2020-03-12, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Kollade teknikerna aldrig gräsmattan då i maj?
Jag har i alla fall inte sett något om att de hittade något.
Citera
2020-03-12, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Nu åker väl foliehatten på för femtielfte gången idag på undertecknad men jag tänkte nästan först, vem sjutton heter Mandy på riktigt? Och började sedan tänka att Mandy var JGs perukklädda alter ego som kvinna när han umgicks med SD... Vet inte varför jag fick sådana kopplingar av namnet Mandy. Det kändes liksom inte som ett riktigt namn av en kvinna i deras ålder utan mer som ett slags burleskt artistnamn, lite glammigt dragqueen-aktigt. Men som sagt, jag gissar att det är att låta fantasin skena iväg för långt? Det har ju varit en del i tråden idag som pekat på att JG och SD skulle haft en kärleksrelation vilket skulle förklara JGs raderande av konversation samt självutplånande vilja att göra allt för SD. Men att han skulle ha en slags alter ego-persona vid namn Mandy?

Mandy är slang för drogen MDMA (Ecstasy). Nu är det säkert inte relevant för de här individerna men annars generellt sett så vill man nog inte ha korrespondens i mobilen angående den drogen i polismans närvaro.

Annars smeknamn för Amanda såklart. Någon i tråden hade sökt på vänner i sociala medier så det kan kanske hjälpa.
Citera
2020-03-12, 01:42
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag tror/tycker att SD verkar vara en riktigt toffelhjälte (den enda typ av hjälte han kommer att vara). Han är ingen ond mördare från början utan en ganska vilsen familjefar med ett stort ansvar och tung arbetsbörda. Han gör allt för HD i alla år och när hon är sjuk tar han hand om henne och barnen och låter henne slippa allt som har med hustru-/mammarollen att göra. Lite närhet och sex kan man fixa på annat håll. Han säger själv i ett av de första förhören att det är han som närmar sig LW. När HD börjar bli lite friskare blir han kluven... å ena sidan älskar han HD, å andra sidan har han det både roligt och skönt med LW. Länge försöker han behålla båda och spelar ut dom mot varandra - plötsligt har han hamnat som ett slagträ mellan två viljestarka kvinnor. Tråden är full av exempel på vad LW sagt och gjort så jag väljer att inte upprepa. Som exempel på HDs starka vilja kan vi läsa ett av förhören med henne:

HD: Men han kan säga ganska mycket vad han tycker och tänker men i slutänden så blir det nog oftast som jag vill i alla fall.
FLl: Är det nåt speciellt sammanhang du tänker då?
HD: Nej men jag tänker alltså om vi ska köpa nåt hemma eller när vi håller på och valt tapeter och såna där saker ehh, så även om han är av nån annan åsikt så hamnar vi ofta att det blir som jag vill.

När en besviken och förvirrad HD bestämmer sig för att flytta ur ur boet så står han och bockar och bugar och säger självklart, för om han bråkar med henne så vet han att det är kört. Han agerar som att "Vill du ha en älskare ett tag så är det okså okej, allt för att du ska må bra älskling". Hon väljer en man som har ratat LW - ett utmärkt sätt att positionera sig på (jag kan få det som inte du kan få).

Självförtroendet och livslusten hos HD stiger så nu vill hon stärka sin egen position inom geocashingen genom att aktivera sitt personliga konto som hon reggade föregående sommar och kopierar alla loggningar som finns på kontot hon har tillsammans med sin make. MEN, nu reagerar LW genom att ta bort de 17 loggar hon vet att HD inte själv har varit med på (eftersom LW har varit med) och meddelar att när hon har varit på dem själv så är hon välkommen att logga dem. HD loggar igen, och LW tar bort. Det blir ett ställningskrig mellan dessa två damer och de söker var och en rådgivning på annat håll. Den 13 maj är LW i Stadsparken vid en av sina casher och tar bort loggremsan där TeamDavidsson har loggat som FTF (first to find). Därutöver så har det tillsynes uppstått en konflikt kring en cash (Nordsjön) som SD har skrivit in LW på som loggad, trots att hon inte har varit där och det gillar hon inte. Den 14 maj, sista kvällen innan SD åker iväg på en två veckor lång semesterresan med hustrun, skickar LW en inbjudan till gottegrisen SD att äta kladdkaka med henne...

Strax efter klockan åtta kontaktar SD henne "haft bra dag". ..//.. och hon svarar "Sitter nu och loggar ikappför att vara nollad (förutom Nordsjön) när vi åker..."

40 minuter senare skickar LW en bild på en kaka "gjorde till dig och mig". "Om du törs smyga hit ikväll kan vi är. Tar lite med A nu. ❤

Inget svar...

Efter 20 minuter skriver han "Till Viken nu" tillsammans med en bild på platsdelning från Varbergagatan och hon replikerar "Oj, sent"

1 timme och 45 minuter senare (22.55) undrar hon om han har kommit hem. Hon skriver "fixar lite inför Arons födelsedag i morg N. Hoppas det tar mintre än en timme. .. Hemma nu?"
Han svarar efter 5 minuter (23.00) "kom precis. Svarar på jobbmail. Har lite måsten".

Med andra ord: 3 timmar efter hennes inbjudan får hon veta att han inte kommer. Det är väl ganska troligt att hon blir besviken, kanske arg? Det tar tio sekunder för henne att skicka en bild på den borttagna pappersloggen (jag undrar om hon även tog bort på geocach.com samtidigt och om hon även tog bort SD eftersom hela TeamDavidsson är borttagna från lappen).

Det går en timme och SD svarar: "Fint. Blir för sent. Avslutar strax" (och under denna timme så vet vi nu att LW blev kallblodigt ihjälslagen av någon med 17 slag mot huvudet på en plats för hennes egen cash "Home, Soft Home")

Ytterligare 30 minuter senare: "Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i morrn".

Jag tror inte han dödade LW som en följd av ett hot om avslöjande, utan för att LW började bli en pain in the ass för dem båda. Han satt i en rävsax och kände sig tvungen att lösa problemet för HD - allt för kärleken. Kanske blev hon förskräckt till att börja med när hon inser vad han har gjort "Oj" säger hon när hon får veta att LW är borta. Kanske ger det också skuldkänslor och hon försöker skydda sig själv genom att skydda honom. Det är inte säker att hon har anstiftat mordet i juridisk mening men hon har kanske sagt till honom att "nu får du fixa det här". Och det gjorde han.

8 juni släpps SD ur häktet då tingsrätten inte går med på häktning längre.
10 juni, mindre än en månad efter LWs död, loggar HD 17 stycken av Lenas casher igen.

Är det fler än jag som reagerar på siffran 17? Ett slag för varje logg?

Min fetning, Stefan är ingen toffelhjälte när man läst igenom fup. Har du läst hur han behandlat sina barn exempelvis? Ang att Hanna bestämmer allt? Hennes väninna vittnar i förhör om Hanna uttryckt sin glädje att äntligen få ha en matta under soffbordet, något hon inte fick ha för Stefan.

Det är inte bara LW han närmat sig, utan mer eller mindre halva områdets kvinnor, gifta eller ej. En toffelhjälte gör väl inte sånt, eller?
Citera
2020-03-12, 01:54
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Mandy är slang för drogen MDMA (Ecstasy). Nu är det säkert inte relevant för de här individerna men annars generellt sett så vill man nog inte ha korrespondens i mobilen angående den drogen i polismans närvaro.

Annars smeknamn för Amanda såklart. Någon i tråden hade sökt på vänner i sociala medier så det kan kanske hjälpa.

Tack! Hade ingen aning om det, drogen alltså. Det har ju funnits ett drogspår också i tråden angående hur paret D kunnat finansiera allt resande och sett till att LW var känd för att vara rak och inte se mellan fingrarna om det förekom något fuffens. Resor till Nederländerna samt mottagande av resenärer därifrån har då diskuterats.

Ja, den enklaste förklaringen är väl att det är en förkortning av namnet Amanda.
Citera
2020-03-12, 01:58
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Där ser man, man lär sig nytt varje dag. Kan ju vara det som avses då, som JG vill att polisen ska se. Men jag är inte helt övertygad ändå, tror något "värre" än ecstasy får JG att radera. Man skulle vilja se hans min när han raderat inne på toan och polisen i realtid ser detta och konfronterar. Lite dum, som Stefan skulle ha sagt.
Citera
2020-03-12, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Där ser man, man lär sig nytt varje dag. Kan ju vara det som avses då, som JG vill att polisen ska se. Men jag är inte helt övertygad ändå, tror något "värre" än ecstasy får JG att radera. Man skulle vilja se hans min när han raderat inne på toan och polisen i realtid ser detta och konfronterar. Lite dum, som Stefan skulle ha sagt.

Hur menar du att polisen såg att han raderade? Dold kamera?
Citera
2020-03-12, 02:02
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag tror/tycker att SD verkar vara en riktigt toffelhjälte (den enda typ av hjälte han kommer att vara). Han är ingen ond mördare från början utan en ganska vilsen familjefar med ett stort ansvar och tung arbetsbörda. Han gör allt för HD i alla år och när hon är sjuk tar han hand om henne och barnen och låter henne slippa allt som har med hustru-/mammarollen att göra. Lite närhet och sex kan man fixa på annat håll. Han säger själv i ett av de första förhören att det är han som närmar sig LW. När HD börjar bli lite friskare blir han kluven... å ena sidan älskar han HD, å andra sidan har han det både roligt och skönt med LW. Länge försöker han behålla båda och spelar ut dom mot varandra - plötsligt har han hamnat som ett slagträ mellan två viljestarka kvinnor. Tråden är full av exempel på vad LW sagt och gjort så jag väljer att inte upprepa. Som exempel på HDs starka vilja kan vi läsa ett av förhören med henne:

HD: Men han kan säga ganska mycket vad han tycker och tänker men i slutänden så blir det nog oftast som jag vill i alla fall.
FLl: Är det nåt speciellt sammanhang du tänker då?
HD: Nej men jag tänker alltså om vi ska köpa nåt hemma eller när vi håller på och valt tapeter och såna där saker ehh, så även om han är av nån annan åsikt så hamnar vi ofta att det blir som jag vill.

När en besviken och förvirrad HD bestämmer sig för att flytta ur ur boet så står han och bockar och bugar och säger självklart, för om han bråkar med henne så vet han att det är kört. Han agerar som att "Vill du ha en älskare ett tag så är det okså okej, allt för att du ska må bra älskling". Hon väljer en man som har ratat LW - ett utmärkt sätt att positionera sig på (jag kan få det som inte du kan få).

Självförtroendet och livslusten hos HD stiger så nu vill hon stärka sin egen position inom geocashingen genom att aktivera sitt personliga konto som hon reggade föregående sommar och kopierar alla loggningar som finns på kontot hon har tillsammans med sin make. MEN, nu reagerar LW genom att ta bort de 17 loggar hon vet att HD inte själv har varit med på (eftersom LW har varit med) och meddelar att när hon har varit på dem själv så är hon välkommen att logga dem. HD loggar igen, och LW tar bort. Det blir ett ställningskrig mellan dessa två damer och de söker var och en rådgivning på annat håll. Den 13 maj är LW i Stadsparken vid en av sina casher och tar bort loggremsan där TeamDavidsson har loggat som FTF (first to find). Därutöver så har det tillsynes uppstått en konflikt kring en cash (Nordsjön) som SD har skrivit in LW på som loggad, trots att hon inte har varit där och det gillar hon inte. Den 14 maj, sista kvällen innan SD åker iväg på en två veckor lång semesterresan med hustrun, skickar LW en inbjudan till gottegrisen SD att äta kladdkaka med henne...

Strax efter klockan åtta kontaktar SD henne "haft bra dag". ..//.. och hon svarar "Sitter nu och loggar ikappför att vara nollad (förutom Nordsjön) när vi åker..."

40 minuter senare skickar LW en bild på en kaka "gjorde till dig och mig". "Om du törs smyga hit ikväll kan vi är. Tar lite med A nu. ❤

Inget svar...

Efter 20 minuter skriver han "Till Viken nu" tillsammans med en bild på platsdelning från Varbergagatan och hon replikerar "Oj, sent"

1 timme och 45 minuter senare (22.55) undrar hon om han har kommit hem. Hon skriver "fixar lite inför Arons födelsedag i morg N. Hoppas det tar mintre än en timme. .. Hemma nu?"
Han svarar efter 5 minuter (23.00) "kom precis. Svarar på jobbmail. Har lite måsten".

Med andra ord: 3 timmar efter hennes inbjudan får hon veta att han inte kommer. Det är väl ganska troligt att hon blir besviken, kanske arg? Det tar tio sekunder för henne att skicka en bild på den borttagna pappersloggen (jag undrar om hon även tog bort på geocach.com samtidigt och om hon även tog bort SD eftersom hela TeamDavidsson är borttagna från lappen).

Det går en timme och SD svarar: "Fint. Blir för sent. Avslutar strax" (och under denna timme så vet vi nu att LW blev kallblodigt ihjälslagen av någon med 17 slag mot huvudet på en plats för hennes egen cash "Home, Soft Home")

Ytterligare 30 minuter senare: "Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i morrn".

Jag tror inte han dödade LW som en följd av ett hot om avslöjande, utan för att LW började bli en pain in the ass för dem båda. Han satt i en rävsax och kände sig tvungen att lösa problemet för HD - allt för kärleken. Kanske blev hon förskräckt till att börja med när hon inser vad han har gjort "Oj" säger hon när hon får veta att LW är borta. Kanske ger det också skuldkänslor och hon försöker skydda sig själv genom att skydda honom. Det är inte säker att hon har anstiftat mordet i juridisk mening men hon har kanske sagt till honom att "nu får du fixa det här". Och det gjorde han.

8 juni släpps SD ur häktet då tingsrätten inte går med på häktning längre.
10 juni, mindre än en månad efter LWs död, loggar HD 17 stycken av Lenas casher igen.

Är det fler än jag som reagerar på siffran 17? Ett slag för varje logg?

Det finns en hel del symbolhandlingar som HD skulle kunna tolkats ha gjort... Just dagarna mordet sägs det ju att hon och Sillen tog cacher på just de barndomsställen som betydde mycket för LW. HD filosoferar då även kring något om en travel bug som hon tar då och som ska dumpas i USA. I samband med detta skriver HD något om en slags livsreflektion över livets val och hur annorlunda allt kunnat bli om saker sett annorlunda ut. I samma veva så loggar JG LWs WIG "Lyssna till livet". Enligt vad jag fattat, men inte har fått bekräftat ännu, så är Sillen en fd nära vän till LW som HD sedan tar över. Är man lite konspiratorisk skulle man kunna se det som att HD in mot slutet och efter mordet erövrar allt som var Lenas. Cacher, loggar, fd pojkvänner och slutligen SD. Jag har funderat över det sönderslitna örhänget man fann på LW vid brottsplatsen och hur hennes öra trasats sönder samt övervåldet. Det tyder på en GM med starkt hat och emotionell koppling till offret. SD ska ha gett LW smycken i guld samtidigt som han bara gett HD smycken i silver. Jag undrar om HD slet av LW hennes guldörhängen i raseri den kvällen? Om hon nu är involverad. Vilket jag alltmer lutar åt sett till det vi läst i FUP.
Citera
2020-03-12, 02:04
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Hur menar du att polisen såg att han raderade? Dold kamera?

Jag vet inte, men på något vis gjorde dom ju det. Min gissning var att detta skedde i realtid medans han raderade. Stod i NA "Raderade konversation under polisförhör"
Citera
2020-03-12, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag har hört om dessa fall. Men att det var ett så vidrigt detaljerat hot, trodde jag ändå inte. Jag vet också folk som loggat ut för alltid i tråden av obehag och rädsla. Och något annat: Det verkar som det helt plötsligt blivit legitimt att hota eller planera att döda barn.

Och varje gång har det blivit turbulent när man nämnt vissa förkortningar av namn. SD, HD, JG och MH i synnerhet har varit förbjudna att nämna. Nå, nu är det rättegång för mord och där är SD åtalad. Och sen följer säkert mer, efter detta fall är avslutat.

Förhoppningsvis får LW upprättelse. Och skyldig/skyldiga får sitt straff.

#TeamÅsaHiding

Den jag förstår mig på är UW, LW:s exman.
Han verkar ju helt igenom fair play och verkar hela tiden ha tänkt på LW:s bästa.
De hade ju kontakt genom barnen.
Citera
2020-03-12, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Herregud! Vilka vidriga monster! Jag känner till att vissa har hotat folk i tråden, men detta har jag aldrig sett. Fruktansvärt. Men i denna tråd förvånar snart inget.

Beklagar verkligen vad vissa har fått genomgå! Utgår från att detta är polisanmält?

#TeamÅsaHiding

Tyvärr är det svårt att få en polisanmälan att gå igenom vad Flashback beträffar.
Inte ens polisen kan hur lätt som helst ta reda på folk bakom användarnamn utan mycket arbete,
förundersökningar läggs ner, är vad jag fått veta.
Någon med erfarenhet av detta?
Citera
2020-03-12, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Min fetning, Stefan är ingen toffelhjälte när man läst igenom fup. Har du läst hur han behandlat sina barn exempelvis? Ang att Hanna bestämmer allt? Hennes väninna vittnar i förhör om Hanna uttryckt sin glädje att äntligen få ha en matta under soffbordet, något hon inte fick ha för Stefan.

Det är inte bara LW han närmat sig, utan mer eller mindre halva områdets kvinnor, gifta eller ej. En toffelhjälte gör väl inte sånt, eller?

Du har kanske rätt, toffelhjältar kan kanske inte vara otrogna? Inte vet jag - jag får bara ett intryck av att han i grund och botten är en enda stor mes. Tyvärr en farlig sådan och stundtals väldigt otrevlig, men jag får ändå intrycket av att allt han gör är för HDs skull. Jag har inte sett ett enda exempel i FUP där han behandlar HD illa, förutom själva otroheten, men den tycker jag har sina förklaringar, åtminstone inledningsvis. Den hårda ton som han använder mot andra människor, inkl. sina barn eller i varje fall T, ser jag aldrig i meddelandena till HD. Och jag tänker att alla äktenskap har sina kompromisser – även Davidssons. Då kan det var skönt när man blir ensam vuxen i hushållet och får bestämma helt själv vad som ska finnas i kylskåpet och under soffbordet. Det var väl SD som städade, i varje fall tidigare, och han tyckte kanske det var bökigt med matta under soffbordet. Tycker inte det säger så mycket om en människas personlighet mer än att de möjligen vill ha det lättstädat.
Citera
2020-03-12, 02:37
Medlem
Och jag tror ändå att mordet på LW mer handlar om borttagna loggar, än ett avslöjande om otrohet.

HD kopierar 17 loggar som hon inte hade varit med på (som ägdes av LW).
LW raderar dessa 17 loggar.
HD loggar igen samma 17 loggar som hon inte hade varit med på.
LW raderar dessa 17 loggar.

LW dör av 17 slag.

HD loggar ännu en gång dessa 17 loggar.
Senast redigerad av piastrone 2020-03-12 kl. 02:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in