2020-05-18, 15:46
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Nej, Himmler var naturligtvis inte muslim, vilket jag aldrig påstått heller. Men han var fascinerad av islam, och trodde att muslimer kunde bli bra krigare, vilket ju var fel. Så natuligtvis har jag helt rätt!

Du har självfallet inte rätt alls eftersom Himmler bevisligen hämtade sin krigarinspiration från Hinduism och Buddhism. Det är vad historiker som studerat Himmlers dagböcker slagit fast.
Citera
2020-05-18, 16:06
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Du har självfallet inte rätt alls eftersom Himmler bevisligen hämtade sin krigarinspiration från Hinduism och Buddhism. Det är vad historiker som studerat Himmlers dagböcker slagit fast.
Jo givetvis har jag helt rätt, och ditt problem är att du inte verkar kunna läsa innantill. Himmler var inte muslim - faktum är att att han inte var hinduist eller buddist heller - men han hyste ett intresse för islam, eftersom han trodde - felaktigt - att muslimer var tappra krigare. De muslimska SS-männen kunde vara "bra" på att terririsera försvarlösa civilister - särskillt kvinnor, gammlingar och barn - men när de ställdes mot hårdföre kristna partisaner la de benen på ryggen. Påminner inte så lite om ISIS-krigarna.
Citera
2020-05-18, 16:15
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Jo givetvis har jag helt rätt, och ditt problem är att du inte verkar kunna läsa innantill. Himmler var inte muslim - faktum är att att han inte var hinduist eller buddist heller - men han hyste ett intresse för islam, eftersom han trodde - felaktigt - att muslimer var tappra krigare. De muslimska SS-männen kunde vara "bra" på att terririsera försvarlösa civilister - särskillt kvinnor, gammlingar och barn - men när de ställdes mot hårdföre kristna partisaner la de benen på ryggen. Påminner inte så lite om ISIS-krigarna.

Nej, du har tvärfel vilket framgår av min länk. Himmlers stora intresse var Hinduism och Buddhism. Mycket av SS Ahnenerbes arbete var inriktat på detta. SS Handschar var förövrigt inte ens en muslimsk enhet utan multietnisk. Där fanns också en stor andel kristna folktyskar och kroater.
Citera
2020-05-19, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det var bara klassisk "min fiendes fiende är min vän".
Nja, det var nog lite djupare än så. Hitler tycks ha beundrat vad han trodde var islams egna inre kvaliteter. Judehatet var inte lika utbredd i islamska världen innan grundandet av Israel 1948.
Citera
2020-05-19, 17:11
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Nja, det var nog lite djupare än så. Hitler tycks ha beundrat vad han trodde var islams egna inre kvaliteter. Judehatet var inte lika utbredd i islamska världen innan grundandet av Israel 1948.

Detta är en cp-tråd som attraherat några av flashbacks mest rabiata ”anti-nazist” mongon. Nej, Hitler beundrade inga ”inre kvaliteter” hos Islam.
Citera
2020-05-19, 18:00
Medlem
Citat:

Knappast, Hitler ville undvika att en tredje front öppnades från sydöstra delar av Europa, lägg till att det fanns viktiga oljekällor i Mellanöstern. Du får tänka i taktiska militära banor, detta var ett världskrig och inte något bråk utanför en pub. Kom ihåg att Hitler sträckte ut Kroatien över Bosnien och etniska bosnier (bosniaker) blev ockuperade och hade inget att säga till om det. Så mycket "tyckte" Hitler om Islam. Det handlade om att köpa tid, Hitler var bara systematisk och rangordnade fiender, tvåfrontskriget fick inte bli ett trefrontskrig. Hade Hitler fått sin vilja igenom så hade han troligtvis grupperat om styrkorna efter att ha fått kontroll över hela Europa och tryckt på i Mellanöstern med full kraft. Då hade maskerna fallit av, eller har du glömt vilken rasteori som förespråkades?
Senast redigerad av ToxicTT 2020-05-19 kl. 18:11.
Citera
2020-05-19, 19:49
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Källa på det fetade, tack.

Det kursiverade stämmer, men antisemitismen var fortfarande utbredd och tydlig.
Citera
2020-05-20, 14:16
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Nej, du har tvärfel vilket framgår av min länk. Himmlers stora intresse var Hinduism och Buddhism. Mycket av SS Ahnenerbes arbete var inriktat på detta. SS Handschar var förövrigt inte ens en muslimsk enhet utan multietnisk. Där fanns också en stor andel kristna folktyskar och kroater.
Nej, jag har fullständigt rätt. Som jag redan skrivit fanns det en del som inte var muslimer i det nämnda förbandet, men det som gjorde särskillt Himmler intresserad av projektet var just att det skulle vara muslimska soldater. Han trodde att Jihad skulle göra dem tappra och dödsföraktande. I själva verket visade de feghet inför fienden. En nutida parrallen är jihadisten Skåmo, som fegt och omanligt gjorde i byxorna när han ställdes mot kristet och kurdiskt motstånd.
Citera
2020-05-20, 15:04
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Nej, jag har fullständigt rätt. Som jag redan skrivit fanns det en del som inte var muslimer i det nämnda förbandet, men det som gjorde särskillt Himmler intresserad av projektet var just att det skulle vara muslimska soldater. Han trodde att Jihad skulle göra dem tappra och dödsföraktande. I själva verket visade de feghet inför fienden. En nutida parrallen är jihadisten Skåmo, som fegt och omanligt gjorde i byxorna när han ställdes mot kristet och kurdiskt motstånd.

Nej, neger, du har fel om allt. Jag har redan motbevisat dig meddelst genuina källor om Himmler. Du är helt ignorant om hur SS organiserade sina styrkor. De sattes ihop utifrån ras/etnicitet och inte religion. Därför utgjorde icke-muslimer en stor andel av SS Handschar.

Sources differ regarding the division's initial composition. Pavlowitch states that sixty percent of its recruits were Muslims and the rest were Yugoslav Volksdeutsche who made up the majority of its officers and non-commissioned officers.”

https://en.m.wikipedia.org/wiki/13th_Waffen_Mountain_Division_of_the_SS_Handschar_ (1st_Croatian)
Citera
2020-05-20, 15:21
Avslutad
Då van nazisterna kriget..Deutschland, Deutschland ( islam ) über alles in der welt..
Citera
2020-05-20, 15:46
Avslutad
Citat:
Det finns absolut kopplingar och likheter mellan avskumshögern och islamismen, och stundtals har de ju varit allierade också..

Helt sant, och som kvinna vet jag att det heter; 'Kinder, Küche, und Kirche'. Om få generationer är det slut med allt som kvinnorna har kämpat för de sista 100 år.
Citera
2020-05-20, 15:51
Avslutad
Citat:
Trollar du? Läs bibeln. Självklart var Jesus jude!

Hmm, 'son of God' var han, om han överhuvudtaget har funnits..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in