2020-03-11, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Angela Merkel gick ut med att över hälften av tyskarna skulle få viruset så tror inte det hjälper med siffran 0.8%. Är en stor del av mänskligheten såvida det inte är bara tyskar som får den smällen.

Fast kollade man på sydkore antalet döda 60 i förhållande till antalet tillfrisknsnde på 320 så var det inte liks imponerande dödsstatistik
Citera
2020-03-11, 23:34
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Det gör det ju svårt at tolka resultaten. Vad ska man tro på?

Att viruset inte är så trevligt men att man inte kan förlita sig på de olika siffrorna som florerar. Att tro på siffrorna som säger 20% dödlighet och agera därefter är nog inte det smartaste. Vanlig hygien kommer man långt med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du är galen och förmodligen en fara för dig själv. Långt mycket farligare än covid-19. Tror faktiskt att det vore din räddning om du blev smittad.

Men de var med säkerhet inte »fullt friska«, lika lite som de unga fotbollsspelare och orienterare på elitnivå var när de plötsligt dog.

Du försöker hela tiden presentera sannolikhet som fakta. Man kan inte lita på odds och chanser när det finns så mycket undantag. Folk blir träffade av blixten trots att det är komiskt liten chans att det händer.

Vi vet inte exakt hur friska de är, men enligt det vi vet har de inga tidigare sjukdomar.
Citera
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Så barnen bestämmer alltså själva. ?

Du vet att man kan hålla lektioner och undervisning överlag på nätet va ?

För att barnen blir hemma betyder inte det att dom ska vara ute och leka med sin bff på dagarna.

Sen är det väl föräldrarnas ansvar att bestämma över sin egen avkomma, vad denne ska och inte ska göra och på vilka tider

Jag funderar på att ta ungarna ur skolan.
Det kommer eskalera totalt innom närmaste dagarna och beviset på dårskapen som styr kommer fram.
Som du skriver, dom kan ha lektioner lver nätet idag.
Alla ungar har skoldatorer....
Senast redigerad av Deagle66 2020-03-11 kl. 23:37.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saija
Fan jag mår skit av det här? Finns det inga positiva nyheter alls? Ska iaf isolera mig fram till måndag och se hur läget ser ut då. Jag var på universitet idag inte omöjligt att jag har corona.

Nästan 70 000 pers har blivit friska. 80% som blir smittade behöver inte ens sjukhusvård.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Smittad av läkare vore ej kul.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RRpagA/lakaren-olle-63-smittad-av-corona--tjatade-till-sig-test

Enligt Tegnell ska man gå till jobbet ändå..
Citera
2020-03-11, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Detta är bara ett virus som skapar förkylningssymtom, jag ligger själv sjuk i corona, skulle du lämna mammas källare och råka få detta virus så kommer du få lite feber och hosta sen är det över. Varför måla upp detta som nån jävla pestepidemi från 1600 talet, Tänk om media rapporterade och sajter på internet räknade varenda fall av förkylning eller säsongsinfluensa och dödssiffror på det....då skulle du bli mörkrädd på riktigt.

Jag är ledsen, vill inte skrämma upp dig, men du vet inte vad som kommer hända. Du mår bra nu, men om en vecka kan du ligga i en respirator. Jag hoppas och ber för att alla sjuka blir friska, men ropa inte hej än.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinPower
Finns det någon information gällande vilka områden i skåne som har drabbats? Hade gärna viljat veta om det är något fall konstaterat ifrån Trelleborg..

Kolla i lokalpressen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Intressant att se denna live från Fontana di Trevi https://www.skylinewebcams.com/en/webcam/italia/lazio/roma/fontana-di-trevi.html

En polisbil står parkerad och poliser rusar fram och kört bort alla som stannar för att fota.

Och så här ser det ut i normala fall: https://imgur.com/a/dXEtNZ8

Anita Ekberg sitter nog och ler i sin himmel nu.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Och du blir inte av med mig oavsett hur du än försöker med ovan "vetenskapliga argument".
Har förstått din roll här så är fullt medveten att du kommer vara en av de sista här. På återskrivandes.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Den svenska sjukvården kommer att duka under.Visst kan man vinna några veckor, till extrema kostnader, men inte de år det tar att få fram ett vaccin. Svensk sjukvård är ju redan så nedgången, av skäl som kanske inga skall diskuteras här.

Vad kommer hända med samhället? Får vi infinna oss i att sjukhusen är överbelastade och gamlingar dör som aldrig förr?
Citera
2020-03-11, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Du försöker hela tiden presentera sannolikhet som fakta. Man kan inte lita på odds och chanser när det finns så mycket undantag. Folk blir träffade av blixten trots att det är komiskt liten chans att det händer.

Vi vet inte exakt hur friska de är, men enligt det vi vet har de inga tidigare sjukdomar.

Men går du och är hysteriskt livrädd för att bli påkörd av en bil eller att träffas av blixten? Osannolikt, men det kan ju hända! Så kan man ju inte leva. Allt är livsfarligt, du kan dö av att snubbla ner för trappan hemma om du har otur och eftersom du inte bryr dig om sannolikhet lär du väl vara paniskt livrädd för det också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in