2020-03-12, 00:27
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Je*ry G*ay har en Mandy K*te Hel*n som likar hans bilder på facebook såg jag för ca en veckor sedan. Var det inte en chatt med henne han raderade också? Har G*ay likt Stefan varit på "utflykt"?

Aha!!!Kanske en lite hemlig romans bakom sambons rygg.
Han som själv blivit bedragen och därefter haft världens största offerkofta - men som den trångbröstade puritan han är helt lastat Lena för en gemensam otrohet, avsagt sig deras vänskap och nonchalerat henne.

Ja du Jerry, sicken dubbelmoral
Citera
2020-03-12, 00:30
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Han som själv blivit bedragen och därefter haft världens största offerkofta - men som den trångbröstade puritan han är helt lastat Lena för en gemensam otrohet, avsagt sig deras vänskap och nonchalerat henne.

Inget fan av J*ery efter sin radering under förhöret. Men dra inga stora växlar här, så behöver det absolut inte vara. Minns inte vad det stod om Mandy och det kan ju faktiskt vara någon annan Mandy som åsyftas, hade det med porr att göra? 14000 sidor gör en aningen snurrig i det hela..
Citera
2020-03-12, 00:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Herregud! Vilka vidriga monster! Jag känner till att vissa har hotat folk i tråden, men detta har jag aldrig sett. Fruktansvärt. Men i denna tråd förvånar snart inget.

Beklagar verkligen vad vissa har fått genomgå! Utgår från att detta är polisanmält?

#TeamÅsaHiding

Ja postaren polisanmälde, och loggade även ut för alltid.
Citera
2020-03-12, 00:33
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Enligt åklagaren har det hållits 700 förhör.
Alla finns inte med i FUP:et.
De kanske inte var relevanta för fallet.

Om du inte är en av dessa otrogna män och om du inte har information direkt från dem utan bara från andras skvaller så har du ingen aning om ifall de har varit otrogna mot sina fruar med LW eller inte.
Om du inte har direktkontakt med dem så kan du inte heller veta om de har förhörts eller inte.

... I förhör framkommer att ett av barnen kom hem till Lena och hittade henne i sin egen (barnets) säng där, med en man som hon aldrig sett förut.
En heter J*mm*, som hon haft på G med, en annan M*ts (kallad M*tt*n), en And*ers, även en kompis till SD var (tidigare i relationen med SD) på G, kallad J*ck* ... Men de blev osams (sistnämnda).
Flera arbetskamrater som även fungerade som väninnor har i förhör namngett dessa och fler.
Finns sms där LW själv skrivit.

I förhören med Hele*na och La*rs Åh*ström finns många
av älskarna uppräknade.
H och L kände LW både via kyrkan och GC.
Citera
2020-03-12, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Enligt åklagaren har det hållits 700 förhör.
Alla finns inte med i FUP:et.
De kanske inte var relevanta för fallet.

Om du inte är en av dessa otrogna män och om du inte har information direkt från dem utan bara från andras skvaller så har du ingen aning om ifall de har varit otrogna mot sina fruar med LW eller inte.
Om du inte har direktkontakt med dem så kan du inte heller veta om de har förhörts eller inte.

... I förhör framkommer att ett av barnen kom hem till Lena och hittade henne i sin egen (barnets) säng där, med en man som hon aldrig sett förut.
En heter J*mm*, som hon haft på G med, en annan M*ts (kallad M*tt*n), en And*ers, även en kompis till SD var (tidigare i relationen med SD) på G, kallad J*ck* ... Men de blev osams (sistnämnda).
Flera arbetskamrater som även fungerade som väninnor har i förhör namngett dessa och fler.
Finns sms där LW själv skrivit.

Bryr mig inte så mycket om hennes pojkvänner. Får ha haft hur många hon ville för mig. Däremot är det väldigt tråkigt att hon pga en skitstövel (mm) kom att må så extremt dåligt under de sista åren av sitt liv. Vilket ledde till hennes hemska trakasserier av SD och HD när SD behandlade henne illa. Hela triangeln var sjuk. De hade kunnat sätta stopp för stalkandet på annat sätt.
Citera
2020-03-12, 00:38
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ja postaren polisanmälde, och loggade även ut för alltid.

Jag har hört om dessa fall. Men att det var ett så vidrigt detaljerat hot, trodde jag ändå inte. Jag vet också folk som loggat ut för alltid i tråden av obehag och rädsla. Och något annat: Det verkar som det helt plötsligt blivit legitimt att hota eller planera att döda barn.

Och varje gång har det blivit turbulent när man nämnt vissa förkortningar av namn. SD, HD, JG och MH i synnerhet har varit förbjudna att nämna. Nå, nu är det rättegång för mord och där är SD åtalad. Och sen följer säkert mer, efter detta fall är avslutat.

Förhoppningsvis får LW upprättelse. Och skyldig/skyldiga får sitt straff.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-12, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smulrton82
Barnen har ”NOG” både hört Mamman ha sex med eller utan hörlurar under åren träffat många av mammans manliga vänner
Steffe älskade hennes barn och hon älskade hans barn
att tro att Lena sagt nopp till sex och följt med honom till kärleksplstsen för att sedan ta henne av daga SUCK allt för att försöka med alla metoder att få steffe som mördare
Det har även skrivits här hur barnen blivit inlåsta U*f sonen skolan ska ha anmält Le*a till socialen sant eller inte sant men det vittnar dom om som hade någon koppling till L*na så ljud har ”nog” barnen hört barnen har inte varit 12 år hela tiden
smulrton82 tycks veta en hel del eller så är hon Theta "programmerad" (synsk)
Citera
2020-03-12, 00:43
Medlem
Philomenas avatar
Citat:

Nu åker väl foliehatten på för femtielfte gången idag på undertecknad men jag tänkte nästan först, vem sjutton heter Mandy på riktigt? Och började sedan tänka att Mandy var JGs perukklädda alter ego som kvinna när han umgicks med SD... Vet inte varför jag fick sådana kopplingar av namnet Mandy. Det kändes liksom inte som ett riktigt namn av en kvinna i deras ålder utan mer som ett slags burleskt artistnamn, lite glammigt dragqueen-aktigt. Men som sagt, jag gissar att det är att låta fantasin skena iväg för långt? Det har ju varit en del i tråden idag som pekat på att JG och SD skulle haft en kärleksrelation vilket skulle förklara JGs raderande av konversation samt självutplånande vilja att göra allt för SD. Men att han skulle ha en slags alter ego-persona vid namn Mandy?
Citera
2020-03-12, 00:44
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Skulle inte förvåna mig alls om ni åklagarbiträden "hotar" er själva i brist på sakliga argument.

Nu blir jag tamejfan förbannad på riktigt!
Påstår du att jag ljuger??
Att jag sitter och skriver ihop hotpm till mej själv??
Brukar jag lägga ut hot-pm , eller ens vanliga pm tråden? Du är tamejfan bara för mycket.

Sakliga argument???
Det är flera skribenter som in absurdum försökt få dej att ta till dej fakta från FUP utan att det går in. Dagen efter tjatar du om exakt samma sak.

Hellre gnäller och ältar du om och om och om igen om Ulla Gustavsson. Att du hyser grav bitterhet mot alla kvinnliga rådmän har inte undgått någon.
Citera
2020-03-12, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Jag har undrat över vattenspridaren som verkar viktig, vem som som har satt på den och när. Jag har gissat från FUP:en att det handlat om att ÅK vill göra troligt att SD klätt av sig på gräsmattan för att inte lämna blodspår inomhus och sedan vattnat rejält. Men nu verkar det handla om var vattenspridaren finns idag och varför Stefan frågat grannar efter en vattenspridare någon vecka efter mordet.
En vattenspridare har också rör, inte särskilt tunga men diametern kan kanske stämma med Lenas skador. Vill Hiding antyda något om mordvapen eller handlar det om få bort blodspår?

Ett troligt mordvapen är precis vad åklagaren behöver.

Kollade teknikerna aldrig gräsmattan då i maj?
Citera
2020-03-12, 00:53
Medlem
HD som syns i skogen den 15:e ("letar burkar") syns ju sen gå in i SDs trädgård. Har hon gömt mordvapnet först ("Jag har gjort allt utom Janis myst")och går därefter in i trädgården för att se hur gräsmatten ser ut... Kanske vattna lite mer...
Citera
2020-03-12, 01:26
Medlem
Jag tror/tycker att SD verkar vara en riktigt toffelhjälte (den enda typ av hjälte han kommer att vara). Han är ingen ond mördare från början utan en ganska vilsen familjefar med ett stort ansvar och tung arbetsbörda. Han gör allt för HD i alla år och när hon är sjuk tar han hand om henne och barnen och låter henne slippa allt som har med hustru-/mammarollen att göra. Lite närhet och sex kan man fixa på annat håll. Han säger själv i ett av de första förhören att det är han som närmar sig LW. När HD börjar bli lite friskare blir han kluven... å ena sidan älskar han HD, å andra sidan har han det både roligt och skönt med LW. Länge försöker han behålla båda och spelar ut dom mot varandra - plötsligt har han hamnat som ett slagträ mellan två viljestarka kvinnor. Tråden är full av exempel på vad LW sagt och gjort så jag väljer att inte upprepa. Som exempel på HDs starka vilja kan vi läsa ett av förhören med henne:

HD: Men han kan säga ganska mycket vad han tycker och tänker men i slutänden så blir det nog oftast som jag vill i alla fall.
FLl: Är det nåt speciellt sammanhang du tänker då?
HD: Nej men jag tänker alltså om vi ska köpa nåt hemma eller när vi håller på och valt tapeter och såna där saker ehh, så även om han är av nån annan åsikt så hamnar vi ofta att det blir som jag vill.

När en besviken och förvirrad HD bestämmer sig för att flytta ur ur boet så står han och bockar och bugar och säger självklart, för om han bråkar med henne så vet han att det är kört. Han agerar som att "Vill du ha en älskare ett tag så är det okså okej, allt för att du ska må bra älskling". Hon väljer en man som har ratat LW - ett utmärkt sätt att positionera sig på (jag kan få det som inte du kan få).

Självförtroendet och livslusten hos HD stiger så nu vill hon stärka sin egen position inom geocashingen genom att aktivera sitt personliga konto som hon reggade föregående sommar och kopierar alla loggningar som finns på kontot hon har tillsammans med sin make. MEN, nu reagerar LW genom att ta bort de 17 loggar hon vet att HD inte själv har varit med på (eftersom LW har varit med) och meddelar att när hon har varit på dem själv så är hon välkommen att logga dem. HD loggar igen, och LW tar bort. Det blir ett ställningskrig mellan dessa två damer och de söker var och en rådgivning på annat håll. Den 13 maj är LW i Stadsparken vid en av sina casher och tar bort loggremsan där TeamDavidsson har loggat som FTF (first to find). Därutöver så har det tillsynes uppstått en konflikt kring en cash (Nordsjön) som SD har skrivit in LW på som loggad, trots att hon inte har varit där och det gillar hon inte. Den 14 maj, sista kvällen innan SD åker iväg på en två veckor lång semesterresan med hustrun, skickar LW en inbjudan till gottegrisen SD att äta kladdkaka med henne...

Strax efter klockan åtta kontaktar SD henne "haft bra dag". ..//.. och hon svarar "Sitter nu och loggar ikappför att vara nollad (förutom Nordsjön) när vi åker..."

40 minuter senare skickar LW en bild på en kaka "gjorde till dig och mig". "Om du törs smyga hit ikväll kan vi är. Tar lite med A nu. ❤

Inget svar...

Efter 20 minuter skriver han "Till Viken nu" tillsammans med en bild på platsdelning från Varbergagatan och hon replikerar "Oj, sent"

1 timme och 45 minuter senare (22.55) undrar hon om han har kommit hem. Hon skriver "fixar lite inför Arons födelsedag i morg N. Hoppas det tar mintre än en timme. .. Hemma nu?"
Han svarar efter 5 minuter (23.00) "kom precis. Svarar på jobbmail. Har lite måsten".

Med andra ord: 3 timmar efter hennes inbjudan får hon veta att han inte kommer. Det är väl ganska troligt att hon blir besviken, kanske arg? Det tar tio sekunder för henne att skicka en bild på den borttagna pappersloggen (jag undrar om hon även tog bort på geocach.com samtidigt och om hon även tog bort SD eftersom hela TeamDavidsson är borttagna från lappen).

Det går en timme och SD svarar: "Fint. Blir för sent. Avslutar strax" (och under denna timme så vet vi nu att LW blev kallblodigt ihjälslagen av någon med 17 slag mot huvudet på en plats för hennes egen cash "Home, Soft Home")

Ytterligare 30 minuter senare: "Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i morrn".

Jag tror inte han dödade LW som en följd av ett hot om avslöjande, utan för att LW började bli en pain in the ass för dem båda. Han satt i en rävsax och kände sig tvungen att lösa problemet för HD - allt för kärleken. Kanske blev hon förskräckt till att börja med när hon inser vad han har gjort "Oj" säger hon när hon får veta att LW är borta. Kanske ger det också skuldkänslor och hon försöker skydda sig själv genom att skydda honom. Det är inte säker att hon har anstiftat mordet i juridisk mening men hon har kanske sagt till honom att "nu får du fixa det här". Och det gjorde han.

8 juni släpps SD ur häktet då tingsrätten inte går med på häktning längre.
10 juni, mindre än en månad efter LWs död, loggar HD 17 stycken av Lenas casher igen.

Är det fler än jag som reagerar på siffran 17? Ett slag för varje logg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in