Citat:
Ursprungligen postat av
Vedträ
Tegnell har en hel stab med folk som är smartare och mer insatta än 95% här inne. Låt karln göra sitt jobb och sluta skrika som bortskämda snorungar. Hans jobb är svårt till skillnad från ditt.
Tegnell är en fullkomlig galning som agerat under all kritik genom hela den här historian än så länge.
Jag och ett antal andra har suttit i den här tråden och förutspått exakt det här i två månader nu, och jag är inte ens utbildad inom området. Däremot har man enkelt med lite egen forskning och logiskt tänkande länge kunnat se det här komma. Det har funnits fullt av läkare, virologer och andra experter som har analyserat och förutsett exakt det här sedan första gången man fick höra virusets r0 bland annat.
Tegnell däremot har inte gjort annat än att förminska allvaret ända in i det sista. Eftersom vi har en befolkning där majoriteten tyvärr fortfarande är får med hög tilltro till myndigheter så bär han ett stort ansvar till att vi nu har en väldigt hög andel smittade jämfört med andra länder, relativt till vår befolkning.
Jag är medveten om att man ej kunnat stoppa den här pandemin från första början, och det har jag också sagt om och om igen här. Vad man däremot hade kunnat göra var att sakta ned hastigheten på spridningen otroligt mycket effektivare än vad som har gjorts. På så vis hade vi i alla fall kunnat minska något på den explosion som snart kommer träffa vård och samhälle.
Sen ska man dock inte ge Tegnell hela skulden. Jag är övertygad om att han följer riktlinjer ovanifrån. Även det är naturligtvis vidrigt och korrupt av honom.