2020-03-11, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
På den plats hon planerat en geocache. Ikädd fleecetröja och oömma lite stadigare skor. Efter att ha bjudit in SD. Hmm.

Han hade ju inte tid att komma och äta kladdkaka som hon bakat, pga "måste besvara jobbmail".
Undrar verkligen varför hennes ytterdörr lämnats på glänt kvällen då hon försvann ...
Enligt förhörda skulle hon aldrig göra så eftersom ena sonen sov på övervåningen.
Skulle aldrig lämnat honom så frivilligt!
Det skulle firas födelsedag dagen efter (15/5) ...
Hur kom hon ut ur huset med dörren lämnad öppen, med stadiga skor och fleecejacka,
utan att skrika högt?
Ingen tror ju att hon gick ut lugnt och frivilligt och lämnade dörren öppen.
Den hade kodlås (nyckel behövdes ej).
Citera
2020-03-11, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Mycket bra intiativ! Vi är många som ser fram emot en sån sammanställng!

#TeamÅsaHiding 💪🏻

Finns runt ett 15-20 tal detaljer som är riktigt besvärande för Hanna i förhören...
Jag har stolpat upp dom på kontoret och har dom inte hemma just nu.

* Hanna hatade Lena
* Hanna berättade för sin chef runt 07.30 att Lena var borta, men ingen hade berättat det för Hanna så tidigt på morgonen.. Hur i helvete kunda Hanna veta det.
* Hanna sa även till sin chef att hon önskade att "Lena var död"
* Hanna försvarar in i absurdum allt som Stefan har gjort
* Hanna känner ingen sorg alls över att Lena är död.
* Hanna ställde ultimatum till Stefan.
* Hanna blev nästan nykär i Stefan efter att Lena hade dött.
* Hanna städade bort så många bevis hon kunde hemma hos Stefan.
* Hanna ljuger om Lenas blödande vid sex, och Hannas lögn är exakt på pricken likadan som Stefans lögn om blödande. Dom är totalt synade.
* Hanna kan inte svara på många av frågorna, som hon egentligen med enkelhet borde kunna svara på.
* Till o med hennes närmaste misstänker Hanna som delaktig på nåt sätt.
* Godnatt älskling, Saknar dig älskling, längtar tills imorgon älskling... Säger man så till nån man skiljer sig ifrån och som varit otrogen i över 6 år.??
* Och mycket mycket mer.

Men bara för att nämna lite.

Hanna försvarar inte Stefan för att hon älskar honom och vill leva med honom.
Hanna försvarar Stefan till absurdum och med tydliga lögner endast för att skydda sig själv.
Ju större risk att Stefan åker för mord, desto större risk att även Hanna åker för anstiftan och skyddande.
Hanna är smart och gör allt hon kan för att skydda sig själv.

Tänk efter nu... Vem är vinnaren i detta.
Rivalen Lena är död och kommer aldrig att störa Hanna igen.
Hennes otrogna man får sitt straff för att han var otrogen, genom att hamna i fängelse för mord.
Vinnaren är Hanna, alla som sårade henne är borta. Stefan o Lena är båda borta.!
Hanna vann.

MEN.!!
"det finns inga kvarstående misstankar mot Hanna Davidsson".... för mord, Nä.!

Men risken är stor att det finns NYA misstankar mot Hanna Davidsson för anstiftan och skyddande. Det har inte Åsa förnekat.!

En sak i taget.
Hanna kommer få sitt straff.!!
Citera
2020-03-11, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Av det material som är offentligt kan jag inte se att de är förhörda.

LW hade ju en hel del "snabba affärer" ..som hon ev hade hoppats seriöst på
men som det inte blev något av med. Försök att göra sig av slutgiltigt med SD?
Potentiella pojkvänner drog kanske öronen åt sig när de anade ugglor i mossen
då det fanns konkurrent/er.
... Vidare så talade LW ju alltid väl om sin exmake och ångrade kanske (?) den skilsmässan?
Exmaken (UW) förefaller vara den enda riktigt vettiga personen i hennes liv (i mina ögon).
Senast redigerad av Moschata 2020-03-11 kl. 23:04.
Citera
2020-03-11, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Finns runt ett 15-20 tal detaljer som är riktigt besvärande för Hanna i förhören...
Jag har stolpat upp dom på kontoret och har dom inte hemma just nu.

* Hanna hatade Lena
* Hanna berättade för sin chef runt 07.30 att Lena var borta, men ingen hade berättat det för Hanna så tidigt på morgonen.. Hur i helvete kunda Hanna veta det.
* Hanna sa även till sin chef att hon önskade att "Lena var död"
* Hanna försvarar in i absurdum allt som Stefan har gjort
* Hanna känner ingen sorg alls över att Lena är död.
* Hanna ställde ultimatum till Stefan.
* Hanna blev nästan nykär i Stefan efter att Lena hade dött.
* Hanna städade bort så många bevis hon kunde hemma hos Stefan.
* Hanna ljuger om Lenas blödande vid sex, och Hannas lögn är exakt på pricken likadan som Stefans lögn om blödande. Dom är totalt synade.
* Hanna kan inte svara på många av frågorna, som hon egentligen med enkelhet borde kunna svara på.
* Till o med hennes närmaste misstänker Hanna som delaktig på nåt sätt.
* Godnatt älskling, Saknar dig älskling, längtar tills imorgon älskling... Säger man så till nån man skiljer sig ifrån och som varit otrogen i över 6 år.??
* Och mycket mycket mer.

Men bara för att nämna lite.

Hanna försvarar inte Stefan för att hon älskar honom och vill leva med honom.
Hanna försvarar Stefan till absurdum och med tydliga lögner endast för att skydda sig själv.
Ju större risk att Stefan åker för mord, desto större risk att även Hanna åker för anstiftan och skyddande.
Hanna är smart och gör allt hon kan för att skydda sig själv.

Tänk efter nu... Vem är vinnaren i detta.
Rivalen Lena är död och kommer aldrig att störa Hanna igen.
Hennes otrogna man får sitt straff för att han var otrogen, genom att hamna i fängelse för mord.
Vinnaren är Hanna, alla som sårade henne är borta. Stefan o Lena är båda borta.!
Hanna vann.

MEN.!!
"det finns inga kvarstående misstankar mot Hanna Davidsson".... för mord, Nä.!

Men risken är stor att det finns NYA misstankar mot Hanna Davidsson för anstiftan och skyddande. Det har inte Åsa förnekat.!

En sak i taget.
Hanna kommer få sitt straff.!!

Värt att läsa, är detta inlägg.
Citera
2020-03-11, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Blir det tydligt hur många gifta män LW verkligen ett förhållande med (som ej var enbart var vänskaplig) under alla år hon strulade med SD?

Kan det vara kvinnor inom geo och kyrkan som fick dessa misstankar efter att de fått reda på LW:s affär med SD? Som även haft svårt att lita på sina män när det kom en sprudlande LW i närheten?

Nej då, läs i förhören med vänner så får du klart för dig att LW verkligen hade en lång rad försök
till relationer med fler (gifta och ogifta) män ..
Antingen svårt att säga nej pga bekräftelsebehov...eller olika försök att göra slut med SD.
SD vann alltid.
Citera
2020-03-11, 23:20
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ok, har definitivt inte läst alla förhör. Men varför den nyfikenheten att logga in på en död persons konto? Jag vet inte hur denna logg används - chattar man privat där också?
Inte riktigt samma sak, men idag fick SD frågan om varför han skickat meddelanden till LW efter hennes död.

Nu tar åklagaren upp meddelanden som 45-åringen skickade till Lena efter hennes död.

– Jag vet inte varför, när jag tänkt på henne, saknat henne. Jag vet att det är någon skämtfilm på norska... Den skulle hon ha skrattat åt. Jag skickade den till henne. Det har jag väl gjort våren 2018
.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/na7MaL/dna-sparen-som-kan-falla-misstankte-45-aringen
Citera
2020-03-11, 23:21
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Aktbilaga 147 s 678 2019-12-09.

Här ställer FL en fråga till SD ang nicket citronblomma0 på fb.

FL I: Har du varit inne på flashback och skrivit nånting?
MT: Pass.

FLI: Vad menas med pass?
MT: Ja på den frågan.
FL I : Varför gör du det för?
MT: Jag vill inte besvara den frågan.
FL I: Vet du vem citronblomma06 är?
MT: Vad sa du?
FL I: Citronblomma06 är?
MT: Eh vad var frågan, jag hör vad du säger citronblomma06 ..
FL I: Vet du vem som skriver under namnet Citronblomma06?
MT: Hoppar över den frågan med.

Sen kommer vi till ett märkligt svar.. detta hände 2019-08-20
T34Panzer|68449991]Måste dock påpeka att jag fått en del hotfulla pm under min tid i tråden. Och citronen var en av dom allvarligare. Allt tyder i mina ögon på att denna blomma tvärtom gjorde allt för att avleda blickarna från SD.

Reimer|68450042]Hmm, hur gick det till?

Användaren har för få poster för att kunna skicka PM till andra än mods och admin.

Inget svar från T34Panzer till Reimer.

Vad har du för svar till detta ljuger du, lite märkligt efter som du vill framstå som pålitlig, du kräver fakta/länkar när ngn påstår ngt utan fakta/länk
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Pratar du med mej? Förstår inte varför du hoppar på mej?

Nä jag ljuger inte.
Jag kan säga såhär:
Jag har inte fått pm direkt från citronen. Utan via ett annat konto som som i dessa hot även hänvisat till citronblomman och ett annat otäckt trollkonto baraviochsolen.
Men det handlade om att jag skulle sluta hänga ut SD och HD. Detta var efter att jag gjort ett av mina första Järngängetinlägg. (typ detta: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19) ) Och att de skulle ta reda på vem jag var genom att lusläsa alla mina inlägg i alla trådar.
Ett av dessa två hotkonton var smulrton82. Det kontot är bannat
(FB) smulrton82 bannlyst för 1.08

”Ursprungligen postat av smulrton82
Håll dig borta från Örebro annars kanske du blir nästa offer och en tråd startas här om dig. Ge sjutton i att skriv mer i Lena tråden. Stänger mod av mej Medisyn eller Citronblomman är du död ok????? Golare Golare Golare

En annan postare som lämnade tråden fick ett liknande Pm men många ggr värre där dennes barn dödshotades. Dom hade läst alla dennes inlägg i olika trådar och denne hade varit mite för oförsiktig så de visste var postaren bodde och vad barnen hette.

Det har varit minst 6 olika konton som trollat runt. Jag har raderat alla gamla pm utom detta då det var så grovt. Men jag anmälde och fortsätter anmäla hotfulla pm.
Citera
2020-03-11, 23:24
Medlem
Kallixs avatar
Tack båda för svar på min fråga hur många dagar till som SD ska höras.

Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Sista dagen på fredag tror jag. Därefter följer vittnesförhör.

Så här svarade en annan skribent:

Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Minst Tre dagar till, det skrev Nerikes Allehanda.
Citera
2020-03-11, 23:26
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Måste göra dig besviken, jag har aldrig velat träffa LW på det sätt du antyder. Förstår att det är lättare för dig att skapa den inre bilden för allt annat måste svida rejält när det kommer till det personporträtt som nu tecknas av LW. Jag försöker att vara neutral och förmedla det jag vet och jag har hela tiden givit information som sedan visat sig stämma. Du och andra krösamajor spottar i motvind.
Beskrev du inte din relation till SW som att du inte kände henne särskilt väl men umgicks i samma kretsar, och i flera av hennes kretsar?

Jag tror inte att du ljuger medvetet utan att du tror lite för mycket på och vidarebefordrar vad andra har sagt. En hel del av det verkar vara vanligt "byskvaller". Hur mycket av "byskvallret" har SD, HD, JG och MH planterat?

Det du skriver har inte alls visat sig stämma.
Du skrev att både HD och MH hade alibin.
Jag tror det var idag någon citerade från FUP:et att HD var hemma och sov mellan 11 och 12 när LW mördades.
I min värld är det inget alibi.
Citera
2020-03-11, 23:27
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Av det material som är offentligt kan jag inte se att de är förhörda.
Enligt åklagaren har det hållits 700 förhör.
Alla finns inte med i FUP:et.
De kanske inte var relevanta för fallet.

Om du inte är en av dessa otrogna män och om du inte har information direkt från dem utan bara från andras skvaller så har du ingen aning om ifall de har varit otrogna mot sina fruar med LW eller inte.
Om du inte har direktkontakt med dem så kan du inte heller veta om de har förhörts eller inte.
Citera
2020-03-11, 23:29
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Pratar du med mej? Förstår inte varför du hoppar på mej?

Nä jag ljuger inte.
Jag kan säga såhär:
Jag har inte fått pm direkt från citronen. Utan via ett annat konto som som i dessa hot även hänvisat till citronblomman och ett annat otäckt trollkonto baraviochsolen.
Men det handlade om att jag skulle sluta hänga ut SD och HD. Detta var efter att jag gjort ett av mina första Järngängetinlägg. (typ detta: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19) ) Och att de skulle ta reda på vem jag var genom att lusläsa alla mina inlägg i alla trådar.
Ett av dessa två hotkonton var smulrton82. Det kontot är bannat
(FB) smulrton82 bannlyst för 1.08

”Ursprungligen postat av smulrton82
Håll dig borta från Örebro annars kanske du blir nästa offer och en tråd startas här om dig. Ge sjutton i att skriv mer i Lena tråden. Stänger mod av mej Medisyn eller Citronblomman är du död ok????? Golare Golare Golare

En annan postare som lämnade tråden fick ett liknande Pm men många ggr värre där dennes barn dödshotades. Dom hade läst alla dennes inlägg i olika trådar och denne hade varit mite för oförsiktig så de visste var postaren bodde och vad barnen hette.

Det har varit minst 6 olika konton som trollat runt. Jag har raderat alla gamla pm utom detta då det var så grovt. Men jag anmälde och fortsätter anmäla hotfulla pm.
Tänk efter. Tror du på fullt allvar att det var SD eller någon vän till honom som skrev det där till dig?
Citera
2020-03-11, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
Ni ville ju ha en rapport från dagen, men AB har gjort ett strålande jobb idag, så jag känner inte att jag behöver. Det är bättre att ni frågar istället om det är något så kanske jag och andra som var där idag svara.

En sak dock.
Det har varit fokus på vattenspridaren. I FUP så har han lånat den av grannen. Igår sa han att han lånat den av grannen och vattnat, då hans egen var längst in i växthuset och det var en massa kaninhinder i vägen, så han kunde inte ta ut den. Idag har han inte lånat någon alls för han har en egen. Grannarna har dock erbjudit sig att vattna när han inte varit hemma...

För övrigt så älskade jag målsägandebiträde, helt underbar. Sa aklig och ifrågasätter nära på allt han säger. Mycket tuffare och hårdare än ÅKL.
Jag har undrat över vattenspridaren som verkar viktig, vem som som har satt på den och när. Jag har gissat från FUP:en att det handlat om att ÅK vill göra troligt att SD klätt av sig på gräsmattan för att inte lämna blodspår inomhus och sedan vattnat rejält. Men nu verkar det handla om var vattenspridaren finns idag och varför Stefan frågat grannar efter en vattenspridare någon vecka efter mordet.
En vattenspridare har också rör, inte särskilt tunga men diametern kan kanske stämma med Lenas skador. Vill Hiding antyda något om mordvapen eller handlar det om få bort blodspår?

Ett troligt mordvapen är precis vad åklagaren behöver.
Senast redigerad av songline 2020-03-11 kl. 23:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in