Citat:
Ursprungligen postat av
Soltorkadetomater
Vill egentligen inte vara den som säger detta men det här kommer ingen vara immun mot. :/ det är ett såkallat novelt virus.. zoologiskt som hoppat från djur till människa så absolut ingen har haft detta innan och ingen har immunitet alls.
Detta är inte influensan alla. Det är skillnad på virus som tex herpesvirus och hiv virus. Bägge är illa nog men ändå väldigt olika!
Samma med Corona viruset.
Som du säger har du bra immunförsvar vanligtvis behöver du nog inte oroa dig men ibland finns det undantag. Även yngre under 20 år dör redan!
Ja. Herpes kan lägga sig helt i vila medan Hiv bryter ner kroppen och fungerar hyfsat lika och större delen av befolkningen bär inte heller på hivviruset. Som jag skrev till någon annan, väntar jag själv mer på svar gällande cellprover och att få undersöka spridning och tillväxt av myomer. Jag bryr mig minst om influensan personligen utan tycker mer att ignorans inte ska döda riskgrupperna. Däremot hoppas jag då många självupptagna medelålders människor som möjligt tvingas sätta dem själva i karantän pga viruset som straff för deras sviniga beteende på allmänna platser när det "bara är vanliga virus och bakterier" som de medvetet sprider till de svagaste.
Tror inte folk inser att det finns överallt i luften och på våra gemensamma utrymmen. Att sedan ett nytt virus kommer, skrämmer del som annars aldrig bryr sig. So what? Ser det nästan som ett straff. Folk borde bry sig annars också. Inte bara när det gäller dem själva. Vi ska alla dö, onödigt att korta ner andras liv däremot.