2020-03-12, 09:14
Medlem
santos_devilles avatar
Fan om dom stänger gymmet 24/7, jag måste ju för fan få träna bort all corona ångest
Citera
2020-03-12, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
En fråga, varför stänger Danmark skolorna i två veckor? Tror dom att corona försvinner av sig själv efter två veckor eller?

Kommer ju snarare vara ÄNNU fler smittade då, vad fan är det för fel på folk.

Haha. Det lär ju förlängas.

För att Danmark vill stoppa spridningen till skillnad från AT.
Citera
2020-03-12, 09:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
Vet inte om det är absolut nödvändigt med hansprit men har förstått att alla apotekt nära mig har slut.

Hojta till via pm om var du bor så kan vi se om jag kan fixa nått. Men bestäm dig fort för jag går nu.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Tegnell har en hel stab med folk som är smartare och mer insatta än 95% här inne. Låt karln göra sitt jobb och sluta skrika som bortskämda snorungar. Hans jobb är svårt till skillnad från ditt.

Tegnell är en fullkomlig galning som agerat under all kritik genom hela den här historian än så länge.

Jag och ett antal andra har suttit i den här tråden och förutspått exakt det här i två månader nu, och jag är inte ens utbildad inom området. Däremot har man enkelt med lite egen forskning och logiskt tänkande länge kunnat se det här komma. Det har funnits fullt av läkare, virologer och andra experter som har analyserat och förutsett exakt det här sedan första gången man fick höra virusets r0 bland annat.

Tegnell däremot har inte gjort annat än att förminska allvaret ända in i det sista. Eftersom vi har en befolkning där majoriteten tyvärr fortfarande är får med hög tilltro till myndigheter så bär han ett stort ansvar till att vi nu har en väldigt hög andel smittade jämfört med andra länder, relativt till vår befolkning.

Jag är medveten om att man ej kunnat stoppa den här pandemin från första början, och det har jag också sagt om och om igen här. Vad man däremot hade kunnat göra var att sakta ned hastigheten på spridningen otroligt mycket effektivare än vad som har gjorts. På så vis hade vi i alla fall kunnat minska något på den explosion som snart kommer träffa vård och samhälle.

Sen ska man dock inte ge Tegnell hela skulden. Jag är övertygad om att han följer riktlinjer ovanifrån. Även det är naturligtvis vidrigt och korrupt av honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
En fråga, varför stänger Danmark skolorna i två veckor? Tror dom att corona försvinner av sig själv efter två veckor eller?

Kommer ju snarare vara ÄNNU fler smittade då, vad fan är det för fel på folk.

Tror dom börjar med två veckor för att se hur spridningen utvecklas. Fortsätter den stiga så lär dom antagligen fortsätta hålla skolor stängda.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Ingen som reagerade på vad överläkaren skrev om Coronaviruset, han målar upp en ganska mörk bild.

6 bilder.
https://imgur.com/a/pxLfh8o

Vilken överläkare? Anonym?
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Ja det gör det. Italien testar liksom Sverige bara folk med symptom, som kommit in till sjukvården . Det är ju en ganska rimligt gissning att man inte åker in till ett överbelagt sjukhus om man inte har mer problem än en vanlig förkylning eller influensa
Ingen vettig människa sätter väl sin fot på en sjukvårdsinrättning i dag om man inte är absolut tvungen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Ven ska ta hand om barnen när föräldrarna är sjuka och kanske döda?
Spöket laban?

Vad snackar du om? Jag svarade på hans kommentar om att låta barnen gå i plugget och sätta alla andra i karantän.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Jag läste att man uppskattar dödligheten för 80+ till 15%, men det är för båda könen. Men eftersom viruset av ngn anledning drabbar män mer så skulle jag uppskatta att dödligheten för män 80+ vara närmare 20%. Inte roligt att vara 80plussare man i dagens sverige, var femte som smittas lär kola vippen och bland 80% som överlever lär många drabbas av skadade lungor som de kommer få men av resten av sina liv.

Det har ALDRIG varit kul att vara 80+ i influensa tider. Därför 200+ dör i vanlig influensa varje år.
Citera
2020-03-12, 09:16
Medlem
Hoppas Danmark stänger Öresundsbron också. Det är ett bra folk. De förtjänar att klara sig.
Citera
Medlem
Sdhatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Läste just. Verkligen inte uppmuntrande. Slut på skola för barnen nu. Nu får de faktiskt ta i med hårdhandskarna.

Vi vet ju inte ens om han har Corona för det första, och om han har det finnes et säkert underliggande sjukdomar...
Corona är inget dödligt i sej, lite enkel flunsa bara.
Varför denna hysteri???
Citera
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Fan om dom stänger gymmet 24/7, jag måste ju för fan få träna bort all corona ångest

Ring och fråga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in