2020-03-12, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Han har redan förklarat att han menade OMXSPI för någon timma sedan. OMXS30 är av noll intresse? Okej... Intressant strategi du har.
En vinnande strategi... vilken är din strategi?
Citera
2020-03-12, 10:30
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
En vinnande strategi... vilken är din strategi?

Tja, att inte anse att OMXS30 är totalt ointressant. (En av mina strategier).
Citera
2020-03-12, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrtmer
Den siffran som WHO gav ut på 3,4 % inkluderar människor som fortfarande är sjuka och fortfarande kan dö. Den pessimistiska siffran som är döda / döda+tillfrisknade är 6,35% med gårdagens siffror. Den är för hög, men är den 60 gånger för hög?

Uppskattningarna som experter har gjort är alla större än vanlig influensa och de förstår att det finns ett mörkertal.

Om dessa experter som du lyssnar på påstår att den har en dödlighet på 3,4% så är de inte så mkt till experter, och de räknar ju då uppenbart inte med mörkertalet, utan endast bekräftade fall.

Det är ju inte rimligt att anta att influensa har ett gigantiskt mörkertal, medens covid19 har ingen, och samtidigt påstå att covid19 är mkt mer smittsam. Om den är mkt mer smittsam så har den rimligtvis högre mörkertal än influensa.

Det är just sådana här lögner, som man bör sluta sprida och som ansvariga bör rätta, om de ska ta sitt ansvar. Det är inte bra att lögner och missinformation som detta får spridas. De spär på hysterin som i slutändan är 1000 gånger skadligare än viruset i sig. Ja den har en dödlighet på runt 3-5% om man ser till bekräftade fall. Men detta är inte samma sak som den riktiga dödlighet. Vilket ni verka ha svårt för att förstå av någon anledning, ni förstår inte ens att man bör räkna ut dödlighet på samma sätt för få en rättvis bild av det.

Jag har inte sett WHO påstå att dödligheten för covid19 är 3,4% då man räknar med mörkertal. Jag har sett att de har skrivit det när det gäller reported cases. Men det är som sagt en helt annan sak.
Senast redigerad av Hew18 2020-03-12 kl. 10:32.
Citera
2020-03-12, 10:34
Medlem
Helvete vad det rasar. Nedgången borde väl snart vara rekord? Hur ser det ut om vi jämför med tidigare börskrascher?
Citera
2020-03-12, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Tja, att inte anse att OMXS30 är totalt ointressant. (En av mina strategier).
Nyss trodde du bara att det fanns ett index och det var OMX30.... dont quit your dayjob..
Citera
2020-03-12, 10:36
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Helvete vad det rasar. Nedgången borde väl snart vara rekord? Hur ser det ut om vi jämför med tidigare börskrascher?

Minns jag min historia rätt så gick index (DOW) ner mellan 1929-1932 med 89%.
Så "tyvärr" är det inget rekord än.
Citera
2020-03-12, 10:39
Medlem
Citat:
Maniskt beteende kanske men det har tjänat mig väl genom livet.
Hur mycket har du tappat sista veckorna?

Mindre än jag tjänat under tiden du haft pengarna i madrassen.
Citera
2020-03-12, 10:44
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Nyss trodde du bara att det fanns ett index och det var OMX30.... dont quit your dayjob..

Väldigt vad du gissar. Men nä, du har väldigt fel, vännen.

Klart det finns fler index än ett. Alla går ner idag. HSI stängde på "bara" -3,66%. Vilket nästan kan ses som "positivt" när man jämför alla andra siffrorna i nuläget.

Lyckligtvis ligger jag bara ute med småpengar i dagsläget i NASDAQ och OMXS. Inväntar botten innan jag går in igen. (För en månad sedan hade jag innehav på 8 olika marknader, index allihop.).
ISK givetvis, så man slapp reavinstskatten.
Citera
2020-03-12, 10:47
Medlem
meas19s avatar
Förra året var rekord uppåt sedan 2008, -8% var rekord 2008 på en förmiddag.

Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Citera
2020-03-12, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Om dessa experter som du lyssnar på påstår att den har en dödlighet på 3,4% så är de inte så mkt till experter, och de räknar ju då uppenbart inte med mörkertalet, utan endast bekräftade fall.

Det är ju inte rimligt att anta att influensa har ett gigantiskt mörkertal, medens covid19 har ingen, och samtidigt påstå att covid19 är mkt mer smittsam. Om den är mkt mer smittsam så har den rimligtvis högre mörkertal än influensa.

Det är just sådana här lögner, som man bör sluta sprida och som ansvariga bör rätta, om de ska ta sitt ansvar. Det är inte bra att lögner och missinformation som detta får spridas. De spär på hysterin som i slutändan är 1000 gånger skadligare än viruset i sig. Ja den har en dödlighet på runt 3-5% om man ser till bekräftade fall. Men detta är inte samma sak som den riktiga dödlighet.

Men du tror alltså att influndsdödligheten är räknad på ett sätt som innefattar mörkertalen?
Citera
2020-03-12, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Mindre än jag tjänat under tiden du haft pengarna i madrassen.
Jag har aldrig haft några pengar i nån madrass din lögnhals. Men eftersom börsen står lägre idag än okt 2018 så har du FÖRLORAT pengar.
Citera
2020-03-12, 10:57
Medlem
JustZlatans avatar
Om det inte vänder här är domedagen nära. Jag är all in bull!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in