara värre. Ibland är det bättre att bara låta det vara, och detta är ett sådant fall. Foliehattar bland allmänheten eldar på stämningen, vilket pressar politiker som inte vill framstå som svaga.
Senast redigerad av Hew18 2020-03-12 kl. 16:49.
Citera
2020-03-12, 16:50
Medlem
Är det bara jag som tycker detta börjar bli lite löjligt??

10% krasch boom bang...

Nu flyter det blod på gatorna... vi närmar oss botten i hög fart, haha...
Citera
2020-03-12, 16:51
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Den är nere vid 11 % nästan. Nu kommer den dock vända. Folk måste gå ur sina blankningar sista halvtimmen.
Citera
2020-03-12, 16:54
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
USA har redan exporterat smittan till andra länder inklusive Sverige, det tåget har gått liksom, smittan är allmän spridd i hela USA, USA har knappt testa folk, vissa delstater med miljoner invånare har testa typ 37 st.

Ja, ju tidigare man hade stängt gränsen desto bättre hade det slutat. Men du missar ändå min poäng, i det här skedet går det inte att stoppa corona (det gick det nog aldrig), nu handlar det om att minimera den exponentiella utvecklingen av smittade så att inte sjukvården blir överbelastad. Genom att stoppa flyg, så stoppar man fler potentiella smittbärare som hade ökat den exponentiella smittan ännu mer.
Citera
2020-03-12, 16:56
Medlem
OMX Stockholm PI har passerat -24%, jag klarade mig, jag kan fortsätta vara ateist!
Citera
2020-03-12, 17:02
Medlem
Svinriks avatar
Det får bli en tur till Bolaget och handla gravöl.
R.I.P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in