2020-03-12, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
ABB olja?

Abb är exponerade mot gas och oljeindustrin, en idiot förstår att investeringsvilja /förmåga sjunker i takt med att oljepriset går ner
Citera
2020-03-12, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
En idiot kan se när det bottnat, det betyder att börsen går stabilt upp igen en längre period.

Fast väntar du så länge att du kan vara 100% övertygad om att det verkligen är en stabil långsiktig uppgång har du ju missat större delen av uppgången.

Och går du in i ett tidigare skede vet du inte om det är en långsiktig uppgång eller om du bara köpte på toppen av en tillfällig uppgång.

Den största ökningen av en aktiens värde sker under en ytterst begränsad tid, med din strategi är risken överhängande att man missar den.
Citera
2020-03-12, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fast väntar du så länge att du kan vara 100% övertygad om att det verkligen är en stabil långsiktig uppgång har du ju missat större delen av uppgången.

Och går du in i ett tidigare skede vet du inte om det är en långsiktig uppgång eller om du bara köpte på toppen av en tillfällig uppgång.

Den största ökningen av en aktiens värde sker under en ytterst begränsad tid, med din strategi är risken överhängande att man missar den.

FOMO existerar inte för tillfället. Nu är det andra rädslor dom styr.
Citera
2020-03-12, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Hur vet du att det är mycket fallhöjd kvar? Du har ingen aning. Sluta sprid dynga.
Hur går det för dig? Det vänder nu eller, bara upp? 🤣
Citera
2020-03-12, 06:23
Medlem
De riktiga rävarna köper redan i omgångar
Citera
2020-03-12, 07:16
Medlem
Cincinnatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
De riktiga rävarna köper redan i omgångar

Jag håller med. Alltför många, när de pratar om när man ska gå in på börsen, verkar mena att man ska gå in med allt kapital på samma gång. Det är väldigt riskabelt och lönar sig i genomsnitt inte. Det är som att spela på ett nummer på lotto istället för flera.
Citera
2020-03-12, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
Jag håller med. Alltför många, när de pratar om när man ska gå in på börsen, verkar mena att man ska gå in med allt kapital på samma gång. Det är väldigt riskabelt och lönar sig i genomsnitt inte. Det är som att spela på ett nummer på lotto istället för flera.

Ja, det är självklart att sprida sina inköp över tid och över olika branscher och bolag.

Framförallt nu när det är så extrema kursrörelser.
Citera
2020-03-12, 07:27
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Fyller du fortfarande på för fullt?

För fullt? Har använt kassa och tryckt in varje vecka i stabila bolag på långsikt.
Tjänat riktigt grova pengar på bear cert, främst OMX och DAX. Fördel med att jobba hemma
Citera
2020-03-12, 07:38
Medlem
Citat:
Abb är exponerade mot gas och oljeindustrin, en idiot förstår att investeringsvilja /förmåga sjunker i takt med att oljepriset går ner
I så fall är allt och alla exponerade mot gas och olja.
Citera
2020-03-12, 07:41
Medlem
Citat:

Nej man har en plan och följer den, i mitt fall 40% ned från högsta topp så går jag all in och sedan puttar jag in det som blir över på lönen var månad (typ 20k i månaden). Sedan kommer jag aldrig sälja igen, däremot sluta köpa när det blir för dyrt nästa gång... men varför lyssna på mig... jag var ju en idiot som sålde allt okt 2018 och skulle ju förlora massor på detta enligt nästan alla här 🙂
Citera
2020-03-12, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
All in lönar sig bäst enligt all forskning.
Citera
2020-03-12, 07:46
Medlem
Jag följer marknadsreaktionerna på nyhetsflödet och har det som ett slags "indikator".

Trumps reseförbud är en dålig nyhet. Jag gissar marknaden går ner på det.

Men... när marknaden inte reagerar nämnvärt på dåliga nyheter, kanske t o m går upp trots att något negativt hänt... jaha, där börjar det bottna.

Det är ett gammalt trick som kan funka, höll ögonen på bollen, inte allt som rör sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in