2020-03-11, 22:23
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jerry Gray är en stor otrevlig kolerisk idiot.
Och inte alls nallebjörnigt dumsnäll som viruskontot Foto*** så mantralikt postade.

Andra har intressanta iakttagelser avs JG

”Jerry ser Stefan som sin bästa vän, han skulle göra allt för honom. Deras vänskap har stärkts i och med att misshandeln av Lena och otroheten uppdagades.
JG kanske var lika nöjd som HD med att LW var ute ur leken. Nu fick JG mer tid med sin älskade SD.
Citat:
Mats Lindström säger så här i förhör om JG:
JERRY SOM JU ENLIGT VISSA BARA ”VÄNLIGT BETT” POSTARE HAN IDENTIFIERAT ATT INTE SKRIVA OM STEFAN.
Nej, han bestraffade Lena, lade all skuld på henne, och nonchalerade henne öppet.
Sen är han själv SÅÅÅ mån om att dölja sin kontakt med någon kvinna som han kallar MANDY att han raderar fanatiskt, på sin iPhone och iPad, tom på polisstationen.

Jerry, om du läser: det kallas DUBBELMORAL och SKENHELIGHET. Jag hoppas du skäms. Noa hade alldeles rätt om dej.
Denna MANDY har nämnts flera gånger i tråden utan att något vet vad det är/vem det är.
Finns det verkligen ingen som läser här som kan ge mer information om MANDY?
Citera
2020-03-11, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Vet inte om det är av någon betydelse, men har ett minne av en lapp i Lenas väska eller nåt, i stil med:
"Blått är vått". Fanns med bland bilderna då de gick igenom alla hennes pinaler. Nån mer som minns?
Jag såg den lappen också.. hon såg Stefan Davidsson som en trygghet
Citera
2020-03-11, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Aktbilaga 164, del A, s 271
Tjatt LW -> SD 20180506 kl 08:26-08:49

Ha så kul i USA när ni börjar om.

Åker förresten till Norge samtidigt tror jag. Vi kan skicka bilder till varandra när du är ute om kvällarna och hon hänger på rummet.

Jag är inte rädd. Du har inget grepp om mig längre.

Jag har stannat för att jag vill.

..

LW skulle avslöja deras relation för HD om de åkte till USA.
SD försökte hålla det hemligt.
LW fick reda på det.
Sen blev LW mördad.
Med 17 slag mot huvudet med trubbigt föremål.
"Sov så gott", eller hur var det..?
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-11 kl. 22:28.
Citera
2020-03-11, 22:29
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Ska nu gå igenom HD:s förhör (drygt 500 sidor) och räkna ihop hur många frågor som hon inte vill svara på eller uttryckligen inte vill vara behjälplig med.

Mycket bra intiativ! Vi är många som ser fram emot en sån sammanställng!

#TeamÅsaHiding 💪🏻
Citera
2020-03-11, 22:32
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Tycker ändå det finns vissa likheter i det avseendet...

Det finns många likheter. Två narcissister. Som uppträder avvikande och arrogant i rättssalen. Som anpassar sina svar...lagar efter läge
Citera
2020-03-11, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Jupp. Antingen det eller information om mordet måste det typ vara.

Jaså? Vilka vänner?

Mhm högst sannolikt. En del av sjukdomsbilden antar jag, en övertro på sin egen förmåga, såväl medveten som omedveten.

Kan Mandy vara kodord för SD? Eller förkortning för någonting

Du frågar vilka vänner?
Har läst en lång rad förhör med Lenas vänner o bekanta, arbetskamrater. Där någonstans framkom detta.
Trodde aldrig det skulle bli viktigt för utredningen, lade därför ej på minnet vilket förhör. Några spekulerade i alla fall, skvallret går väl ..eller kände de som uttalade sig de två.
Citera
2020-03-11, 22:37
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Björn Lindén verkar vara en väldigt självsvåldig herre.
Bara se hur han motsatte sig utlämnandet av FUP.
Lagmannen Björn Lindén har nog inget särskilt intresse av att reda ut vad LW råkade ut för. Och han har garanterat inget intresse av att rota i vad SD med familj eventuellt kan ha utsatts för av staten, i händelse av att SD nu inte har något med brottet att göra. För Björn Lindén handlar nog obstruerandet av offentlighetsprincipen i första hand om ett missriktat försök att värna om allmänhetens förtroende för det lokala rättsväsendet, och i den ambitionen vidtar Lindén naturligtvis de åtgärder han själv finner lämpliga. Naturligtvis skjuter han i de här försöken rättsväsendet i foten på lite längre sikt, men här måste ju nu de mer akuta problemen hanteras.

Jag undrar om det inte från början kan ha varit rådmannen Ulla Gustavsson som råkade krångla till ärendet lite här. I intervjun i TV4-nyheterna (se länk) får åklagaren Åsa Hiding frågan om varför SD greps igen och häktades på sannolika skäl. De i jämförelse med sina lokala motsvarigheter mycket vakna reportrarna på TV4 frågar alltså åklagaren vad det var som gjorde att SD nu häktades på nytt hösten 2019 (se 2:42 in i intervjun). Åklagaren verkar själv inte kunna/vilja svara på det här, utan säger att "den frågan får nästan ställas till tingsrätten....". Den tingsrätt som åklagare Hiding hänvisar journalisterna till här är alltså just rådmannen Ulla Gustavsson:
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/12526568
Senast redigerad av Draifos 2020-03-11 kl. 23:18.
Citera
2020-03-11, 22:39
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Aktbilaga 164, del A, s 271
Tjatt LW -> SD 20180506 kl 08:26-08:49

Ha så kul i USA när ni börjar om.

Åker förresten till Norge samtidigt tror jag. Vi kan skicka bilder till varandra när du är ute om kvällarna och hon hänger på rummet.

Jag är inte rädd. Du har inget grepp om mig längre.

Jag har stannat för att jag vill.

Det tog nog skruv.
Skrev tidigare att dom orden nog blev hennes död.
Citera
2020-03-11, 22:40
Medlem
Citat:
..

LW fick reda på det.
Sen blev LW mördad.

På den plats hon planerat en geocache. Ikädd fleecetröja och oömma lite stadigare skor. Efter att ha bjudit in SD. Hmm.
Citera
2020-03-11, 22:43
Medlem
Citat:
..

LW fick reda på det.
Sen blev LW mördad.

I och för sig hade LW länge pratat om att avslöja deras relation för HD, för att få SD
att besluta sig, att bejaka henne fullt ut.
Men han (SD) säger ju själv att han sedan 2015 (då han sagt det 14 gånger!) inte
längre hade tanke på att leva med LW på riktigt.
De fortsatte sin "hemliga" relation ändå (HD förstod säkert utan avslöjande)
och det var ju detta som LW tröttnat på.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-11 kl. 23:01.
Citera
2020-03-11, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Med tanke på hur du har beskrivit din vänskap med henne så verkar det rätt osannolikt att du skulle känna till två män som ingen annan känner till.

En kan du känna till och det är antagligen du själv.
Hör du till en av dem som hon inte har velat träffa mer så skulle det kunna förklara att du är så negativ till henne.

Men vem är den andre?
Är det vanligt att gifta män diskuterar sina otrohetsaffärer med andra när de umgås i samma kretsar?

Måste göra dig besviken, jag har aldrig velat träffa LW på det sätt du antyder. Förstår att det är lättare för dig att skapa den inre bilden för allt annat måste svida rejält när det kommer till det personporträtt som nu tecknas av LW. Jag försöker att vara neutral och förmedla det jag vet och jag har hela tiden givit information som sedan visat sig stämma. Du och andra krösamajor spottar i motvind.
Citera
2020-03-11, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om namn saknas i FUP:et så är det inte konstigt.
De kan finnas i slasken eller vara sekretessade.

Om du känner till män som i närtid haft sexuella förbindelser med henne utan att ha blivit förhörda så är det konstigt.

De kan ha ljugit för polisen och inte sagt att de haft en sexuell förbindelse med henne fast de har blivit förhörda.

Vilket alternativgäller?

Av det material som är offentligt kan jag inte se att de är förhörda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in