Citat:
Ursprungligen postat av
terwaloo
Jag fick en liten hostattack idag och det smakade blod i munnen. Men det brukar jag kunna få annars också, lika plötsliga bara så där(ej rökare)
En annan gång hade jag 41 graders feber, jag tror det var någon influensa jag hade?
Jag överlevde det(ingen sjukhusvård)
Jag tror inte att jag skulle dö om jag smittas av Corona, men jag inga sjukdomar heller.
Jag vet flera som just nu är sjuka, men det verkar inte vara Corona utan bara en vanlig förkylning/ influensa? Men testar man sig inte så vet man ju inte.
Men vi får väl se vad som händer med denna smittan.
Hm...... sex dar senare och i dag när jag vaknade kände jag mig hängig.
Lite nu också, känner mig lite sjuk, lite feberkänsla och så.
Och jag kom på att jag har inga sjukdomar, vad jag vet, men att lite nedsatt i allmänkondition är jag. Äter dåligt, näringsbrist, och känner mig ofta som jag gör just nu så jag vet inte om det är mitt vanliga jag som spökar?
Man
om man skulle få lunginflammation genom Corona eller man får svårt att andas själv och man kanske inte får någon vård, finns det då något sätt att hjälpa sig själv med andningen?
Jag är mest rädd för att bli smittad och man plågas och inte får någon hjälp med det.
Det var det här jag läste från idag som fick mig att undra vad man ska göra om man inte får någon vård, min fetning:
"De allra flesta får lindriga symptom som feber, torrhosta och trötthet, och tillfrisknar på egen hand. Men en
del blir mycket sjuka och får så allvarliga besvär i luftvägarna att de får svårt att andas."
https://www.smp.se/nyheter/det-har-behover-du-veta-om-coronaviruset-5/
Jo förresten en sak till som jag inte tänkt på förrän nu är att det brukar tjuta i mina luftrör.
Varför vet jag inte för jag röker inte.
Det har varit bra ett tag i luftrören, men jag googlade på det förra året för jag hade länge gått med pipande luftrör.
Jag hittade inga bra svar för jag har ingen astma heller.
Nu har det börjat tjuta och pipa i mina luftrör igen, innan Corona, och då blir jag orolig för vad som ska hända om jag blir smittad och får svårt att andas.
Kan man hjälpa sig själv om man får svårt att andas?
Jag är inte mest rädd för att dö utan jag är mest rädd för att behöva plågas.