Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Det kan handla om omognad eller oviljan att se sanningen i vitögat.
Är man exempelvis canceröverlevare är det inte så roligt att tänka att man överlevde cancern - men troligtvis stryker med pga Corona.. Och samtidigt säger ex. Melker att 70% av tyskarna kommer att bli smittade. Och i finsk tv- säger virus-experten att absolut ingenting talar emot att minst 50% av finnarna kommer att bli smittade.
Och att smittan kommer att stoppas när tillräckligt många i vårt samhälle redan har genomlidit sjukdomen. Men att det inte finns något vi kan göra åt - förutom att bromsa lite..
Det är för hårt för att ta in. Då tar man sig ett glas och skålar istället och låtsas som om detta vore en vanlig influensa..
De som förnekar detta i tråden är många gånger även dryga och ohövliga även samt ändrar retorik allt eftersom bara för att alltid få sista ordet.
Det är tråkiga människor. Misantropiska och ensamma människor som säger "Jag är ung och frisk" eller "Det är internet och hysterin som är problemet" Eller någonting i stil med "Det är naturens gång".
Har sett alla varianter sedan ett par veckor tillbaka och det är lika tråkigt varje gång.
Noll Empati.
Jag hoppas att detta löser sig, men jag ser även vart detta riskerar att ta vägen.
Det behöver man inte ha en doktorshatt för.
Ta hand om dig!