Citat:
Ursprungligen postat av
coronakontot
Jag menar att vi har koll på läget med grannen. Det är inte luftburet så som du beskriver det.
Du bör nog läsa mina inlägg om du tror att jag inte är bekymrad. Jag har skrivit till dig tidigare men du är så jävla upptagen av din egen skräck att du antingen glömt det eller inte bryr dig om att notera vem du diskuterar med.
Jo, jag blandade ihop lite, men det är för att så många hoppade på mig här. Jag vet att du skrev med din granne.
Hur menar du att ni har koll på läget? Jag vill inte verka otrevligt, men du har ju ingen aning. Du baserar din teori om att det inte är luftburet eftersom din granne inte smittat dig? Jag har svarat på alla citat i denna tråd och du har inte gett mig ett svar med citat hur du bor, om det är i en lägenhet.
Anledningen till att du inte är sjuk av din coronasmittade granne, även i lägenhet, är antingen att du har haft tur och lyckats undvika honom tillräckligt bra, eller att du varit i ytor där han var LÅNGT efter att han varit där. Viruset cirkulerar i luften men inte i all evighet trots allt. ELLER så kan du faktiskt vara smittad, inkubationstiden kan ju vara upp till en månad.