Citat:
Ursprungligen postat av
Mongoprofeten
Jag tror du blandar ihop mig med någon annan. Jag påstod inte att Hitler hatade allt och alla som inte var blonda och blåögda. Jag argumenterade till och med att Hitler såg något i Islam. Vilket förklarar två muslimska SS-divisioner. Hade Hitler haft något emot islam så hade inte dessa två SS-divisioner existerat.
Att sätta det i perspektiv mot andra divisioner är helt oväsentligt, med tanke på frågeställningen i den här tråden.
Nej, det är rätt uppenbart att du försöker skönmåla Hitlers syn på Islam till att få det till att Hitler skulle på något sätt föredra Islam framför Kristendom, vilket är helt fel och att lyfta fram 2 frivilliga SS divisioner som exempel för att Hitler skulle ha föredragit Islam är bara latterligt.
Hitlers syn på Islam är väldigt nära vad många som ogillar feminism, homosexualitet och annat som Islam är väldigt rakt på hur de löser de problemen, dvs "machokulturen" i Islam är vad Hitler "beundrade". Med det sagt så jämförde han dock dåtidens (det är betydligt värre idag) Kristendom med Islam, hade han föredragit 1600-tals Islam mot 1600-tals Kristendom, ja.. då hade jag köpt ditt argument.
Hans reformer inom kyrkan visade vad hans grundtanke rörande religion var, den skulle vara en ledsagare för modern, fanatisk Kristendom. Med fanatisk menar jag att istället för att slåss för partier eller ideologier så slåss man för "det goda", man slåss för en högre makt som står över individen och kan då med ett lugn möta "fienden" och slåss med en fanatism sällan skådad. (Tänk Karolinerna eller innebörden av Deus Vult. "Är det min tur att dö så är det Guds vilja. Vi ses i Valhall."
Tyskarna under WW2 hade förmodligen aldrig kommit så långt som de gjorde om det inte var för denna Kristna fanatism som genomsyrade deras kampvilja.