2020-03-12, 10:48
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Inflik: U*ffe, HD och S*illen har också sagt att det var SD som installerade det.
Eftersom han förnekar det...
Finns det några funktioner han har lagt in som kan göra att han har koll på alla som går in och ut ur huset? Typ loggar som han kan läsa av eller något annat liknande.
Citera
2020-03-12, 10:50
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja just. Man "konstaterar" att det inte finns fler alternativa gärningsmän, men har inte ens undersökt alla
LW haft kontakt med.
Oavsett vad vi tror så borde de söka bredare. Om inte annat kan de tillföra något annat nytt av värde.
Varför tror du att de inte har undersökt alla?
Försöker du skapa en ny trådsanning?

Åklagaren har varit mycket tydlig med att de har undersökt alla tänkbara.
Det är inget fel att de som inte är relevanta finns i slasken.
Åklagaren uppmanade advokaterna att läsa slasken.
Allmänheten behöver inte känna till om alla gifta män som har varit otrogna.
Citera
2020-03-12, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nån som råkar ha schemat för förhandlingsdagarna? Jag har lyckats tappa bort min. Dvs vilka förhandlingsdagar som är inplanerade.

Har dessa dagar:

https://imgur.com/l6Qfxy4
Citera
2020-03-12, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
ÅK har gjort ett grundligt och fantastiskt jobb inför detta åtal, på punkt efter punkt är man påläst och gjort researchen riktigt bra, vilket gör att SD står sig helt slätt och trasslar in sig i sina egna lögner mer och mer, just detta framgick ju igår så uppenbart när ÅK hela tiden bytte ämne (för att helt avslöja SD okompetenta plan) och SD satt och stammade att han inte minns eller helt plötsligt kom med nya lögner.
Just detta gjorde nog ÅK för att få nämndemännen att förstå SD´s ljuger och hittar på, finns inget som säger att SD klarar sig genom detta, han avslöjar ju sig själv hela tiden i sina lögner.

Ska bli intressant att höra vd HD, JG mfl ska stamma fram när de står i samma rum som SD.
Speciellt HD:s förhör som verkar ha pratat ihop sig med SD vad gäller LW:s blod efter sex i hans hus.
Det är ju inget hon kunde ha vetskap om utan att SD planterat det.
Nu börjar SD prata om snickrande i stället för sex (och att LW nyttjat hans tvättmaskin).
Citera
2020-03-12, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Eftersom han förnekar det...
Finns det några funktioner han har lagt in som kan göra att han har koll på alla som går in och ut ur huset? Typ loggar som han kan läsa av eller något annat liknande.

Du kan läsa om låset i A.157 Del A sida 106
Citera
2020-03-12, 11:00
Medlem
Citat:
Märkligt. JG fick veta det via Messenger av SD kl 14.52 på tisdagen. Och JG verkar då förvånad och vet inget alls. Ändå hör han av sig till paret L och K redan kl 10.00? Jäkligt märkligt.

Detta e ju sjukt olägligt för JG. Varför spelar han förvånad!? Bara det beteende döljer ju ngt fuffens. Sen klampa omkring i avspärrat hus med ficklampa för att hämta cementblandare!? Hade LW hotat även JG? Kanske avslöja att JG var bisexuell för frugan?
Citera
2020-03-12, 11:02
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Vad menar du, och hur vet du att man "inte ens undersökt alla"? Menar du att ICA-handlaren runt hörnet skall förhöras ang mordet?

Han hänvisar väl till Schazz, som nu i flertalet lägliga inlägg ojat sig om två mystiska älskare som inte utretts (som jag hoppas att han kontaktat polisen om). Lika mystiska män( läs troligen obefintliga) som de 3 mörkermän som SD såg i skogen. Jag har alltid sett det som ett ”planteringskonto”, inte bara för att det är pro-SD utan för det är så illa dolt anti-LW. (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-03-12, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag håller med dig !

Jag har läst ALLA förhör och ALLT om Hannas beteende i FUP.
Det är inget snack om att Hanna har satt ett ultimatum på Stefan innan mordet, och sen hjälpt honom efter mordet, vilket i sin tur även gör henne medskyldig till viss del.

Troligtvis så kommer hon på ett eller annat sätt att göra bort sig när hon väl sitter där inför publik.
- Varför kan du inte svara på hur det fick reda på att Lena var borta?? Vill inte svara på den frågan...
- Varför önskade du att Lena var död?? Vill inte svara på den frågan...
- Lena blödde inte när hon hade sex... Varför påstår du att hon har berättat det?? Vill inte svara på den frågan...
- Varför tror du att Jerry ringde polisen och ville att dom skulle leta efter Lena hemma hos dig ?? Vill inte svara på den frågan...

OCH HON BEHÖVER SÅKLART INTE SVARA PÅ NÅN AV DOM FRÅGORNA.

Men, tillslut så måste även Hanna inse att det finns massor med saker som är besvärande även för henne.
Eftersom hon är helt avskriven för själva mordet och således inte kan dömas för mord, så anser jag att det bästa Hanna kan göra är att lägga ALLA korten på bordet. Säg som det är istället så skall hon se att hon "kanske" kommer ha det till sin fördel när Åsa väl väljer att plocka in henne. Hon får ju världens chans att inför Åsa, Therese och Björn berätta allt som hon vet. Ta den chansen, så kommer även Hanna att kunna gå rak-ryggad genom Örebro en vacker dag.

Kan hon inte häktas efter sina ev avslöjanden?
Då blir barnen typ föräldralösa. Vågar hon ta den risken?
Citera
2020-03-12, 11:06
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
LW:s son upptäckte dessutom att ett sms han skickat till LW på morgonen när hon var försvunnen blivit öppnat efter hennes död (detta vid ett polisförhör flera veckor senare).
Hur är det möjligt? Alla andra meddelandeappar de använder kan man väl logga in till från egentligen vilken enhet som helst? Eller har jag missuppfattat?

Vad jag vet kan SMS bara läsas från den fysiska enhet som har rätt telefonnummer?
Skickade han SMS:et till den försvunna telefonen?
Den telefonen stängdes av och polisen vet inte hur avstängningen gjordes.
Hur är det då möjligt att polisen inte kan se om ett SMS har öppnats och lästs?
Citera
2020-03-12, 11:07
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Tyvärr är det svårt att få en polisanmälan att gå igenom vad Flashback beträffar.
Inte ens polisen kan hur lätt som helst ta reda på folk bakom användarnamn utan mycket arbete,
förundersökningar läggs ner, är vad jag fått veta.
Någon med erfarenhet av detta?

Det stämmer med all säkerhet. Och det är givetvis så det ska vara. Men självklart ska man anmäla dödshot och andra hot som upplevs farliga på allvar. Sen går anmälan ingenstans direkt, för FB lämnar inte ut info. Men OM något sker, så är det bra att det är gjort.

Och vi vet ju att folk som känns som "medelsvensson", faktiskt kan bli/vara monster. Bara att se på detta fall.

Då kommer saken i ett annat läge och det är viktigt att man faktiskt anmält direkt när man upplevde sig hotad.

Här finna det dessutom de fall då folk identifierat folk i tråden och hotat dem. Självklart ska sådant anmälas.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-12, 11:08
Medlem
De här människorna skulle ju ha behövt bli avplockade gps och chatt-appar för länge sen.

Sen den här underliggande ”Knutby-kåtheten” också uppe på allt annat. Man baxnar.

Nu är jag lite ny läsare här så jag har inte plöjt och sökt i hela tråden eller fup fullt ut men nog fasen var kladdkakan bakad till sonen och LW själva och eventuellt då främst till födelsedagsfirandet? Inte i första hand till SD? Men i stunden kan ju LW ha insett att det var en anledning till att ta kontakt och helt plötsligt var den istället bakad med kärlek till SD? Och då kunde hon lika gärna provsmaka med sonen innan? Ja vad ska man tro.

Efter inviten med kakan hade SD fullt upp att planera hur han kunde utnyttja detta tillfälle. Planen blev väl att han skulle vara busy och inte hinna ses. Det skulle synas i chat. Sen tog han ny kontakt på ett eller annat sätt och fick med henne till det ställe som han skulle göra till hennes ”minneslund”. Med eller utan hjälp. Hans älskade LW som han var så besatt av skulle dö vid det ställe som betydde mycket för henne. Samtidigt en optimalt vald plats vet vi ju nu i efterhand med tanke på att de inte ens med hund(?) kunde hitta henne 100 m från hennes hem.

Kladdkakan gav alltså inte bara LW en anledning att kontakta SD. Inviten gav SD en anledning/tillfälle att träffa LW. Tillfället gör mördaren?

Så jag är inte ett dugg förvånad att platsen hon hittas på är vid hennes cache-grej. Närmast ett ritualmord blir det ju.

Om det är något ställe man kan få iväg henne ”frivilligt” till alla tider på dygnet så är det väl dit. Som så många gånger förut? Ett ställe för kärleksmöten? Eller med vilken ursäkt som helst. ”Du måste komma och kolla vad som hänt vid din cache-grej, det är vandaliserat!” En plats LW höll väldigt kär. Eller nåt.

Även om man först möts upp vid hennes bostad. Riskfyllt ändå. Vilken granne med sömnbesvär eller liten blåsa som helst kan ju se dem.

Hittat några inlägg angående hennes kodlås och blir inte riktigt klok på det men är det ett ”hemmamonterat” typ Yale Doorman så kan det ju vara så att det hamnat i låst läge och inte går igen. Någon med koden och under stress efter överfallet kan ha varit en vända in i huset och fixat med nåt mobiltelefon-relaterat? (SD var van vid denna typ av lås men var HD det?)

Vidare som alternativ då så lämnar MGM dörren öppen (även låset öppet då) för att polisen ska tro att hon inte lämnat hemmet frivilligt? Det har ju befunnit sig skumma människor i området som SD haft koll på osv. Beredd att smälla på dem med ficklampan.

Jag försöker få en bild av hur SD med våld skulle kunna få ut LW ur huset. Speciellt med tanke på att han vet att sonen är i hemmet. I den åldern dessutom kanske vaken om natten ibland. Stor risk. LW var väl frisk och stark och hade väl skrikit högt om SD eller annan kom in i huset och började dra i henne eller på annat sätt fysiskt försökt få ut henne. Att slå henne medvetslös i hemmet och bära ut låter inte så troligt.

Stadiga skor tydde kanske på att de skulle en vända till skattgömman vid planket? Snacka lite. Lysa med ficklampan.

Med tanke hur de båda kunde manipulera varandra så ser jag det inte som otroligt att LW sjölv gick ur huset m a o.

Kanske tankar som är gammal skåpmat i tråden men delar med mig av dem så får ni ha tålamod med en nytillkommen läsare av detta mastodont-material.
Senast redigerad av Avel 2020-03-12 kl. 11:17.
Citera
2020-03-12, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Kan hon inte häktas efter sina ev avslöjanden?
Då blir barnen typ föräldralösa. Vågar hon ta den risken?
Hon kan häktas en vecka på skälig misstanke. Men det finns ingen anledning. Vi får hoppas att man tar sig tid att utreda henne när målet mot SD är packat och klart.

HD går ingenstans. Man kan ta det ganska lugnt i den utredningen. För henne lär det bli lite jobbigt dock. SD blev ju inplockat av insatsstyrkan med buller och bång. Och om HD kopplar in hjärncellen så finns det risk att detta kommer hända även henne. Med barnen hemma. Begriper inte att hon riskerar så mycket för en psykopatvariation som SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in