2020-03-11, 23:11
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Fler kommer dö när vården kollapsar. Då borde 5-10% dö. Minst 5% för de är critical sjuka.

Vi måste även addera de indirekta dödsfallen. De som normalt skulle räddats med akuthjälp. Hjärtinfarkt, hjärnblödning, blindtarmsinflammation, bilolyckor etc.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coronakontot
Sydkorea, Hong Kong, Singapore (jag glömmer säkert nåt) är länder som vet hur man hanterar utbrott. De agerar omgående med resoluta åtgärder och inte minst så samarbetar hela befolkningen. Sydkorea har dessutom en enorm militär kapacitet eftersom de egentligen ligger i krig med Norra vilket gör att de kan mobilisera på nolltid. Det går inte att jämföra med Europeiska länder.

Fortfarande stprt nyhetsvärde att korea har 0.8% dödlighet. Är ju fan mig 3-4 ggrkmindre än den dödlighet som who gått ut med.

Börsen kommer ju stiga när det blir allmänn kännedom att dödligheten bara är 0.8%
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumblebeebee
3,4% till och med

Som sagt det är felvisande statistik. Inte konstigt siffran är högre när så få tester görs. https://www.businessinsider.com/south-korea-coronavirus-testing-death-rate-2020-3?r=US&IR=T
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Jag minns inte hysterin runt svininfluensan. Jag vaccinerade mig för att min arbetsgivare ville det. Men det är allt jag minns.

Vi har ju vetat länge att en pandemi kommer igen. Varför har vi inte satsat forskningsresurser på det? Det är väl sånt EU och WHO borde ägna sig åt.
Det är väl de det har gjort. Nu fick de ett som fungerade?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Jag menar Tyskland som är ett av de länder där antalet smittade ökar mest av i hela världen, ett Tyskland som totalt tappat kontrollen och som får in hundratals fall varje dag.

Mitt företag jobbar nära med många tyska företag, och vi pratar med dem dagligen. Det är total kaos, folk har panik och förbereder sig för att totalt stänga ner landet. Ledarna i Tyskland har inte samma panik, men befolkningen har det.

Jag pratade med min vän i Tyskland på Facebook idag hans upplevelse var inte sådan. Lögn igen från psykfallet.
Citera
2020-03-11, 23:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg tror at du har rett i at det er vanskelig å få kjøpt testkits.

Men Kina hadde tydeligvis mye testkits og beskyttelsesutstyr m.m. på lager og har nok vært forutseende:
Jag har för mig att jag läst att Kina fick testkit o skyddsmaterial från andra länder i januari, så det de skickar nu är nog av detta lager.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Försent för vad?

Innan för många har smittats av viruset och innan för många dött. Innan samhället totalt kollapsar.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Når ble disse krematoriene produsert, og er det opplyst om hvorfor de ble produsert?

"Amid Mass Cremation Fears, China Delivers Another 40 Giant Incinerators to Wuhan"

http://www.shadolsonshow.com/2020/02/19/amid-mass-cremation-fears-china-delivers-another-40-giant-incinerators-to-wuhan/

"China orders cremation of coronavirus patients nearby"

https://www.chinadailyhk.com/article/119883
Citera
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrodynamik
Kan tänka mig att dessa föräldrar har bara gått omkring i skitit i alla andra, säkert män. Finns det något drygare folkslag än folk från Danderyd...
Tack!
Nä, det finns det knappt. Jo, det skulle vara Skånska,(inflyttande eller inhemska) 35-50 åriga män med hyr-Tessla i Vellinge/Limhamn.
Citera
2020-03-11, 23:13
Medlem
Skadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Eh nä? vadå "44% av dom avslutade fallen"? Det är massvis fler människor som tillfrisknat än som dött
Som jag sa till den andra, missade att lägga till Italien.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Nyckeln hade varit om sådana som du hade tagit detta med lite mer konsekvenstänk istället för att kasta skit här i sex veckor.

Och du blir inte av med mig oavsett hur du än försöker med ovan "vetenskapliga argument".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Corona har inte 3% dödlighet lol.

Dödligheten är högre för vissa grupper så som äldre personer och för folk som har andra åkommor som hjärt och kärlsjukdom, diabetes, lungsjukdomar m. m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in