Citat:
Ursprungligen postat av
Daniel501
Jag har inget emot muslimer per se, tvärtom, jag kommer överens med de flesta muslimer jag mött, betyder det att jag vill ha dem i mitt land? Absolut inte. Du bör nog revidera din syn på att Hitler hatade allt och alla som inte var "blonda och blåögda". Han var en pragmatiker som insåg att även muslimer hade och fortfarande har en dispyt med judar som går betydligt djupare än "muuh Palestina". Att han och Tyskland stred mot 2 supermakter, 2 imperium och en massa andra nationer och i bästa fall stod med 20 fiender till 1 Tysk soldat gjorde att även muslimer (som majoriteten var "albaner" f.ö) tilläts strida.
Sen var det som sagt, 2 divisioner på sin höjd, det stred fler vita fransmän för Hitler än antalet som stred för Frankrike, sätt det i perspektiv.
Jag tror du blandar ihop mig med någon annan. Jag påstod inte att Hitler hatade allt och alla som inte var blonda och blåögda. Jag argumenterade till och med att Hitler såg något i Islam. Vilket förklarar två muslimska SS-divisioner. Hade Hitler haft något emot islam så hade inte dessa två SS-divisioner existerat.
Att sätta det i perspektiv mot andra divisioner är helt oväsentligt, med tanke på frågeställningen i den här tråden.