2020-03-11, 00:47
Medlem
Jag måste säga att jag är imponerad av Åke, han kan verkligen allt om allting! 😁
Citera
2020-03-11, 02:30
Medlem
kukflashs avatar
Åke är en riktig lirare, han vet allt! Dricka bärs och ragga brudar är hans melodi
Citera
2020-03-11, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unleashit
Nej tack, finner inget underhållsvärde i honom då han i princip inte ens kan prata.

Lyteskomiken är ett faktum när man iscensätter att han hoppar upp på motorcyklar och in i bilar utan lov. Och att han "försvinner" med kameragubbe vid sin sida i varuhus.

Jag har faktiskt svårt att höra/förstå vad han säger emellanåt. Antagligen för att han har talsvårigheter.

Det där med Ikea (försvinnandet), motorcykeln och bilen kändes tillgjort och fejk, som om de ville ha det så för att det skulle bli underhållning. Men det saknar ändå underhållsvärde, det är inte det minsta kul. Jag har inget emot Frasse egentligen, men jag kan i alla fall skratta när det gäller andra deltagare utan att det blir lyteskomik.
Citera
2020-03-11, 17:08
Medlem
PingPongZongs avatar
Det här är fan det bästa som går på tv. Människor som dessa kan man räkna med att dom är som dom alltid varit. Det är härliga människor har jag insett. Skulle gärna jobba med dessa. Speciellt TOBBE. Eller varför inte Åke? Han är ju så jävla härlig. Jag gillar hans stil. Han kunde få vara min PT. Jag jobbar ju på ett gym.

"Nu gör ni som Åke säger. Han vet vad han snackar om. Han har vart med förr."

Åke kan berätta historier från 70-talet då han bodde i USA och tränade med Arnold Svartneger och dom andra grabbarna på World Gym Santa Monica.
Senast redigerad av PingPongZong 2020-03-11 kl. 17:12.
Citera
2020-03-11, 20:39
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleashit
Nej tack, finner inget underhållsvärde i honom då han i princip inte ens kan prata.

Lyteskomiken är ett faktum när man iscensätter att han hoppar upp på motorcyklar och in i bilar utan lov. Och att han "försvinner" med kameragubbe vid sin sida i varuhus.

Är ju att han inte kan prata som är roligt. Tänk snacka med den där. Som när han var på IKEA och fick en bögbpåse. Du är väl inte bög Frasse? Nej... Bögar är ju svin... Nej... Vafan säger du Frasse är du böckling? Nej... Menvafan försvarar du bögar? Nej... Det är bra det Frasse, bögar gillar vi inte. Nej...
Citera
2020-03-12, 09:56
Medlem
MrSokratess avatar
Frasse är definitivt min favorit följd av Mats.
Har svårast för Åke och er favorit Tobbe.
Citera
2020-03-12, 14:02
Medlem
Vet nån vart tusan man kan få tag på de tidigare säsongerna? Har letat överallt, men de verkar varken finnas att streama eller att ladda.
Citera
2020-03-12, 16:06
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BunnyDragon
Vet nån vart tusan man kan få tag på de tidigare säsongerna? Har letat överallt, men de verkar varken finnas att streama eller att ladda.

Superbits
Citera
2020-03-14, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airsalt
Jag har faktiskt svårt att höra/förstå vad han säger emellanåt. Antagligen för att han har talsvårigheter.

Det där med Ikea (försvinnandet), motorcykeln och bilen kändes tillgjort och fejk, som om de ville ha det så för att det skulle bli underhållning. Men det saknar ändå underhållsvärde, det är inte det minsta kul. Jag har inget emot Frasse egentligen, men jag kan i alla fall skratta när det gäller andra deltagare utan att det blir lyteskomik.
Du tänker fel. Se dem inte som offer. De har kul på sin nivå och det är det man blir glad över. Lite som ett barn har kul på sin nivå, då kan man glädjas över det.

De ger kanske inte tydliga signaler när de är glada men det kan likväl vara annorlunda än normala. Jag tror att tv-teamet ger dem spänning och lite upptåg i vardagen. Gläds med dem istället för att tänk att någon skrattar åt dem!
Citera
2020-03-14, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Frasse är definitivt min favorit följd av Mats.
Har svårast för Åke och er favorit Tobbe.
Frasse, tycker du om något annat än glass? Ja, fiskpinnar (säger Frasse)!
Citera
2020-03-15, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Du tänker fel. Se dem inte som offer. De har kul på sin nivå och det är det man blir glad över. Lite som ett barn har kul på sin nivå, då kan man glädjas över det.

De ger kanske inte tydliga signaler när de är glada men det kan likväl vara annorlunda än normala. Jag tror att tv-teamet ger dem spänning och lite upptåg i vardagen. Gläds med dem istället för att tänk att någon skrattar åt dem!

Du missförstod nog mig. Jag ser dem inte som offer, och jag ser det inte som lyteskomik heller. Däremot citerade jag en annan användare som skrev följande:

Citat:

Jag tycker inte att Frasse är särskilt underhållande. Att man låter honom "försvinna" på IKEA etc, det är heller inte roligt. Det kändes bara iscensatt och fejkat. Det finns andra personer som man inte kan låta bli att skratta och gladlynt. Tobbe exempelvis kan vara riktigt rolig, och Linda är glad och positiv så det är svårt att inte bli glad när man ser henne. Men jag skrev faktiskt att jag kan skratta åt deltagarna utan att det blir lyteskomik. Alltså att saker de säger och gör är kul, så jag gläds med dem.

Lyteskomik nämnde jag främst för att jag citerade en annan användare som pratade om det, men jag håller inte med om just den biten. Även om jag håller med om att Frasses saker (sätta sig i en bil som han inte får lov att sätta sig i, hoppa upp på en motorcykel, försvinna på IKEA osv) saknar totalt underhållsvärde. Jag förstår helt enkelt inte det roliga i det.
Senast redigerad av airsalt 2020-03-15 kl. 12:37.
Citera
2020-03-15, 23:14
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Bra var också när han skulle gå/springa och gapade "båda benen, båda benen".

Förövrigt den där Herman i bowlinglaget som var tillsammans med nån tant på 60år? Åldersskillnad spelar ju mindre roll så sett men där var det ju typ 30år.
De är inte tillsammans, de är bara vänner. Hon heter Carina och bor på samma boende. Herman är kär i Sofie ju

Jag tycker så himla mycket om Mats, vilken genomsnäll människa. Han har sånt tålamod med Tobbe och hans jobbiga polare Åke. Skjutsar runt på Linda, hans ex t.om, och klagar aldrig. Jag skulle gärna ha honom som min kompis!
Senast redigerad av NewDeer 2020-03-15 kl. 23:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in