2020-03-12, 08:56
Bannlyst
Svensk sjukvård verkar fungera bra!

” Sara och hennes man blev så förkylda att de tvingades söka hjälp.

Nu har maken vårdats på Södersjukhuset i fyra dagar för att sedan i måndags ligga nedsövd i respirator på Karolinska.

– Sen han flyttades till Huddinge så har jag inte fått veta något mer. Ingen har sagt hur han mår eller någonting, säger Sara till Aftonbladet.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vdXOl/saras-man-nedsovd-i-respirator-efter-covid-19

#detärkört
Citera
2020-03-12, 08:57
Medlem
coronakontots avatar
SVT: MSB redo med modulhus för virustestning
Citat:
Ett modulhus som kan användas för virustestning kan stå klart på fyra timmar. Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) är redo att slå upp 30 stycken vid behov.
Än så länge har Socialstyrelsen inte inkommit med en formell beställning. Skulle antalet smittade öka kraftigt kan dock läget ändras.
Är det nåt fel på tälten som används idag eller vad är tanken med detta?
Citera
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frugan87
I januari när tråden skapades så började vissa att förbereda sig, de såg vart detta skulle leda oss..
Vi var idioter och foliehattar och jävlar i mig vad skit vi fick äta. Speciellt en här inne som jag störde mig så in i helvete på. Skällsord och förnekande deluxe på honom 😂
Jag köpte på mig mat, har förberett detta noga sedan i januari, så att jag och min familj kan låsa dörren och klara oss inlåsta i ett par tre månader.

Märker ni hur tråden har ändrat karaktär?
Vart är alla idioter som kallade oss "foliehattar" idioter?
Jag hade så gärna önskat att jag hade foliehattat mig i onödan. Jag önskar så att jag skulle haft fel... Fan.

Så är det... jag blev iofs utskrattad när jag vaccinerade mig mot svininfluensa också

Bättre att ta det säkra före det osäkra
Citera
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Goda nyheter. Smittan har passerat sin kulmen i Kinas hubeiprovins där allt började och är nu nere på enstaka nyrapporterade fall per dag enligt Reuters.
Guldkanten hittar du i Singapore Hong Kong och Taiwan som toppar bonus listan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Sats tar sitt ansvar i Norge.

Källa: Expressenes liverapportering
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/fem-smittade-pa-intensiven-i-halland/

Återstår att se om det sker i Sverige också till slut. På Sats svenska hemsida har de inte uppdaterat texten än gällande corona, står "Updates will come" i skrivande stund.
https://www.sats.se/info/corona/

De stänger även i Sverige enligt expressen.
Citera
2020-03-12, 08:58
Medlem
Vedträs avatar
Tegnell har en hel stab med folk som är smartare och mer insatta än 95% här inne. Låt karln göra sitt jobb och sluta skrika som bortskämda snorungar. Hans jobb är svårt till skillnad från ditt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Om det är ploblem med försörjning av sjukvårdsutrustning kan staten snabbt ändra på det genom att se till att tillverkning startas.

Har släkt som jobbar på sjukhus och personalen har inte tillräckligt med skydd för att kunna hantera enklare fall, så lyckat de kommer raseras och det kommer gå fortare och fortare nu än någonsin.

Sverige har 500 fall nu, kolla hur det gick för Italien när de hade 500 fall, de hade över 12000 fall efter 2 veckor, vart tror du Sverige är om 2 veckor?
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Nu har jämlikhetstänkandet gått för långt. Tegnell tycker att det är ojämlikt att Spotifyanställda ska jobba hemma då det finns folk som inte kan det. Nu har han uppenbarligen problem med tänkandet. Om Spotify-anställda jobbar hemma då finns det färre virusspridare och potentiella smittade i samhället. Men Tegnell vill att viruset ska spridas jämlikt.

Hmmm. En stor grupp medellklassskattebetalare som varit till Italien är nu sjuka. Hur jämlikt är det? Nej, hindrande av virusspridning får inte sinkas av jämlikhet, jämställdhet mellan könen, värdegrunder och annat strunt. Om de företag som kan låta sina anställda jobba hemma då minskar man spridningen redan där. Om deras anställda håller sig friska och jobbar, fortsätter de att leverera skatt, tjänster och även hålla beredskapen uppe i Sverige.

Skärpning Tegnell.

https://twitter.com/hanifbali/status/1237858212759523331

Jo det är illa. Extremt illa. Det är ju bara bra att vissa företag kan ta till detta. Det minskar det överhängande trycket. Det är bra! Men Bagdad Bob har alltså invändningar mot även det.

Det gick att förstå deras taktik till en början. Inte skapa panik. Men det är kanske dags att ändra den inställningen.
Senast redigerad av Zaedrews 2020-03-12 kl. 09:00.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frugan87
I januari när tråden skapades så började vissa att förbereda sig, de såg vart detta skulle leda oss..
Vi var idioter och foliehattar och jävlar i mig vad skit vi fick äta. Speciellt en här inne som jag störde mig så in i helvete på. Skällsord och förnekande deluxe på honom 😂
Jag köpte på mig mat, har förberett detta noga sedan i januari, så att jag och min familj kan låsa dörren och klara oss inlåsta i ett par tre månader.

Märker ni hur tråden har ändrat karaktär?
Vart är alla idioter som kallade oss "foliehattar" idioter?
Jag hade så gärna önskat att jag hade foliehattat mig i onödan. Jag önskar så att jag skulle haft fel... Fan.

Haha.

Jag var en av dom som hoppade in här och frågade vad fan som försiggår och att det här snart kommer blåsa över. Jag fick rejäla utskällningar för det och jag ber så mkt om ursäkt. Det var en välförtjänt hurring. Ni får väl vara glada att ni var snabbast i klassen och nu är mest förberedda

Påtal om förberedd. Jag måste fan iväg till apoteket nu och köpa handsprit..
Citera
2020-03-12, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
De stänger även i Sverige enligt expressen.

Nordic Wellness har inte ens nämnt det på sin hemsida, endast "PROTEINRIKA FRUKOSTRECEPT FÖR DIG SOM TRÄNAR" från 8 mars.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Jag förbryllas också av handlingsförlamningen hos FHM. Man får se till att göra det man kan personligen nu, dels för att undvika att bli smittad själv, men också att man ser till att inte smitta andra om man själv skulle bli sjuk.
Hur kan du föbryllas av det? Denna anda av handlingsförlamning och naiv godtrogenhet genomsyrarar ju hela samhället och har så gjort i åratal. Allt från aningslös asyl/migrationspolitik till krisförberedelser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Om det är ploblem med försörjning av sjukvårdsutrustning kan staten snabbt ändra på det genom att se till att tillverkning startas.

Nu meddelades ju på presskonferenserän igår att inga sådana planer finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in