2020-03-12, 00:43
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
*El Salvador sätter landet i karantän. Förbjuder folk att resa in i landet. De har...0...smittade

De vet att de omöjligt kan hantera ett utbrott. Många liknande shithole countries som gjort liknande.
Citera
Medlem
Jofs avatar
Varför? Panik för det. Större chans att bli skjuten av en somalier. Bli överkörd. Få cancer. Eller bara rakt av dö.
Citera
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Hur kan alla andningsmasker va slut överallt? Har man verkligen ingen kontroll på hur många en person köper? Man borde ju förfan införa ett maxtak på hur många man kan köpa. Jag tror ju inte det är så pass många som har köpt utan de är väl något äckligt as som köpt sig på en jävla massa och försöker göra pengar på de här, även handspriten är slut i alla affärer, apotek jag har varit på här i en medelstor Svensk stad. Sett ett flertal annonser på facebook,blocket, tradera osv där dom säljer både andningsmasker och handsprit, borde vara straffbart.

Vad ska du med handsprit till? Tvål hjälper mycket bättre mot virus än handsprit.
Citera
2020-03-12, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GRG-M86
Hur stort är mörkertalet egentligen när det gäller smittade här i Sverige? Är det rimligt att anta att det för tillfället kanske finns upp mot 20-30000 personer som befinner sig i olika stadium av infektionen just nu?

Nej det är nog inte rimligt. Man bör ha sett fler bekräftade dödsfall om så vore fallet.
Citera
2020-03-12, 00:45
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Jag har med egna ögon sett två ställen i Sthlm som slagit igen verksamheten och det för några dagar sen. En hjälporganisation och en sushirestaurang - fler lär följa

Haha, beställa sushi från en asiat som står och plockar ihop ens mat kan nog inte vara den hetaste mattrenden just nu?
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mUdaj
Någon som vet hur det ser ut med inkomstbortfall för enskild näringsidkare helt utan försäkringar på de hållet om man skulle bli sjuk? Antar att det är 0, men vad vet jag.

Det är kört. Du kommer att dö. Köp toalettpapper (storpack) på Lidl innan de tar slut.
Citera
Medlem
Citat:
*El Salvador sätter landet i karantän. Förbjuder folk att resa in i landet. De har...0...smittade

Bra land, har vart där och fan va gott det va,visar framfötterna (ja vet jag vet)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
En på 500 är inte så lite. Hur många är unga i Sverige? Blir ganska många som stupar om det är en på 500 om majoriteten av landet smittas.

Om du hade någon aning kring statistik och dödsfall så hade du förstått att 1 på 500 är en obefintligt liten del, dessutom är det säkerligen så att de som har strukit med vid den åldern har haft bakomliggande sjukdomar.

Var tredje person bilolycka med dödsfall ligger en man mellan 18-24 år bakom, det blir drygt 100 dödsfall årligen bara för män mellan 18 till 24 år. Jämför det med risken för att gå bort i Corona för en under 30 år.

98.6% av alla män blir 30 år eller äldre, risken för att dö av Corona-viruset för en under 30 år är alltså mindre än risken för en människa att dö av andra orsaker innan 30 år. Du är helt jävla dum i huvudet som varken förstår dig på statistik eller normal vettighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro
Extrapolerar man dödstalen för de olika åldersgrupperna hos Diamond Princess och Sydkorea samt justerar efter svensk befolkningspyramid landar vi just nu på 0.89% dödlighet.

Vid spridning till 60% av befolkningen, en siffra som ständigt återkommer bland virologer och politiker som ett skräckscenario får vi följande antal döda i landet (notera alltså att dödsrisken är för hela befolkningen och inte för de smittade):

30-39 år*: 980 st. 1 på 1400 dör.
40-49 år*: 700 st. 1 på 1850.
50-59 år: 3050 st. 1 på 425.
60-69 år: 8190 st. 1 på 135.
70-79 år: 22350 st. 1 på 44.
+80 år: 19890 st. 1 på 27.
Totalt 55000.

*Åldersgrupperna 30-39, 40-49 har enorm felmarginal då det bygger på endast två dödsfall i Sydkorea.
Vi får anta att alla på Diamond Princess fått god vård. Så kommer inte ske i Sverige så dödstalen kommer tyvärr vara mycket högre. Detta bekommer dock inte autistkommunistpsykopaten Tegnell som nog anser att vi svenskar i rättvisans namn ska lida lite eftersom så många i fattiga länder drabbas av sjukdommar vi klarar oss undan. Om detta tillhör folkhälsomyndighetens kärnuppdrag, alltså att sjukdom ska distribueras rättvist, vet jag ej men skulle ej bli förvånad om det finns skrivet i något värdegrundsdokument.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Men nu är du ute och cyklar i ett mycket märkligt hypotetsikt framtidsscenario. Du är inte ens med oss här år 2020 eller ens 2022.

Ingen vill tro på ett hemskt scenario, för det är läskigt. Eftersom alla vill att viruset ska "ta slut" så övertygar de sig själv att det kommer göra det, genom att kolla på tidigare virusar och lyssna på "experter" som lugnar folk för att inte skapa kaos i samhället.

Men det är inte så långt ifrån det jag säger. Viruset ökar sjukt mycket och det finns ingen minskning i sikte. Det finns fortfarande ingen fakta om viruset effekter efter att man blir "frisk" och vaccin kan ta flera år.

Allt står och faller på om vi blir immuna eller inte. Blir vi det, ja, då kan detta ordna sig framöver. Blir vi inte det, då kan det vara kört. Det är läskigt men är det kört kan det gå fort.
Citera
Medlem
mUdajs avatar
Citat:
Det är kört. Du kommer att dö. Köp toalettpapper (storpack) på Lidl innan de tar slut.

På vilket sett är detta relevant till min fråga? Har fortfarande lokal med mera att betala för om jag blir sjuk och undrar hur de ska gå till, dum som man är.
Citera
2020-03-12, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Enligt uppgift är testkitten i princip slut och används väldigt sparsamt. Räkna inte med att rapporterade siffror om smittade på något vis kan användas för att säga hur många som verkligen är smittade.

Det är helt uppenbart att du är någon form av propaganda konto.

Det hör med testkit är ju intressant.

Det finns inga jävla testkit. Det är rent nonsens som blivit någon sorts vedertagen sanning.

Man testar via näsan, precis på samma sätt som man tar ett helt vanligt jävla halsprov, och kör sedan en helt vanlig analys. Ingenting annat, absolut ingenting.

How i know? Jag har själv testats 13 ggr nu. Herregud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in