2020-03-12, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Det är kört. Du kommer att dö. Köp toalettpapper (storpack) på Lidl innan de tar slut.

Är man så tuff som dig så anvämder man väl inte "toapapper" Ser dig redan använda det extra mjuka så du inte får sår i ditt känsliga anus.
Citera
2020-03-12, 00:49
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Det beror på hur sjuk du blir.
Men som en förkylning då?, är man smittfri när man inte längre har symptom? Dag 1 utan symptom - återgå till ditt vanliga liv och rutiner?
Citera
2020-03-12, 00:50
Medlem
mUdajs avatar
Frågar igen då, egenföretagare, ingen inkomstförsäkring, sjukpenning? Har jag sånt? // Ung och dum
Citera
2020-03-12, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilarosa
Dessa länder införde även restriktioner av folksamlingar inklusive skolor, lokaltrafik osv, karantän av alla inresande, stopp av flyg från kina som var riskzon vid den tidpunkten. Ingen åkte till jobbet med symtom och sa "det är ju bara en förkylning". Alla bar mask.

Precis !!
Citera
2020-03-12, 00:51
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Det är helt uppenbart att du är någon form av propaganda konto.

Det hör med testkit är ju intressant.

Det finns inga jävla testkit. Det är rent nonsens som blivit någon sorts vedertagen sanning.

Man testar via näsan, precis på samma sätt som man tar ett helt vanligt jävla halsprov, och kör sedan en helt vanlig analys. Ingenting annat, absolut ingenting.

How i know? Jag har själv testats 13 ggr nu. Herregud.

Du får alltså följa med in i labbet när de tillsätter reaktor för att blotta ssRNAt? Snacka inte goja din mytoman.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Detta är dock helt ointressant, efterssom patienterna på båten hade tillgång till utmärkta sjukvårdsinsatser ifrån dag 1.

Det kommer vi inte ha här i Sverige, tvärtom så kommer basdödligheten helt utan sjukvård gälla för de allra flesta, och den ligger på 20%

Jag finner det intressant av just den anledningen. Siffrorna kan nämligen ses som det golv som gäller vid stor spridning under bästa möjliga förutsättningar.

Så även om sjukvården skulle klara en stor spridning riskerar den ändå att ta kål på nästan ett par tusen individer under 50.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Ingen vill tro på ett hemskt scenario, för det är läskigt. Eftersom alla vill att viruset ska "ta slut" så övertygar de sig själv att det kommer göra det, genom att kolla på tidigare virusar och lyssna på "experter" som lugnar folk för att inte skapa kaos i samhället.

Men det är inte så långt ifrån det jag säger. Viruset ökar sjukt mycket och det finns ingen minskning i sikte. Det finns fortfarande ingen fakta om viruset effekter efter att man blir "frisk" och vaccin kan ta flera år.

Allt står och faller på om vi blir immuna eller inte. Blir vi det, ja, då kan detta ordna sig framöver. Blir vi inte det, då kan det vara kört. Det är läskigt men är det kört kan det gå fort.

Men kika på tidigare liknande virus och se vad som hände. Nu är vi fler än någonsin på jorden, trots tidigare virusutbrott. Folk kommer smittas. Folk kommer dö. Det är tyvärr helt naturligt.
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Är man så tuff som dig så anvämder man väl inte "toapapper" Ser dig redan använda det extra mjuka så du inte får sår i ditt känsliga anus.

Haha. Den var rätt bra.
Citera
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Folket är nog inte så rädda för corona viruset för sig själva, utan för sina föräldrar & mor o far föräldrar.

Varför det? En har dött i Sverige av corona. Medan många äldre dör varje dag av mycket annat.
Coronapanik - Fake news?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coronakontot
Jag menar att vi har koll på läget med grannen. Det är inte luftburet så som du beskriver det.

Du bör nog läsa mina inlägg om du tror att jag inte är bekymrad. Jag har skrivit till dig tidigare men du är så jävla upptagen av din egen skräck att du antingen glömt det eller inte bryr dig om att notera vem du diskuterar med.

Jo, jag blandade ihop lite, men det är för att så många hoppade på mig här. Jag vet att du skrev med din granne.

Hur menar du att ni har koll på läget? Jag vill inte verka otrevligt, men du har ju ingen aning. Du baserar din teori om att det inte är luftburet eftersom din granne inte smittat dig? Jag har svarat på alla citat i denna tråd och du har inte gett mig ett svar med citat hur du bor, om det är i en lägenhet.

Anledningen till att du inte är sjuk av din coronasmittade granne, även i lägenhet, är antingen att du har haft tur och lyckats undvika honom tillräckligt bra, eller att du varit i ytor där han var LÅNGT efter att han varit där. Viruset cirkulerar i luften men inte i all evighet trots allt. ELLER så kan du faktiskt vara smittad, inkubationstiden kan ju vara upp till en månad.
Citera
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan07
Hittade artikeln på ett annat ställe:

http://weekly.chinacdc.cn/en/article/id/e53946e2-c6c4-41e9-9
a9b-fea8db1a8f51
(Rökare skulle det ha stått ett frågetecken efter i mitt inlägg du kommenterade, ( då fetma högt blodtryck rökning är vanlig kombo i Kina.)

Hur lyckades du bryta sönder länken sådär? Suck, ge oss en fungerande länk, tack.
Citera
2020-03-12, 00:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Det finns EN ENDA person i Sverige som haft viruset och blivit frisk, tror inte hon hänger på Flashback.

Dem andra 499 personerna som är smittade i Sverige kanske inte är inne och läser JUST DEN HÄR tråden på Flashback heller.
Dessutom kanske dem inte är så intresserade att outa sig på Flashback.

Hur vet du det, har du koll på mörkertalet, påstås ju finnas tusentals smittade som vi inte känner till, någon bör ju ha blivit frisk.

Ja just det, inkubationstiden på 28 dagar, sedan 2 veckor innan man dör eller överlever, så har någon blivit frisk så blev hen det om en månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in