2020-03-12, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
En sak är säker. Lapplisorna jobbar för fullt fortfarande hahaha

Jag skrattar över folks idioti. En sketen förkylning slår ut hela världen... inte för att den är farlig utan för att folk är hysteriska. Finns ingen anledning att sluta leva som vanligt.

Knip igen din idiot. Det finns all anledning till det.
Jag var lika jävla puckad som du är för några veckor sen men är nu ganska så påläst och har förstått hur illa situationen är i Italien. Hamnar vi i en liknande situation så är du inte så stöddig längre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Jag tror också mörkertalet är x10 minst.
Många får bara lättare symptom, som den där läkaren.
Viruset kan finnas på handtag i flera dagar tex, jag skulle inte använda en kundvagn på ICA.

Säkert x10 mörkertal, och det är dessutom stigande då man nu bara verkar testa riskgrupper på sjukhus. Har du varit i Italien och har hosta så lär du inte få något test längre.

Den inledande strategin dämpade kanske kurvan lite tillfälligt, men frågan är vad som händer nu.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Galenvarld
eh..dom själva? eller vad?

Påstår du att det bara är äldre som smittar äldre?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lexitp
Kan alla ta det lugnt? De flesta här i Sverige är inte som i US eller UK, vi är hälsosamma. Endast de äldre och de som har underliggande sjukdomar dör. Varför all denna hysteri bland unga? Chilla förfan.
Vad skönt för mig med en underliggande sjukdom att höra att du inte tycker det är så farligt om jag skulle dö. Idiot. Om du skyddar dig, skyddar du också andra. Försök tänka längre än näsan räcker.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vieniqua
Hej!
Någon som vet hur man tar sig hem från Italien till Sverige nu när inga flyg går ?
Jag har svenskt pass men svenska ambassaden här i Italien är inte till någon hjälp.
Jag vill hem till trygga Sverige.

Nu ser man att massa amerikanska
Trupper är utspritt i hela Europa och är rädd för att ett krig ska bryta ut.
Du har uppenbarligen blivit curlad genom livet. Vad skulle du utomlands att göra.
”Trygga Sverige”? Utöver curlingen verkar du ha levt med skygglappar i nån slags självförhärligande bubbla här hemma.
Citera
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5542
Enligt säker källa, så kommer regeringen i eftermiddag gå ut med att alla skolor i Sverige ska stängas tillsvidare i två veckor.

Och källan är?
Citera
2020-03-12, 11:32
Bannlyst
Kommer några nattklubbar i Göteborg ha öppet?
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenvarld
Rätt vanligt förekommande ändå under influensa säsong, semestertider etc etc..
Med en sjukdom som verkar vara i närmare en månad och att man sätts i karens tills man testat negativt två gånger? Ok, det visste jag inte.
Citera
Medlem
Jesusmarychains avatar
Alla ni som skriver "ta det lugnt, bara de äldre som riskerar att dö, varför hetsar ni" etc. För det första, vi vet inte tillräckligt mkt om virusets egenskaper än för att kategoriskt säga så. Kolla bara på det som läcker från Italien, att yngre människor blir intagna med allvarliga andningsproblem. För det andra, har ni inte äldre nära och kära ni vill skydda till varje pris? Jag är ung, men mina föräldrar är av den äldre generationen och jag är livrädd för dem.
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lexitp
Kan alla ta det lugnt? De flesta här i Sverige är inte som i US eller UK, vi är hälsosamma. Endast de äldre och de som har underliggande sjukdomar dör. Varför all denna hysteri bland unga? Chilla förfan.

WHO har förmedlat ny statistik och prognoser till FHM som visar på att vårdbehov krävs för Corona ända ner i 40-årsåldern. Detta väljer FHM att smyg med och hoppas kunna köra sosseklassikern "Vi såg det inte komma..." senare.

Men absolut, högst risk har de äldsta med underliggande sjukdommar men är du inte en 28-årig ickerökare med bra fysik så skulle jag inte rekommendera att ropa hej.

När man, som Sverige idag, väljer att endast testa "riskgrupper" så är det ett beslut man bara kan göra i samband med att man stänger ner skolor etc. Vi vet att det smittar under inkubationstiden och vi vet att unga friska har väldigt få symptom. Det Sverige gör nu är det samma som att släppa smittospridningen helt fri och inte nog med det, man försöker inte ens att jämna ut kurvan för att ge så många som möjligt chansen till sjukvård.

Man kommer att försöka hålla nere siffrorna nu när Svenskarna verkar gå på ett lågt antal smittade utan att ifrågasätta sambandet med antal testade. Och man kommer vidare att försöka trolla bort antal döda i Corona genom att påstå att dödsfall bara kan relateras till Corona om de tidigare testats positiva. Så många kommer att avlida i Sverige men Sverige vill ändå kunna förmedla ett så lågt antal döda i Corona som möjligt.

Vet inte vad som är mest patetiskt, att de försöker eller att medborgarna verkar gå på det!

Många många av de som nu kommer att avlida kommer att göra det pga regeringens och FHM's medborgarförakt.
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
* Danmark rapporterar 99 nya fall idag. Har nu 615 bekräftade smittade
Citera
2020-03-12, 11:33
Medlem
mandelbiskviers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddan88
En idé i Sverige kanske skulle vara att flytta semestern till typ nu? På de sättet blir ej industrin lidande och kanske måste stänga några veckor? Borde stoppa smittan rätt bra samtidigt som skolor, universitet klappar igen också.

Vad brukar folk göra på sin semester?
Sitt isolerade i sina hem?... Skulle inte tro det 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in