2020-03-12, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumenarfet
Augusti september blir bra, då den djupaste sjukdomssvackan börjar avta i Europa, gissar jag. Tills dess tror jag att vi har 2000 upprepat igen, så efter 70% ned, en fin uppgång i 10 år kanske. För den långsiktige med is i magen är detta nog ett av de få tillfällena man får att verkligen gå in lågt. Jag har endast mina pengar i räntefond och bear omx x3 och har så haft i en vecka ungefär. Jag fortsätter så över sommaren.

Tänker liknande. Kommer vänta 6 månader från toppen och därefter gå in. En månad har gått nu så fem kvar. Botten ksan dock dröja up till 2 år så kome g in försiktigt. Dela upp 6 månader, 12 månader och 18 månader.
Senast redigerad av Mafia 2020-03-12 kl. 08:48.
Citera
2020-03-12, 09:04
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Tänker liknande. Kommer vänta 6 månader från toppen och därefter gå in. En månad har gått nu så fem kvar. Botten ksan dock dröja up till 2 år så kome g in försiktigt. Dela upp 6 månader, 12 månader och 18 månader.

Ungefär samma strategi har jag. Kommer avvakta mellan 6-12 månader innan jag går in igen
Citera
2020-03-12, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Nej man har en plan och följer den, i mitt fall 40% ned från högsta topp så går jag all in och sedan puttar jag in det som blir över på lönen var månad (typ 20k i månaden). Sedan kommer jag aldrig sälja igen, däremot sluta köpa när det blir för dyrt nästa gång... men varför lyssna på mig... jag var ju en idiot som sålde allt okt 2018 och skulle ju förlora massor på detta enligt nästan alla här 🙂

Jag är helt med på notorna och har legat likvid till större delen ungefär lika länge. Fast jag har dock inte upplevt det fullt lika bekvämt som du.

Det jag var nyfiken på var svar på mina frågor i tidigare inlägg inte det du svarade på nu.

Vad gör du om det bara gick ner 38% från högsta topp?
Citera
2020-03-12, 10:10
Medlem
Lite för triggerhappy kanske men satte just sprätt på ca20% av det som ska in på börsen

Abb 170.50:-
Eric b 63.90
Telia 34.10:-
Lannebo småbolag
Citera
2020-03-12, 10:12
Medlem
Vad rekar ni mer för stabila A-listan bolag som är rätt även sett till konjunktur och övriga faktorer?
Citera
2020-03-12, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
I så fall är allt och alla exponerade mot gas och olja.

Nej jag skulle snarare säga att det är ett begränsat antal bolag som är så direkt engagerade i produktionen som ABB.

Även om det är en mindre del av verksamheten.
Citera
2020-03-12, 10:29
Medlem
Kunde inte hålla mig längre. Gick in med resterande likvid imorse. Kommer att bli fin avkastning de kommande tio åren på den här nivån.
Citera
2020-03-12, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Vad rekar ni mer för stabila A-listan bolag som är rätt även sett till konjunktur och övriga faktorer?

Du kan lika gärna köpa Fingerprint i den här marknaden....
Citera
2020-03-12, 10:31
Medlem
Citat:
Nej jag skulle snarare säga att det är ett begränsat antal bolag som är så direkt engagerade i produktionen som ABB.

Även om det är en mindre del av verksamheten.
Jag jobbar på en olje och gas plattform. Vet exakt vilka som levererar till dessa plattform. ABB har en man ute hos oss av 200 totalt ombord. Bara för att oljepriset går ned så slutar man inte köpa ABB,s tjänster eller produkter, du förstår att man inte låter plattformarna förfalla bara för att oljepriset går ned ibland va?
Citera
2020-03-12, 10:34
Medlem
Citat:
Jag är helt med på notorna och har legat likvid till större delen ungefär lika länge. Fast jag har dock inte upplevt det fullt lika bekvämt som du.

Det jag var nyfiken på var svar på mina frågor i tidigare inlägg inte det du svarade på nu.

Vad gör du om det bara gick ner 38% från högsta topp?
Det kommer inte bara gå ned 38% från högsta topp.
Det enda som kan gå fel är att det går ned 40% eller mer på väldigt kort tid.. så funderar på att justera min plan med att minst 40% ned och tidigast köpa 2021, hängslen och livrem.
Citera
2020-03-12, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmannen
Om ett halvår ser vi kanske början på slutet av covid-19:s härjningar över världen.
Nu är Franrike, Spanien, Schweiz och Tyskland närmast upp till test.

Så i slutet av hösten kanske det är läge för att gå in igen.

Enligt det resonemanget är det snarare läge att handla för glatta livet i dag, det man handlar på i dag är till stor del just förväntningarna på vad som levereras just om ca ett halvår.
Citera
2020-03-12, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Kunde inte hålla mig längre. Gick in med resterande likvid imorse. Kommer att bli fin avkastning de kommande tio åren på den här nivån.

Ja, det är omöjligt att veta var botten hamnar, men som politikerna nu beter sig tror jag det blir recession... och då skall vi ner lite till.

Jag började ju själv handla i tisdags så vad vet jag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in